Lasīšanas Laiks:2 Minute(-s), 17 Sekunde(-s)

Pēdējā mēneša laikā vairākkārt ir pārtraukta siltuma piegāde Pāvela dzīvoklim Lāčplēša ielā 13, Rīgā. Viņa ģimenē ir trīs mazi bērni. Pēc pēdējās reizes, kad naktī uz 3. martu radiatori pilnībā izsīka, vīrietis rakstīja redakcijai. Viņš ir neizpratnē, kāpēc pēkšņi pazudusi apkure un vai šosezon atkal nāksies saskarties ar līdzīgu situāciju.

“No rītiem man ar savu 12 mēnešus veco bērnu nākas pamest māju, lai dotos uz tirdzniecības centru sasildīties, pastāstīja vīrietis. – Ārā ir ziema. Savus vecākos bērnus – 8 un 10 gadus vecus – es noliku gulēt viņu virsdrēbēs. Nekad nevar zināt, vai naktī apkure tiks izslēgta.”

Lāčplēša ielas 13. namā, kuru apsaimnieko uzņēmums Civinity, apkure pirmo reizi tika atslēgta 18. februārī. Vīrietis piezvanīja apsaimniekošanas uzņēmumam, uz māju ieradās avārijas dienests, novērsa problēmu, un nākamajā dienā, 19. februārī, apkure tika atjaunota.

Pāvelam tika paskaidrots, ka siltuma padeve tika atslēgta bojātu skaitītāju dēļ.

Otrā reize bija 23. februārī. Pāvels atkal zvanīja apsaimniekošanas uzņēmumam. Šoreiz santehniķi konstatēja apkures sistēmas defektu, bet apsolīja, ka problēmu vairs nebūs. Taču, kad pienāca 3. marts un Pols atkal konstatēja, ka radiatori ir pilnīgi auksti, un izsauktais santehniķis vainoja īrnieku, kurš nelikumīgi atslēdzis apkuri, Pols apšaubīja, vai Civinity godprātīgi pilda savus pienākumus.

“Tagad ir ziema. Kāpēc remontdarbi būtu jāveic apkures sezonas laikā? Ja jūs veicat remontdarbus, jums būtu jāpārliecinās, ka siltuma piegāde dzīvokļiem netiek pārtraukta. Naktī,” saka Pāvels. Kopumā viņš par temperatūru savā dzīvoklī nesūdzas, lai gan šajā sezonā tā nepārsniedz 16-17 grādus. Kamēr ir siltums, viņš arī piekrīt rēķina summai, kas kopš pagājušās sezonas ir divkāršojusies līdz 600 eiro.

“Varbūt, ja es dzīvotu viens, es varētu pagaidīt, kamēr viss tiks salabots. Bet man vēl ir mazi bērni. Katru reizi, kad man ir jātaisa, tas prasa laiku. Šosezon esmu bijis bez apkures apmēram piecas dienas,” saka Pauls.

“Kā es varu zināt, ka tas neatkārtosies? Ziema vēl nav beigusies,” viņš norāda. Vīrietis paskaidroja, ka ģimene neizmanto elektriskos sildītājus bērnu drošības dēļ.

Civinity portālam skaidroja, ka ir vairāki iemesli, kāpēc apkures sezonas laikā sistēma var nedarboties pilnvērtīgi. Var būt bojāta apkures sistēmas automātika, vārsti u. c., vai arī sistēmā var iekļūt gaiss, kas neļauj piegādāt siltumu.

“Visos gadījumos, saņemot informāciju no klienta, mēs veicam atbilstošus pasākumus, pārbaudām visas sistēmas un, ja nepieciešams, nomainām bojātās detaļas,” stāsta Gatis Roze, uzņēmuma dzīvojamo māju vadības vadītājs.

Mājā veiktā diagnostika atklāja, ka apkures sistēmai ir bojāts termostatiskā vārsta ligzda, kas tika nomainīta. Bojāts bija arī sensors, kas kontrolē temperatūru, un arī tas tika nomainīts.

“Šāda tipa mājai (ar vecu apkures sistēmu – red.) apkures sistēma ir jāmodernizē, jo apkures sezonas laikā pēkšņi var parādīties problēmas. To nevar iepriekš paredzēt un pārbaudīt,” saka Rose.

Vienīgais risinājums, lai novērstu situācijas, ar kurām saskārās Pāvels, ir visiem mājas iedzīvotājiem lemt par pilnīgu apkures sistēmas atjaunošanu, kas ir liela renovācija un prasa finansiālus ieguldījumus, norāda uzņēmums.

 

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Previous post Pirmdienas vidū Latvijā sāksies snigšana un lietus
Next post Esiet uzmanīgi! Sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts ceļiem