“Bērni guļ savās virsdrēbēs”. Lāčplēša ielas mājā pazūd siltums

Pēdējā mēneša laikā vairākkārt ir pārtraukta siltuma piegāde Pāvela dzīvoklim Lāčplēša ielā 13, Rīgā. Viņa ģimenē ir trīs mazi bērni. Pēc pēdējās reizes, kad naktī uz 3. martu radiatori pilnībā izsīka, vīrietis rakstīja redakcijai. Viņš ir neizpratnē, kāpēc pēkšņi pazudusi apkure un vai šosezon atkal nāksies saskarties ar līdzīgu situāciju.

“No rÄ«tiem man ar savu 12 mēneÅ¡us veco bērnu nākas pamest māju, lai dotos uz tirdzniecÄ«bas centru sasildÄ«ties, pastāstÄ«ja vÄ«rietis. – Ārā ir ziema. Savus vecākos bērnus – 8 un 10 gadus vecus – es noliku gulēt viņu virsdrēbēs. Nekad nevar zināt, vai naktÄ« apkure tiks izslēgta.”

Lāčplēša ielas 13. namā, kuru apsaimnieko uzņēmums Civinity, apkure pirmo reizi tika atslēgta 18. februārī. Vīrietis piezvanīja apsaimniekošanas uzņēmumam, uz māju ieradās avārijas dienests, novērsa problēmu, un nākamajā dienā, 19. februārī, apkure tika atjaunota.

Pāvelam tika paskaidrots, ka siltuma padeve tika atslēgta bojātu skaitītāju dēļ.

Otrā reize bija 23. februārī. Pāvels atkal zvanīja apsaimniekošanas uzņēmumam. Šoreiz santehniķi konstatēja apkures sistēmas defektu, bet apsolīja, ka problēmu vairs nebūs. Taču, kad pienāca 3. marts un Pols atkal konstatēja, ka radiatori ir pilnīgi auksti, un izsauktais santehniķis vainoja īrnieku, kurš nelikumīgi atslēdzis apkuri, Pols apšaubīja, vai Civinity godprātīgi pilda savus pienākumus.

“Tagad ir ziema. Kāpēc remontdarbi bÅ«tu jāveic apkures sezonas laikā? Ja jÅ«s veicat remontdarbus, jums bÅ«tu jāpārliecinās, ka siltuma piegāde dzÄ«vokļiem netiek pārtraukta. NaktÄ«,” saka Pāvels. Kopumā viņš par temperatÅ«ru savā dzÄ«voklÄ« nesÅ«dzas, lai gan Å¡ajā sezonā tā nepārsniedz 16-17 grādus. Kamēr ir siltums, viņš arÄ« piekrÄ«t rēķina summai, kas kopÅ¡ pagājušās sezonas ir divkārÅ¡ojusies lÄ«dz 600 eiro.

“VarbÅ«t, ja es dzÄ«votu viens, es varētu pagaidÄ«t, kamēr viss tiks salabots. Bet man vēl ir mazi bērni. Katru reizi, kad man ir jātaisa, tas prasa laiku. Å osezon esmu bijis bez apkures apmēram piecas dienas,” saka Pauls.

“Kā es varu zināt, ka tas neatkārtosies? Ziema vēl nav beigusies,” viņš norāda. VÄ«rietis paskaidroja, ka Ä£imene neizmanto elektriskos sildÄ«tājus bērnu droÅ¡Ä«bas dēļ.

Civinity portālam skaidroja, ka ir vairāki iemesli, kāpēc apkures sezonas laikā sistēma var nedarboties pilnvērtīgi. Var būt bojāta apkures sistēmas automātika, vārsti u. c., vai arī sistēmā var iekļūt gaiss, kas neļauj piegādāt siltumu.

“Visos gadÄ«jumos, saņemot informāciju no klienta, mēs veicam atbilstoÅ¡us pasākumus, pārbaudām visas sistēmas un, ja nepiecieÅ¡ams, nomainām bojātās detaļas,” stāsta Gatis Roze, uzņēmuma dzÄ«vojamo māju vadÄ«bas vadÄ«tājs.

Mājā veiktā diagnostika atklāja, ka apkures sistēmai ir bojāts termostatiskā vārsta ligzda, kas tika nomainīta. Bojāts bija arī sensors, kas kontrolē temperatūru, un arī tas tika nomainīts.

“Šāda tipa mājai (ar vecu apkures sistēmu – red.) apkures sistēma ir jāmodernizē, jo apkures sezonas laikā pēkšņi var parādÄ«ties problēmas. To nevar iepriekÅ¡ paredzēt un pārbaudÄ«t,” saka Rose.

Vienīgais risinājums, lai novērstu situācijas, ar kurām saskārās Pāvels, ir visiem mājas iedzīvotājiem lemt par pilnīgu apkures sistēmas atjaunošanu, kas ir liela renovācija un prasa finansiālus ieguldījumus, norāda uzņēmums.

 

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Rīgā sestdien notikusi autobusa un vieglā auto sadursme

Motovadītājs sacenties ar citu braucēju. Atklāj jaunas detaļas par Rīgas centrā notikušo avāriju

Rīgā notiks starptautiskās izglītības izstāde

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk