Daugavpilī ir samontēts pirmais jaunais tramvajs, vēsta Lokomotīvju remonta rūpnīcas (LRZ) mājas lapa. Lai gan daži steidza teikt, ka šis ir pirmais Daugavpilī uzbūvētais tramvajs, jāatzīmē, ka LRZ tos vēl tikai komplektē.
LRZ komplektētos EVO1 modeļa zemās grīdas tramvaja vagonus Daugavpilij ražo Čehijas uzņēmums Pragoimex. Mēs pastāstām nedaudz vairāk par šo ES ražoto tramvaja vagonu modeli.
EVO1 ir ideāli piemērots mazo un vidēja lieluma pilsētu ekspluatācijas apstākļiem. EVO1 ir mazākais šīs sērijas modulārā tramvaja tipa pārstāvis. Tā garums ir nedaudz vairāk par 15 metriem.
EVO1 ir zemās grīdas vagons. Pāreja starp dažādiem grīdas līmeņiem tajā notiek ar lēzenu slīpumu, tāpēc tajā nav pakāpienu. Tas, ka EVO1 nav pakāpienu, nodrošina, ka pasažieri ar kustību traucējumiem var bez problēmām iekāpt un izkāpt.
Kopējais dizains ir vienkāršs gan iekšpusē, gan ārpusē. Automašīnai ir četras bīdāmās durvis: 750 mm platas priekšējās durvis un trīs 1300 mm platas divviru durvis.
EVO1 iekštelpu aprīkojumā ietilpst ļoti efektīvas gaisa kondicionēšanas un apkures sistēmas, kas nodrošina optimālu pasažieru komfortu, kā arī augstas kvalitātes sēdvietas un informācijas displeju sistēmas. Tramvajā ir pieejams arī bezvadu internets.
Virsbūves izturība un triecienizturība ir apstiprināta sadursmes testos, kas apliecināja tās triecienizturību.
Tramvaju var pārveidot – pateicoties identiskiem logu un durvju izmēriem, nav nepieciešami nekādi lieli strukturāli uzlabojumi, lai izveidotu divvirzienu versiju.
2014 gadā Daugavpils iegādājās 12 vagonus no Ust-Katavas vagonu rūpnīcas. 2019. gadā ar Lietuvas uzņēmuma RAILVEC starpniecību tika iegādāti vēl astoņi vagoni. Tramvajus izgatavo Tveras vagonu rūpnīcā un komplektē Sanktpēterburgā. 2022. gadā LRZ uzvarēja iepirkumā, un, sadarbojoties ar Čehijas ražotājiem Pragoimex, pilsētas uzņēmums savās darbnīcās montē vagonus. Līguma summa ir 7,4 miljoni eiro.
3 komentāru