Latvijas otrajā lielākajā pilsētā notiek vērienīga tramvaju infrastruktūras atjaunošana.
Kā ziņo pilsētas pašvaldības preses dienests, šobrīd Daugavpilī vienlaicīgi tiek īstenoti četri lieli projekti par tramvaja sliežu rekonstrukciju un jauna līnijas posma izbūvi starp diviem mikrorajoniem.
Kopējās izmaksas sasniegs vairāk nekā 30 miljonus eiro.
Jauna līnijas posma izbūve no Stropu ezera līdz Himikovas ciematam izmaksās 11 miljonus eiro. Šis gandrīz divus kilometrus garais posms savienos depo Butlerovas ielā un Stropu mikrorajonu. Lai tramvaji varētu veikt šādu braucienu, ir nepieciešams pārbūvēt apgriešanās apli un no depo izveidot jaunas nobrauktuves uz līnijas līdz ezeram.
Pašā Stropu pilsētā esošais vienceļa sliežu ceļš, kas iet gar Vasarnīcas ielu, tiks pārvietots prom no brauktuves. Starp tramvaja sliedēm un ietvi tiks izbūvēts gājēju un velosipēdistu celiņš. Tāpat būs iespējams ierīkot iekāpšanas platformu, lai cilvēkiem, kas izkāpj no tramvaja, nebūtu jāstājas tieši uz ceļa pie pieturvietas, pa kuru brauc pretimbraucošas automašīnas.
Jātnieku ielas divceļu posmā gandrīz kilometra garumā tiks rekonstruēts esošais sliežu ceļš, un kopā ar tramvaja infrastruktūru tiks nomainītas arī pazemes inženierkomunikācijas. Projekta kopējās izmaksas ir 4,6 miljoni eiro.
Arī Smilšu ielas divos posmos tiek veikta gan sliežu ceļu rekonstrukcija, gan ceļa seguma nomaiņa, gan komunikāciju nomaiņa. Šī projekta aptuvenā vērtība ir 3,7 miljoni eiro.
Arī maršrutā, kas ved uz Forštati, gandrīz trīs kilometru garumā tiks rekonstruēti sliežu ceļi un nomainītas komunikācijas. Darbi tiek lēsti 11,8 euro apmērā. Vienlaikus tiks izbūvēta jauna pietura: iedzīvotāji bija neapmierināti, ka iepriekšējās rekonstrukcijas laikā pietura netika izbūvēta, un vienu no noslogotajiem pilsētas krustojumiem maršruts šķērsoja bez apstāšanās.
Pirms visām šīm rekonstrukcijām Daugavpilī bija četri tramvaja maršruti. Visu rekonstrukcijas darbu laikā joprojām darbojas tikai divi maršruti. Tramvajs Daugavpilī tika atklāts 1946. gadā.