Lasīšanas Laiks:3 Minute(-s), 17 Sekunde(-s)

Korejas ražotājs ir pilnībā deklasificējis savu nākamo jauno produktu, šoreiz arī tehnisko informāciju.

Kia zīmols attīsta savu “zaļo” modeļu klāstu, un tā pirmdzimtais būs EV6 krosovers hečbeks, kas tika prezentēts 2021. gada pavasarī. Tagad tam pievienojas arī flagmanis krosovers EV9. Atgādināsim, ka šī jaunuma priekšgājējs bija tāda paša nosaukuma izstādes auto, un korejiešu ražotājs to parādīja tā paša gada novembrī. Vēlāk, 2022. gada augustā, parādījās oficiālas fotogrāfijas ar aizklātu prototipu, 2023. gada sākumā tika publicēti pirmie tīzeri, un šī mēneša vidū uzņēmums parādīja lielā SUV sērijas eksterjeru un interjeru. Tagad Kia EV9 ir pilnībā deklasificēts, “dzīvā” pirmizrāde notiks pavisam drīz Seulas automobiļu izstādē, bet aprīļa sākumā modelis ieradīsies izstādē Ņujorkā.

Kia flagmaņa krosovera pamatā ir E-GMP platforma, kas radīta speciāli korejiešu koncerna elektriskajiem automobiļiem (uz tās pašas “ratnīcas” bāzes ir Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 un Ioniq 6). Sērijas SUV ir garāks, bet šaurāks un zemāks salīdzinājumā ar koncernu: tā garums ir 5010 mm (par 80 mm lielāks), platums ir 1980 mm (par 75 mm mazāks), augstums ir 1755 mm (par 35 mm mazāks). Pēc šiem izmēriem tas ir tuvu Kia Telluride krosoverim ar iekšdedzes dzinēju, taču tā riteņu bāze (tāds pats rādītājs kā priekšgājējam), kas ir vienāda ar 3100 mm, joprojām ir ievērojami lielāka nekā tā benzīna “radiniekam” (2900 mm).

Lielā SUV aerodinamiskās pretestības koeficients Cd ir salīdzinoši pieticīgais 0,28. Izstrādātājiem to izdevās panākt, pateicoties gandrīz gludai apakšdaļai, regulējamiem atlokiem, kas izvietoti priekšējā bamperī, un īpašiem riteņiem (to diametrs svārstās no 19 līdz 21 collai). Automobilis vairākās valstīs tiks piedāvāts arī ar sānu kamerām tradicionālo ārējo spoguļu vietā.

Kia EV9 bāzes versijai ir 218 zirgspēku elektromotors, kas atrodas uz aizmugurējās ass un kura maksimālais griezes moments ir 350 Nm. Šis krosovers ir aprīkots ar vilces akumulatoru ar 76,1 kWh ietilpību (“jaunākās” versijas braukšanas diapazons pagaidām nav publiskots). Šim variantam ir nepieciešamas 8,2 sekundes, lai paātrinātos no vietas līdz “simtam”. Nākamajai modifikācijai ir 204 ZS elektromotors (350 Nm) un ietilpīgāka baterija – 99,8 kWh. Tā maksimālais nobraukums ar vienu uzlādi ir 541 km (saskaņā ar WLTP ciklu). Lai sasniegtu 100 km/h, šādam elektriskajam krosoverim nepieciešamas 9,4 sekundes.

Kia EV9 augstākā līmeņa versija ir aprīkota ar divu dzinēju spēka agregātu (pa vienam uz katras ass), kura kopējā jauda ir 385 ZS un 600 Nm. Akumulatora ietilpība ir 99,8 kWh, un tā darbības rādiuss vēl nav precizēts. Pilnpiedziņas SUV ir nepieciešamas 6 sekundes, lai paātrinātos no 0 līdz 100 km/h. Turklāt šim EV9 ir iespēja izmantot Boost režīmu (to var aktivizēt attālināti): tas ļauj uz īsu brīdi palielināt griezes momentu līdz 700 Nm, kā rezultātā paātrinājuma laiks līdz “simtam” samazinās līdz 5,3 sekundēm.

Kā Kolesa.ru jau ziņoja iepriekš, Kia flagmaņa krosovera ārējais dizains ir daudz aizgūts no koncepta: tādējādi tirgus versijai ir līdzīgs korķis, vertikāli lukturu bloki un diodiski lauztas gaitas lukturu līnijas, gandrīz līdzīgi aizmugurējie lukturi. Jāpiebilst, ka pilnīgas prezentācijas ietvaros korejiešu ražotājs ir parādījis arī versiju Kia EV9 GT-Line. Šī parkete atšķiras ar atšķirīgu buferu dizainu, papildu apgaismojuma elementiem priekšpusē un lielākām jumta sliedēm, kas augstumu palielina par 25 mm.

Kia EV9 ir trīs sēdekļu rindas – salonā var izvietot sešus vai septiņus pasažierus – otrajā rindā var būt trīsvietīgs dīvāns vai atsevišķi sēdekļi. Otrajā gadījumā vidējie sēdekļi var pagriezties par 180 grādiem, lai tajos sēdošie pasažieri varētu sazināties ar aizmugurē sēdošajiem divvietīgā dīvānā. Priekšpusē ir horizontāli izvietots displejs, kas apvieno 12,3 collu virtuālo instrumentu paneli ar līdzīga izmēra informācijas un izklaides sistēmu skārienekrānu. Starp tiem ir 5 collu ekrāns, kas kalpo klimata kontroles kontrolei.

Kia EV9 ražošana tiks uzsākta rūpnīcā Dienvidkorejā, pasūtījumu pieņemšana vietējā tirgū sāksies šā gada otrajā ceturksnī, “dzīvā” flagmaņa tirdzniecība sāksies gada otrajā pusē. Vēl šogad modelis nonāks arī citos tirgos, tostarp ASV. Ir zināms, ka modelim būs “uzlādēta” versija ar GT priedēkli nosaukumā (tai vajadzētu būt ne tikai citādam dizainam, bet, iespējams, arī jaudīgākai aparatūrai). Pašlaik tas tiek izstrādāts, un plānots, ka tas būs pieejams 2025. gadā.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Previous post Hiperon Fosslin: ar ūdeņradi darbināms BMW X6 konkurents no Malaizijas
Next post Jaunais Ford Capri krosovers: pirmie attēli