Regulāra dzinēja apkope, savlaicīga eļļas maiņa un darba šķidruma līmeņa pārbaudes ļauj pagarināt dzinēja kalpošanas laiku. Tomēr pat tad, ja dzinēja tehniskais stāvoklis tiek uzraudzīts, aukstā laikā dzinējā var veidoties emulsija, kas norāda, ka dzinēja eļļā ir svešķermenis. Tīmekļa vietnes “Tarantas News” redaktori skaidro tās izveides galvenos iemeslus.
Kāpēc parādās emulsija
Divu nesajaucamu šķidrumu reakcijas rezultātā dzinējā veidojas balts aplikums un duļķaina virca. Kad eļļa saskaras ar svešķermeņiem, uz mērlentes, karterī un vākā parādās emulsija. Parasti izšķir divus cēloņus.
Piesārņots dzesēšanas šķidrums (dzesēšanas eļļa)
Papildus emulsijai šajā gadījumā tiek paaugstināts arī eļļas līmenis un samazināts dzesēšanas šķidruma līmenis tvertnē. Šādā gadījumā dzinēju nedrīkst iedarbināt, jo detaļas netiks pienācīgi ieeļļotas. Iespējama arī motora pārkaršana.
Dzesēšanas šķidrums uzkrājas motora eļļā, ja ir caurdurta cilindra galvas blīve, cilindru bloks ir erodēts vai cirkulācijas kanālos ir plaisa.
Kondensāta veidošanās
Ziemā iekšdedzes dzinējā kondensāta veidā iekļūst ūdens. Tas uzkrājas uz eļļas uzpildes vāciņa. Mitruma iekļūšana ir dabisks process, kas notiek arī vasarā. Tikai ziemā zemās temperatūras dēļ tam vienkārši nav laika iztvaikot.
Kondensāta veidošanos var samazināt, braucot garākus attālumus, efektīvi sasildot dzinēju un ilgāku laiku strādājot ar slodzi. Šādā veidā no eļļas tiek iztvaicēts mitrums. Gluži pretēji, ir labāk nelaist dzinēju pārāk ilgi brīvgaitā – tas novērš kondensācijas veidošanos eļļā.