Lasīšanas Laiks:2 Minute(-s), 17 Sekunde(-s)

Eiropā aizvien populārāka kļūst tendence virzīties uz ilgas darbības elektrotransportlīdzekļiem, un vēl vienu šādu projektu ir ieviesis Vācijas jaunuzņēmums e.Volution GmbH.

Uzņēmumu e.Volution GmbH 2021. gadā dibināja RWTH Aachen Tehnoloģiju universitātes profesors Ginters Šūhs (Günter Schuch), kurš mūsu regulārajiem lasītājiem jau pazīstams ar saviem jaunuzņēmumiem StreetScooter un e.GO – ne pārāk veiksmīgiem, bet vismaz dzīviem. Uzņēmīgā profesora jaunākā projekta mērķis ir radīt ilgmūžīgus elektromobiļus: e.Volution mikroražotnēs ražotajiem elektromobiļiem ik pēc pieciem gadiem vajadzētu atgriezties ražošanā, proti, veikt pilnīgu kapitālo remontu, nomainot nolietotās vienības un mezglus pret jauniem un modernizētiem. Paredzamais katras mašīnas kalpošanas laiks ir 50 gadi, un pēc tam tā tiks pilnībā ekoloģiski pārstrādāta.

Startups e.Volution savu pirmo modeli – elektrisko minivenu Meta – prezentēja pagājušajā gadā, savukārt krosovers ir jaunāka izstrāde. Uzņēmums plāno abus modeļus abonementa veidā iznomāt komerciālām organizācijām un privātpersonām, tāpēc transportlīdzekļu galīgā cena netiek atklāta. Mēneša īpašumtiesības maksās aptuveni 1000 eiro, precīza summa būs atkarīga no abonēšanas likmes, automobiļa modifikācijas un aprīkojuma.

Space krosovers tiks piedāvāts ar diviem variantiem, kuru kopējais garums būs 4092 vai 4920 mm, platums abās versijās – 1920 mm un augstums – 1940 mm. Īsā versija – 5 durvju un 5 sēdvietu, garā versija – 7 durvju un 8 sēdvietu. Ārējie virsbūves paneļi ir izgatavoti no plastmasas, savukārt pakaļbūves augšējo daļu var demontēt un pārvērst par nelielu pikapu. Jumts var būt panorāmas caurspīdīgs vai pārklāts ar saules bateriju paneļiem, kas diennakts gaišajā laikā uzlādēs akumulatoru. Kosmosa lietderīgā kravnesība ir 650 kg, velkamās piekabes pieļaujamā masa ir 3,5 tonnas.

Space ir diapazonu pagarinošs hibrīdautomobilis: to darbina divi elektromotori (pa vienam uz katru asi) ar jaudu 140 kW (190 ZS) katrs. Virsbūves grīdā ir uzstādīts 40 kWh akumulators, kura pilnas uzlādes jauda ir 150 km, bet papildu nobraukumu nodrošina ūdeņraža elektroķīmiskais ģenerators vai divu cilindru dzinējs, kas darbojas ar sašķidrinātu gāzi. Maksimālais nobraukums ar vienu uzlādi/uzpildi būs 750 km.

Evolution Space salona apdare ir veidota no videi draudzīgiem un atjaunojamiem materiāliem, un tā tiks pilnībā atjaunota ik pēc pieciem gadiem. Instrumentu panelī ir daudzfunkcionāls ekrāns visā platumā, noņemami maisiņi uz durvju paneļiem un tekstila rokturi. Evolution Space sāks ražot pēc aptuveni diviem gadiem, t. i., 2025. gadā.

Minivens Meta tiek pozicionēts kā MUV (Meta Utility Vehicle), un tas būs aprīkots ar tādu pašu divu dzinēju elektrisko piedziņas sistēmu kā Space, taču bez hibrīda spēka agregāta. Evolution Meta kopējais garums ir 5078 mm, platums – 1988 mm, augstums – 1990 mm. Maksimālā ietilpība ir 7 cilvēki, salona pasažieru puse no vadītāja puses ir atdalīta ar starpsienu, kurā ir milzīgs multimediju ekrāns un divi atsevišķi ekrāni cilvēkiem, kas sēž ejā.

Pagājušajā gadā skotu jaunuzņēmums Munro Vehicles iepazīstināja ar savu “mūžīgo” elektrisko SUV, savukārt franču Peugeot zīmols šā gada sākumā paziņoja, ka tā jaunie modeļi kalpos 20-25 gadus.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Previous post Peugeot 2008 krosovera atjauninājums: zīmola “ilkņi” aizstāti ar trim svītrām
Next post Naktī uz piektdienu Latvijā gaidāms aukstums līdz -6 grādiem