Giotto projektējis Giorgio Giugiaro, un to plānots būvēt 2025. gadā.
Itāļu zīmols Bizzarrini ir prezentējis savu pirmo jauno superauto Giotto. Tas ir nosaukts uzņēmuma dibinātāja Džoto Bizzarrini vārdā, kurš bija inženieris pionieris, kurš bija iesaistīts tādu automobiļu kā Ferrari 250 GT SWB un 250 GTO radīšanā, kā arī izstrādāja ikonisko Lamborghini V12 dzinēju, pirms izveidoja savu vārdu nesošo uzņēmumu.
Uzņēmums nolēma Giotto veidot ikoniskā 5300 GT Revival garā, ko ražotājs atdzīvināja īpašā sērijā. Tāpat kā modeli, no kura tas smēlās iedvesmu, arī Giotto izstrādāja Džordžo Džidžiardo (Giorgio Giugiaro) un viņa dēls Fabricio (Fabrizio). Džugjaro, pirms 60 gadiem strādājot Bertone uzņēmumā, ieguldīja lielu darbu, lai radītu 5300 GT izskatu.
Sīkāka informācija par spēka piedziņu tiks atklāta vēlāk, taču Bizzarrini apgalvo, ka automobilim paredzēts uzstādīt vidū novietotu, dabiski iesmidzinātu V12 dzinēju. Tas ir veltījums leģendārajam Lamborghini V12 dzinējam, kas izrādījās tik veiksmīgs, ka zīmols to izmantoja gadu desmitiem. Lamborghini nolīgusi Bizzarrini, lai izstrādātu šo meistardarbu, kas izmantots tādās leģendās kā Miura, Countach un Murcielago.
Lai gan jaudas rādītāji joprojām ir noslēpums, Giotto izmantos astoņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu. Kriss Porits, kurš savulaik vadīja Aston Martin, Tesla un Rimac inženierijas nodaļas, pārraudzīs attīstību kā Bizzarrini tehniskais direktors.
Giotto virsbūves struktūra būs izgatavota no kompozītmateriāliem, kas atbilst drošības standartiem, kā arī viegliem oglekļa šķiedras paneļiem, kas nodrošinās vēl labāku veiktspēju.
“Mēs tagad ļoti apzināti un autentiski atveidojam Džoto vīziju, izvēloties nevis dzīties pēc paātrinājuma laikiem vai apļu rekordiem, bet gan izstrādāt automobili, kas patiks tiem pieredzējušajiem braucējiem, kuri meklē tīru, autentisku un retu,” sacīja Kriss Porits.
Nevar noliegt, ka tas ir iespaidīgs auto,” komentē Sarbuzz. Tikpat dramatisks un glīts Giotto nav līdzīgs nevienam citam uz ceļa, lai gan priekšpusē tas nedaudz atgādina Bugatti Centrodieci. Vecajiem Bizzarrini raksturīgās dubultās motora pārsega atveres ir kļuvušas par stila elementu, un tagad tajās ir izteiksmīgi priekšējie lukturi.
Starp tām ir atrodams zīmola logotips. 5300GT trīsstūrveida centrālais balsts un unikālais aizmugurējais vējstikls ir veidots, iedvesmojoties no Giotto sānu profila. Kamēr priekšpuse izstaro klusu agresiju, aizmugure ir gludāka un nedaudz sašaurināta, veidojot aerodinamiskāku formu.
“Iespēja izstrādāt pilnīgi jaunu Bizzarrini automobili ir privilēģija. Mūsu abiem nosaukumiem ir gandrīz sešdesmit gadu kopīga vēsture un virkne ikonisku dizainu. Ar Giotto mēs godinām pagātni, bet esam pilnībā koncentrējušies uz nākotni,” sacīja Džordžeto Džugjaro.
Pagaidām nav zināms, kad Giotto būs pieejams, taču, tā kā izmēģinājumi sāksies tikai 2024. gadā, nebūtu pārsteigums, ja pirmie eksemplāri pārdošanā nonāktu ne ātrāk kā 2025. gadā.
“Kamēr mēs turpinām klientiem visā pasaulē piegādāt 24 5300 GT Corsa Revival modeļa vienības, mēs tagad koncentrējamies uz Giotto izstrādi. Šis ir pazinēja automobilis, ārkārtīgi rets un radīts tīrai baudai un greznībai,” skaidro Bizzarrini vadītājs Ians Fentons.
Viņš piebilda, ka Giotto ir daļa no Bizzarrini desmit gadu plāna, kas ietver papildu atdzimšanas modeļus un vairāk sporta automobiļu. Cena arī nav zināma, taču tā būs vairāk nekā 2,3 miljoni eiro, un sērija būs lielāka nekā 5300 GT Reviva 24 eksemplāri.
Lai gan daudziem var rasties šaubas par automobiļu ražotāja panākumiem, atcerieties, ka pirms 25 gadiem Pagani Automobili pasaulei bija gandrīz nezināms un tagad ir salīdzināms ar Ferrari un Lamborghini, raksta arī Sarbuzz.