Ferrari Roma Spider: mīksts salokāms jumts un kupejas tipa tehnoloģija

Itāļu zīmola jaunajam automobilim (pirmo reizi vairāk nekā desmit gadu laikā!) nav stingras virsbūves un tas pats 3,9 litru V8 motors ar 620 ZS un diviem turbomotoriem, kas ir kupejā.

Ferrari nesen paziņoja par jaunumu, “slēpjot” to aiz tīzeriem un ārkārtīgi nekonkrēta apraksta par “kaut ko īpašu”. Tagad pieņēmumi ir apstiprinājušies – itāļu ražotājs patiešām ir sagatavojis Roma Spider – “divdurvju” variantu ar atvērtu jumtu. Atgādinām, ka kupeja, kas nosaukta Itālijas galvaspilsētas Romas vārdā, debitēja jau 2019. gada rudenī.

Ferrari prezentēja Roma Spider ekskluzīvā klientu pasākumā Marokā. Jāatzīmē, ka šis jaunums bija neviltots pēctecis 365 GTS/4 Daytona kabrioletam ar priekšējo dzinēju, kam bija mīksts jumts (modelis tika ražots no 1969. līdz 1973. gadam). Mūsdienu modeļiem, piemēram, Ferrari Portofino un pašreizējam Portofino M, ir cietais jumts. Jāatzīmē, ka Ferrari F430 Spider ar vidējā dzinēja piedziņu bija ar mīksto jumtu, kas tika ražots no 2005. līdz 2009. gadam.

Pēc tam Ferrari izņems no aprites Portofino M, un sākumlīmeņa atklātā modeļa vietu ieņems Roma Spider. Pēc izstrādātāju teiktā, jaunais mīkstais jumts nodrošina praktiski tādu pašu skaņas izolāciju un akustisko komfortu kā automašīnai ar cieto jumtu (no Webasto). Roma Spider jumtam tiek izmantots pēc pasūtījuma izgatavots piecu slāņu audums, ko var izvēlēties no divām krāsām – melnas vai tumši sarkanas.

Līdz 60 km/h ātrumā jumtu var salocīt 13,5 sekundēs. Salīdzinot ar cieto jumtu, auduma versija ietaupa svaru un vietu: salocītā versijā jumts aizņem 220 mm vietas. Ferrari norādīja, ka salocītais jumts neietekmē bagāžnieka tilpumu, taču neprecizēja, cik lielā mērā. Ar paceltu jumtu Roma Spider bagāžas nodalījuma tilpums ir 255 litri.

Roma Spider bagāžnieka vākam ir melns trapecveida ieliktnis ar noapaļotiem stūriem. Tas ir paceļamais spārns, kas darbojas trīs darbības pozīcijās: zema pretestība, vidēja pretestība un augsta pretestība. Kā paskaidroja izstrādātāji, trešajā pozīcijā kustīgais elements veido 135 grādu leņķi ar aizmugurējā ekrāna virsmu aiz otrās sēdekļu rindas galvas balstiem. Rezultātā tiek panākts 95 kg liels piespiedējspēks (pie 250 km/h), bet pretestība palielinās tikai par 4 %.

Sēdvietu izkārtojums ir tāds pats kā Roma Coupé – “2+” (t. i., otrā sēdekļu rinda, neskatoties uz galvas balstu esamību, drīzāk paredzēta sporta somām). Vadītājam un priekšējo sēdekļu pasažierim ir pieejama tā sauktā “gaisa šalle” – funkcija, kas nodrošina silta gaisa padevi kaklam. Citu atšķirību no slēgtā divdurvju automobiļa salona nav.

Ferrari Roma Spider ir tāda pati tehnoloģija kā kupejā. Runa ir par F154 saimes V8 motoru ar divām turbīnām. Tā darba tilpums ir 3,9 litri, jauda – 620 ZS un maksimālais griezes moments – 760 Nm. Dzinējs ir savienots ar astoņu pakāpju divsajūgu automātisko pārnesumkārbu DCT.

Jaunā modeļa sausās masas rādītājs ir 1556 kg, kas ir par 84 kg vairāk nekā Roma kupeja un par 11 kg vairāk nekā Portofino M ar cieto jumtu. Roma Spider pirmo “simtnieku” uzņems 3,4 sekundēs (salīdzinājumam: Portofino M – 3,45 sekundēs, kupeja Roma – 3,4 sekundēs), līdz 200 km/h modelis paātrinās 9,7 sekundēs (Portofino M – 9,8 sekundēs, kupeja Roma – 9,3 sekundēs). Maksimālais ātrums pārsniedz 320 km/h. Uzņēmums vēl nav norādījis modeļa cenas.

 

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Hyundai plāno pārdot 2 miljonus elektromobiļu līdz 2030. gadam

Samsung un Qualcomm kopīgi izstrādās automobiļu sistēmas un ADAS

Horvāti atklājuši pasaulē jaudīgāko elektromobili

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk