Google atvadās no sīkfailiem: ko tas nozīmē reklāmas tirgum?

Google ir nolēmis atbrīvoties no sīkfailiem uz visiem laikiem – izmaiņas lietotājiem tiks ieviestas pakāpeniski.

Sīkfaili (jeb interneta sīkfaili) ir faili, kas tiek ģenerēti, pārlūkojot tīmekli, lai identificētu jūsu ierīci, atgādina LifeHacker.

Sīkfaili satur daudz informācijas par jūsu interneta pārlūkošanas pieredzi, tostarp jūsu kontus, iepirkumu grozos esošās preces, apmeklētās lapas, tajās pavadīto laiku utt.

Šie faili ne vienmēr ir ļaunprātīgi: tīmekļa vietnes tos izmanto, lai atcerētos jūsu preferences, piemēram, kad jūs atgriežaties lapā (piemēram, valodu, ko vēlaties izmantot).

Ja esat reklāmdevējs vai uzņēmums, kas pelna naudu no reklāmas (tas pats Google meklētājs), sīkfaili ir lieliski. Bet, ja esat parasts lietotājs, sīkfaili var nopietni pārkāpt privātuma aizsardzības noteikumus.

Protams, ir arī sliktākas lietas par mērķtiecīgu reklāmu, taču, ja jūs tiekat cieši sekots tiešsaistē, veidojot un pastāvīgi papildinot savu personīgo profilu, tas noteikti nav tas, kam lielākā daļa no mums parakstījās.

No vakardienas Google ierobežo trešo pušu sīkfailu izmantošanu 1 procentam Chrome lietotāju, un pati Google šo pieeju sauc par “pret izsekošanu”.

Tā kā pārlūkprogrammu Chrome izmanto vairāk nekā trīs miljardi cilvēku visā pasaulē, tas nozīmē, ka ar jaunajiem pasākumiem jau ir saskārušies vairāk nekā 30 miljoni Chrome lietotāju.

Tomēr, tā kā sīkfaili joprojām ir neatņemama interneta sastāvdaļa, dažas tīmekļa vietnes tiek rādītas bez kļūdām tikai tad, ja sīkfaili ir iespējoti.

Ja pēc izsekošanas aizsardzības ieslēgšanas tīmekļa vietne nedarbojas pareizi, Google piedāvās atkārtoti ieslēgt trešo pušu sīkfailus, lai varētu palaist attiecīgo tīmekļa vietni.

No 2024. gada otrās puses ierobežojumi attieksies uz visām Chrome pārlūkprogrammām.

Tas nozīmē, ka uzņēmumiem, kas pelna naudu no reklāmas, turpmāk būs jāizmanto mērķēšanas metodes bez parastās sīkfailu analīzes.

Pagājušajā gadā digitālās reklāmas vajadzībām pasaulē tika iztērēti gandrīz 600 miljardi ASV dolāru.

Uzņēmēji bieži izmanto Google reklāmas rīkus, lai vadītu savus uzņēmumus.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

CarPlay operētājsistēmā iOS 18 iegūst jaunas pieejamības funkcijas

Apple strādā pie iPadOS 18 labojuma iPad Pro modeļiem ar M4 mikroshēmu

Baumas: iPhone 17 un iPhone 17 Air saņems 120 Hz ProMotion displejus

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk