Kovid-19 pandēmija, kas sākās 2020. gadā, ir būtiski mainījusi cilvēku dzīvi. Koronavīruss ietekmē visas mūsu dzīves jomas, tostarp izglītību.
“Skola nekad vairs nebūs tāda, kāda tā bija pirms pandēmijas,” saka Biķernieku pamatskolas direktors un Augšdaugavas reģionālās padomes loceklis Aleksejs Mackevičs.
Aleksejs stāsta, ka pandēmijas laikā uzreiz bija manāms kontrasts starp skolām: izglītības iestāžu materiālais aprīkojums, skolotāju profesionalitāte. Šis laiks parādīja: skolās ir daudz kas uzlabojams. Iestādes piedalījās dažādos pētījumos, tostarp Biķernieku pamatskola. Rezultāti parādīja, ka zināšanu līmenis katastrofāli krītas. Bērni pamatskolā neprot lasīt un analizēt.
“Tagad skolās notiek centralizētie eksāmeni, un mēs saskaramies ar problēmu, kad bērni nespēj izpildīt noteiktus uzdevumus eksāmenu lapās. Tas ir nomācoši. Es varu teikt ne tikai kā direktors, bet arī kā vecāks – man ir divi dēli -, ka es redzu šīs nepilnības, problēmas, kas radušās divu gadu laikā. Nekas cilvēces nav izdomāts labāks par klasisko stundu ar skolotāju.
Ja runājam par tādiem faktoriem kā motivācija, disciplīna, varu droši teikt, ka ne visi bērni šajā periodā bija motivēti, un vecāki nevarēja būt blakus, lai pārraudzītu procesu. Un tagad mēs gūstam augļus. Visi eksperti ir pārliecināti, ka šīs attālinātās izglītības atbalsis būs dzirdamas vēl ilgi,” saka Oleksijs Matskevičs.
Šobrīd Biķernieku pamatskolas direktors stāsta, ka skolas darbinieki, skolotāji un direktori no Izglītības un zinātnes ministrijas ekspertiem nav dzirdējuši nevienu konkrētu ideju šīs problēmas risināšanai.