Lasīšanas Laiks:3 Minute(-s), 2 Sekunde(-s)

Sūtījumu piegādes uzņēmumi  apstiprina, ka arī tie, ņemot vērā kopējo ekonomisko situāciju, bijuši spiesti celt pakalpojumu cenas.

Gada nogale šīs jomas uzņēmumiem ierasti ir īpaši darbīgs laiks – sūtījumu apjomi aug jau novembrī, kad norisinās Melnās piektdienas un Kiberpirmdienas izpārdošanas.

Pienāca brīdis, kad jāceļ
Lai arī “Omniva Latvija” savu pakalpojumu cenas nebija mainījusi trīs gadus, novembra sākumā uzņēmums tās pacēla par 3 – 7%, informē Komunikācijas un ilgtspējas vadītājs Jānis Andžāns. Tas veido aptuveni 20 centu cenas kāpumu populārākajiem uzņēmuma pakalpojumiem – sūtījumiem no pakomāta uz pakomātu.

“Cenu kāpums skaidrojams ar ekonomisko realitāti – energoresursu un degvielas cenu dinamiku pēdējā gada laikā, inflāciju, Eiropas Centrālās bankas likmju kāpumu, spiedienu uz darba algām un citiem aspektiem,” saka Andžāns.

Lūgts, raksturot klientu aktivitāti šā gada nogalē, uzņēmuma pārstāvis teic, ka “Omniva” jau ilgāk nekā mēnesi strādā Ziemassvētku režīmā, kad sūtījumu skaits ikdienā pieaug vairākkārt. “Jau pirmajos rudens mēnešos redzējām, ka sūtījumu skaits pakāpeniski auga. Tad laikā ap “Melno piektdienu” apjomi faktiski dubultojās. Jāņem vērā, ka kopējais uzņēmuma klientu skaits pārsniedz 500 tūkstošus – pieprasījums šobrīd tiešām ir liels,” viņš saka.

Kā tendence iezīmējas tas, ka arvien vairāk cilvēku pasūta lielākus sūtījumus, jo ievērojami pieaudzis pieprasījums pēc vidējā un lielā izmēra skapīšiem, novērots uzņēmumā.

“Sūtījumu apjomus salīdzināt ar 2021. gadu nav īsti objektīvi, jo pērn vēl bija Covid-19 ierobežojumi un klātienes veikali bija slēgti. Bet, ja salīdzinām “normālos” mēnešus, tad kopumā var redzēt sūtījumu apjomu pieaugumu. Ja skatāmies no mūsu klientu perspektīvas, tad atsevišķos segmentos ir pat par 20% vairāk sūtījumu,” raksturo Andžāns.

No inflācijas neizbēgt
Arī piegādes uzņēmuma “Venipak” vadītājs Justas Šablinskas apstiprina, ka uzņēmums cēlis pakalpojumu cenas. “Daudzās nozarēs visa gada garumā esam novērojuši inflāciju, kas mērāma divciparu skaitļos, un vispārēju cenu pieaugumu. Diemžēl ekonomiskā situācija neapiet arī mūsu nozari. Izmaksu un inflācijas dēļ esam pārskatījuši savu pakalpojumu cenas un paaugstinājuši tās dažos biznesa segmentos,” viņš paskaidro.

“Esam veikuši cenu korekcijas piegādes pakalpojumos. Tās ir mainītas atkarībā no pakalpojumu paketes, tomēr pieaugums ir ievērojami mazāks par inflāciju. Turklāt, ja runājam par tuvāko nākotni, izmaksas plānojam saglabāt esošajā līmenī. Svarīgi pieminēt, ka mēs visu šo laiku turpinājām investēt infrastruktūrā un lietotāju pieredzes uzlabošanā, lai nodrošinātu un celtu savu pakalpojumu pieejamību un kvalitāti,” saka uzņēmuma vadītājs.

“Venipak” nesen veiktas Baltijas iedzīvotāju aptaujas dati liecina, ka iedzīvotāji šogad dāvanu iegādei plāno tērēt tikpat daudz naudas kā pagājušajā gadā. “Tikai viena atšķirība – šogad viņi biežāk meklē izdevīgus piedāvājumus un atlaides e-veikalos,” piebilst Šablinskas.

Šablinskas informē, ka pārdošanas apjomi Melnajā piektdienā un Kiberpirmdienā šogad bija līdzīgi kā pagājušajā gadā. “Pircēji jau ir pieraduši pie tiešsaistes veikaliem. Neskatoties uz atceltajiem pandēmijas ierobežojumiem, e-iepirkšanās tiek uzskatīta par ierastu praksi, kas ietaupa laiku un bieži vien arī naudu,” novērojumos dalās piegādes uzņēmuma vadītājs.

Privātpersonām – nemainās
“DPD Latvija” mārketinga un pārdošanas vadītāja Dita Mirbaha  norāda, ka arī “DPD Latvija” lielākie izaicinājumi bijuši saistīti ar straujo inflācijas pieaugumu. “Tā rezultātā bija rūpīgi jāpārdomā efektīva darba procesu plānošana un izmaksu optimizācija. Vienlaikus mums izdevies saglabāt nemainīgu sūtījumu piegāžu cenu politiku privātpersonu segmentā, nodrošinot sūtījumu piegādes gan ar kurjeru, gan “Pickup” paku skapju tīklā,” informē Mirbaha.

Savukārt biznesa klientu segmentā ir veiktas izmaiņas sūtījumu piegādes cenu veidojošo piemaksu aprēķinā, kas iepriekš bija balstīts uz degvielas koeficientu, bet šobrīd notiek pāreja uz enerģijas koeficienta aprēķinu, kas veidojas gan no degvielas, gan elektrības cenas koeficienta.

“Iepriekšējo gadu pieredze šobrīd ļauj daudz efektīvāk plānot uzņēmuma resursus gan ikdienā, gan svētku laikā. Jau šobrīd redzam, ka, strauji augot sūtījumu apjomiem svētku laikā, iepriekš veiktās investīcijas infrastruktūras attīstībā un inovāciju risinājumos sniedz savu atdevi,” norāda uzņēmuma pārstāve.

Šogad negaidīti lieli sūtījumu apjomi bijuši Melnās piektdienas izpārdošanu laikā, kad sūtījumu apjoms palielinājās pat par 50%. “Tik straujš kāpums Melnās piektdienas laikā tika pieredzēts pirmo reizi,” atzīst Mirbaha.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

arkartas vertspapiru pirksanas programma Previous post Spiediens uz kredīta maksājumiem aug – 12 mēnešu Euribor pārsniedzis 3% līmeni
covid 19 g6d77c6a88 1920 Next post Ceturtdien Latvijā reģistrēti 366 jauni Covid-19 inficēšanās gadījumi; trīs miruši