Lielbritānijas Karaliskā flote ir sākusi izmeklēšanu saistībā ar apsūdzībām, ka stratēģiskais raķešu kreiseris HMS Vanguard tika remontēts ar līmi. Nepareizais remonts tika atklāts pēc tam, kad zemūdenes pārbaudes laikā izkrita viena skrūve.
Kas ir zināms
Lielbritānijā ekspluatācijā ir četras Vanguard klases kodolzemūdenes. 150 metrus garā zemūdene HMS Vanguard 2015. gadā tika nodota remontam. Izrādījās, ka pārāk liels spēks pievilkšanas laikā bija izraisījis skrūvju galviņu plīsumus. Tā vietā, lai tās nomainītu pret jaunām, būvuzņēmēja Babcock inženieri bojātās galvas piestiprināja ar līmi.
Tos izmantoja kodolreaktora dzesēšanas sistēmas cauruļu izolācijai. Saplēstās bultskrūves tika atklātas dienu pirms kodolreaktora pilnas jaudas pārbaudes. Apvienotās Karalistes Militārā prokuratūra tagad cenšas noskaidrot, kad šī kļūme radās un kam galu galā jāuzņemas atbildība.
Apvienotās Karalistes Aizsardzības ministrija nesniedza stingrus komentārus. Ministrija norādīja, ka zemūdenē HMS Vanguard tika konstatēts defekts, kamēr kreiseris atradās sausajā dokā. Par problēmu tika ziņots nekavējoties, un tā tika novērsta. Turklāt aizsardzības ministrs Bens Voliss (Ben Wallace) tikās ar Babcock vadītāju, lai saņemtu garantijas par turpmāko darbu.
Ņemiet vērā, ka Babcock ir otrs lielākais Apvienotās Karalistes Aizsardzības ministrijas darbuzņēmējs. Uzņēmums ir saņēmis vairākus miljardus mārciņu par raķešu kreiseru Astute un Vanguard uzturēšanu.
HMS Vanguard ir viena no četrām Vanguard klases zemūdenēm līdzās HMS Vigilant, HMS Victorious un HMS Vengeance. Tās ir aprīkotas ar Trident starpkontinentālajām ballistiskajām raķetēm, kas var nest kodolgalviņas. 2028. gadā tās nomainīs Dreadnought klases zemūdenes, kas arī nesīs Trident raķetes.
Avots: The Sun