2023. gadā, lai izmantotu reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumus, būs nepieciešama eID karte.

eid karte 52155485

Nākamajā gadā mainīsies braukšanas maksu izmantošanas kārtība reģionālajā sabiedriskajā transportā. Lai izmantotu priekšrocības, būs jāreģistrē eID karte, aģentūru LETA informēja Autotransporta direkcijā.

eID karte aizstāj vairākus identifikācijas dokumentus
Tiks modernizēta un vienkāršota valsts noteikto braukšanas maksas atlaižu izmantošanas kārtība reģionālajā sabiedriskajā transportā. Pēc sistēmas modernizācijas pasažieri varēs izmantot valsts noteiktās braukšanas maksas priekšrocības starppilsētu un piepilsētas autobusu un dzelzceļa maršrutos tikai tad, ja viņiem būs derīga eID karte. Citas ID kartes vairs nebūs nepieciešamas, piemēram, invalīdiem, daudzbērnu ģimenēm, represētajām personām, reģionālā sabiedriskā transporta pasažieriem. Plānots, ka jaunā sistēma sāks darboties jau 2023. gada pirmajā pusē.

Plānotās izmaiņas galvenokārt skars 1. un 2. grupas invalīdus, invalīdus līdz 18 gadu vecumam, Goda ģimene kartes īpašniekus, politiski represētos, nacionālās pretošanās kustības dalībniekus, bāreņus un bez vecāku gādības palikušos bērnus, kuriem ir tiesības saņemt no valsts braukšanas pabalstus.

Aptuveni 280 000 iedzīvotāju valstī ir tiesības uz valsts apmaksātām braukšanas priekšrocībām reģionālajā sabiedriskajā transportā.

Autotransporta padomes priekšsēdētājs Kristians Godins skaidro, ka jaunā sistēma pasažieriem atvieglos priekšrocību izmantošanu, jo cilvēkiem būs nepieciešama tikai eID karte, kas jāreģistrē biļešu kasē vai pie autovadītāja.

“Visu pārējo darīs sistēma, tostarp nolasīs, uz kādu atlaidi personai ir tiesības. Pasažierim vairs nebūs jāinformē transportlīdzekļa vadītājs par tiesībām uz šo apliecību un nebūs jāuzrāda citas apliecības, kas bieži vien ir pazudušas, izbalējušas un grūti salasāmas,” aģentūrai LETA teica Godins.

No 1. maija eID karte būs obligāts dokuments.
No nākamā gada eID karte kļūs par personu apliecinošu dokumentu visiem Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem, kas vecāki par 15 gadiem. Godins paskaidroja, ka Autotransporta direkcija plāno ieviest jauno pabalstu piešķiršanas sistēmu gada pirmajos sešos mēnešos, lai visiem pasažieriem būtu pietiekami daudz laika saņemt vai nomainīt eID kartes.

Pasažieriem, kuriem vēl nav eID kartes, to var saņemt jebkurā no 29 Pilsonības un migrācijas pārvaldes (PMLP) birojiem, ievērojot rindas kārtības principu. Pirms 2019. gada 1. septembra izdoto eID karšu īpašniekiem arī jāpāriet uz jauno karti, jo vecā parauga kartēm nav autorizētās identifikācijas datnes (AIF), kas ir nepieciešama reģionālā sabiedriskā transporta biļešu apmaksai.

Ja eID karte ir izdota laikā no 2019. gada 2. septembra līdz 2021. gada 27. decembrim, lai saņemtu braukšanas maksas atvieglojumus, ir jāaktivizē funkcionālā lietotne. Ikviens pasažieris, kurš līdzi paņems eID kartes PIN kodu, to varēs izdarīt gan Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) klientu apkalpošanas centros, gan Pilsonības un migrācijas pārvaldes (PMLP) nodaļās, gan kādā no valsts un pašvaldību vienotajiem klientu apkalpošanas centriem. PIN kodu nozaudēšanas gadījumā eID karti var aktivizēt tikai kādā no PMLP filiālēm.

Visas eID kartes, kas izdotas no 2021. gada 28. decembra, ir pilnībā gatavas braukšanas maksas atvieglojumiem reģionālajā sabiedriskajā transportā. Šo karšu turētāji varēs saņemt visus pabalstus, uz kuriem viņiem ir tiesības, izmantojot eID kartes.

Atgādinām, ka no 2023. gada 1. maija eID karte ir OBLIGĀTS personu apliecinošs dokuments Latvijas pilsoņiem un nepilsoņiem no 15 gadu vecuma.

 

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Pērn cietuši 293 bērni. Kādēļ ģimenē jārunā par pavedināšanu internetā?

Palielinās piemaksas Latvijas vēstniecībās Izraēlā un Ukrainā strādājošajām amatpersonām

Valsts amatpersonas piemin Zolitūdes traģēdijas upurus

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk