Pirms aizvadītās nedēļas nogales ļoti noslogotā krustojumā Ziepniekkalnā parādījās aplis.
No vienas puses, tagad tiem, kas brauc pa Valdekju, nebūs jāskatās ar visām acīm, vai Ozolciemā nav “lotu”. Ātruma ierobežojumu tur ievēro reti.
No otras puses, šī nav pastāvīga konstrukcija, bet gan instalācija, kas izveidota no stabiem, gumijas bamperiem un zīmēm uz pārvietojamiem stendiem.
Grūti teikt par projektētāju un ieviesēju prasmi, jo viņi visu nosaka līdz minimumam, un šarnīrveida autobusi un trolejbusi gandrīz neietilpst atvēlētajā rādiusā bez atstarpēm. Autovadītāji ir spiesti censties neaizķert kolonnu ar priekšējo labo stūri un skatīties kreisajā aizmugurējā spogulī, lai redzētu, vai “aste” nekustas pa apļa iekšējo struktūru.
Ne mazāk interesanti, ka visai šai “instalācijai” pa vidu atrodas statīvs ar ceļa zīmju sarakstā iztrūkstošām valstīm, bet atgādina to valstu zīmes, kuras nav parakstījušas Vīnes konvenciju “Par ceļa zīmēm un signāliem” ar vērtību apļveida krustojums priekšā (apļveida krustojums priekšā).
Portāls bb.lv lūdza satiksmes departamenta skaidrojumu par tik neparastu apļveida krustojuma “puķu dobes” vizuālo noformējumu. Taču izdevuma sagatavošanas brīdī atbilde nebija saņemta.
Starp citu, var atzīmēt, ka pirmais miniatūrais aplis Rīgā tika izveidots arī Ziepniekkalnā: Valdekju un Tadaiķu ielu krustojumā jau tālajā 2005. gadā par Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzekļiem. Bet tur viss sākotnēji bija sakārtots kapitāli, nevis ar “improvizētu materiālu” palīdzību, kā tas ir tagad. Arī autovadītāji nebija apmierināti ar šo krustojumu. Bet autoskolu instruktori regulāri apmācīja savus kursantus pa to braukt.
Trūkst joslas
Kamēr Daugavas kreisajā krastā braucēji vijas lokus, tad labajā viņiem tika atņemta viena josla.
Pagājušās nedēļas beigās tika veikti darbi, lai sakārtotu sabiedriskā transporta joslu Augusta Deglava ielā. Attiecīgi šī josla tika atņemta rīdziniekiem, pārvietojoties pa pilsētu ar savām personīgajām automašīnām.
Deglava ielas posmā no Ilūkstes ielas līdz Augšiela ielai parādījās sabiedriskā transporta josla. Norādītajā ielas posmā tika uzstādītas ceļa zīmes “Josla sabiedriskajām automašīnām” un uzlikts atbilstošais horizontālais apzīmējums.
Kāpēc tas viss bija jādara? Rīgas satiksme apgalvo, ka šajā ielā sabiedriskais transports kavējas līdz 20 minūtēm, kas būtiski ietekmē pasažieru ikdienu.
Sabiedriskā transporta joslas izveide it kā nodrošinās ātrāku autobusu un trolejbusu kustību. Nu, tas apgrūtinās dzīvi visiem pārējiem.