Kia pēdējo reizi atjaunināja savu elektrifikācijas plānu pirms gada , kad Korejas zīmols solīja līdz 2027. gadam ieviest 14 jaunus elektriskos modeļus, tostarp divus pikapus. Pagājušajā nedēļā Kia demonstrēja vadošā EV9 elektriskā krosovera sērijveida versiju , un šodien tā jaunākais brālis ar EV5 indeksu Ķīnā debitēja kā koncepts – tas būs pirmais Kia jaunā viļņa elektroauto (uz E-GMP modulāra platforma), kas vispirms parādīsies Ķīnā un pēc tam citos tirgos. Kia EV5 pārdošanas sākums Ķīnā paredzēts novembrī, kas nozīmē, ka krosovers sērijveida dizainā tiks izrādīts tuvāko mēnešu laikā. Kia EV5 izlaišanas datumi citos tirgos vēl nav paziņoti.

Kia nav sniegusi nekādu tehnisku informāciju par EV5, pat ne izmērus, zināms tikai tas, ka ar vienu uzlādi Ķīnas CLTC ciklā darbības rādiuss pārsniegs 700 km. Spriežot pēc acs, Kia EV5 var saukt par kompaktu vai vidēja izmēra krosoveru ar diezgan vienkāršu interjeru, kas iederas trīs sēdekļu rindās. Kopējais stils iekšpusē un ārpusē ir aptuveni tāds pats kā Kia EV9. Koncepcijas tipiskās iezīmes ietver pārlieku veidotus mēbeļu tipa sēdekļus, bez B statņiem, kameras spoguļu vietā, bez ārējo durvju rokturu un saplacinātu astoņstūra stūri.

Koncepcijā ir uzsvērta Kia EV5 pielāgošanās iespēja atpūtai brīvā dabā: pirmās un otrās rindas sēdekļus var pagriezt par 90 grādiem pret ielu, atvērt durvis un novietot piknika galdu pie sliekšņa. Saliekams bagāžas statīvs ir savienots arī ar saliekamo galdu, lai jūs varētu noorganizēt pilnvērtīgu bufeti. Lielajam caurspīdīgajam jumtam ir gareniskā, nevis šķērsvirziena pārsedze. Kopumā EV5 dizains iznāca amatierisks un, būsim godīgi, bez Kia logotipiem būtu ļoti grūti uzminēt, ka šis krosovers pieder korejiešu zīmolam.

Kopā ar EV5 konceptu Korejas zīmols nākamvasar Ķīnas tirgū ieviesa krosoveru EV6, kas jau labi pazīstams Dienvidkorejā, ASV un Eiropā. Ķīnas vadošā krosovera Kia EV9 debija ir plānota 2024. gadā, Kia 2025. gadā Ķīnā laidīs klajā salīdzinoši lētu sākuma līmeņa elektrisko krosoveru, 2026. gadā – vadošo elektrisko vieglo automašīnu (sedanu vai liftbeku) un elektrisku vidēja izmēra krosoveru. 2027. gadā.

Kia EV Day prezentācijas slaidā ir arī septītais, pagaidām vēl neatzīmēts jaunums (labajā malā) – loģiski pieņemt, ka šis ir minivens, jo šāda tipa automašīnas šobrīd ir ļoti pieprasītas Ķīnā.