Lasīšanas Laiks:2 Minute(-s), 16 Sekunde(-s)

Ford šonedēļ prezentēja Explorer – kompaktu elektrisku krosoveru, kas izstrādāts īpaši Eiropas tirgum uz Volkswagen MEB modulārās platformas bāzes, un nākamgad tam būs sportisks brālēns, kurš, kā runā, nesīs ikoniskā Capri vārdu.

Savulaik Capri vārdu nesa vairāki Ford modeļi, taču mūsdienās tas galvenokārt asociējas ar sportisko kupeju, kas tika ražots laika posmā no 1968. līdz 1986. gadam un kļuva par vienu no populārākajiem savā žanrā – kopējais Ford Capri tirāžas apjoms bija aptuveni 1,9 miljoni eksemplāru. Capri ir pazīstams galvenokārt Eiropā, lai gan pirmo divu sēriju automobiļi tika pārdoti arī ASV. Papildus oriģinālajai kupejas virsbūvei auto tika piedāvāts arī kā praktiskāks trīsdurvju liftbeks ar lielām bagāžnieka durvīm, kas apvienotas ar aizmugurējo stiklu.

Capri kļuva slavens un populārs sava diezgan iespaidīgā dizaina, pieejamās cenas un vētrainās autosporta karjeras dēļ. Nav brīnums, ka Ford vairākkārt ir centies atgriezt Capri vārdu Eiropas tirgū, jo Capri šeit ir iemīļots un atceras. Aizpagājušās desmitgades beigās izskanēja baumas, ka Capri atgriezīsies jauna kupeja veidolā, taču galu galā 2011. gadā Ford prezentēja konceptuālu kupeja sedanu Evos, kas desmit gadus vēlāk pārtapa par kupeja-krosovera modeli Ķīnas tirgum.

Otrais Capri atdzimšanas baumu vilnis parādījās 2019. gadā – esot Ford atkal domā, ko piespraust pie novecojušā nosaukuma, taču pagaidām tas joprojām guļ arhīvā. Tagad mūsu rīcībā ir pavisam svaigi dati no iekšējās informācijas sniedzējiem, kas liecina, ka Capri vārdu iegūs sportisks kupejveida krosovers, par kura izveidi Ford of Europe nodaļa paziņoja tieši pirms gada.

Labās ziņas par Capri gaidāmo atgriešanos nāca no britu žurnāla Autocar, kas savās prognozēs kļūdās reti – šajā gadījumā gan tas atsaucas uz daudz mazāk autoritatīvo bulvārpreses izdevumu The Sun, taču informāciju par jauno Capri aizklātā formā apstiprināja Ford of Europe dizaina vadītājs Amko Linarts, Runā, ka Ford tagad labprāt iet pretī klientu vēlmēm un atgriež leģendārus vārdus, taču vienlaikus Linarts godīgi saka, ka nav jāgaida retrodizains un burtiski jāatkārto pagātnes koncepti.

Īsāk sakot, viss norāda uz to, ka 2024. gadā Eiropas tirgū ienāks kupejas formas elektriskais krosovers Ford Capri, kas balstīts uz Volkswagen MEB platformas (Ford un VW, atcerēsimies, 2020. gadā noslēdza aliansi), tas tiks ražots turpat, kur Eiropas elektriskais Explorer – galvenajā modernizētajā Eiropas Ford rūpnīcā Ķelnē, Vācijā. Tehnoloģiju ziņā Capri, visticamāk, daudz neatšķirsies no Explorer, kura jaudīgākā divdzinēja spēka agregāta jauda ir 250 kW (340 ZS), taču Capri noteikti būs sportiskāka braukšanas konfigurācija un daudz dizaina elementu.

Elektriskais Ford Capri būs pozicionēts vienu pakāpienu zemāk nekā krosovers Mustang Mach-E un būs daudz pieejamāks: ja Mustang Mach-E tagad Vācijā maksā no 62 900 eiro, tad Capri cenu ziņā pietuvosies savam radiniekam Explorer, kas bāzes un līdz ar to pietiekami bagāts maksās mazāk nekā 45 000 eiro.

Interesanti, ka līdz 2025. gadam jaunajam Ford Capri būs tiešs konkurents no Opel – elektriskais krosovers Manta, kura nosaukums iepriekš piederēja arī sporta kupejām.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Previous post Square Enix ir publicējis krāsainu video par Final Fantasy XVI pasauli. Parādīti arī jauni JRPG spēles kadri no PAX East
Next post Jaunais Hyundai Mufasa krosovers aizstās ix35