Malaizijas jaunuzņēmums Hiperon Motors (nejaukt ar ASV jaunuzņēmumu Hyperion Motors) ir prezentējis savu otro modeli – kupejveida krosoveru Fosslin, kas tiks piedāvāts ar elektrisko un ūdeņraža piedziņu. Hiperon Fosslin ražošanu nelielos apjomos paredzēts sākt šogad.
- gadā Hiperon Motors prezentēja Carrier elektrisko monokoka furgonu ar ļoti interesantu dizainu, ko izstrādājusi poļu studija One One Lab. Toreiz mēs pat nezinājām, no kurienes nāk Hiperon Motors un kas aiz tā stāv, tagad informācijas joprojām ir maz, bet vismaz zinām, ka uzņēmums atrodas Malaizijā, inženiertehniskais darbs tiek veikts galvenokārt ASV un dizains, kā jau ir skaidrs, ir eiropeisks. Attiecībā uz Carrier furgonu, kas pagaidām eksistē tikai kā renderējums, Malaizijas uzņēmums šobrīd pieņem priekšpiegādes pasūtījumus un sērijveida versiju sola parādīt šā gada trešajā ceturksnī. Tā galvenie tirgi ir Āzija, Eiropa un Ziemeļamerika. Hiperon Motors nesen publicēja sava otrā modeļa – kupejas formas Fosslin krosovera – renderus.
Nosaukums Fosslin radies no divu norvēģu valodas vārdu Foss (ūdenskritums) un Lyn (zibens) apvienojuma. Pēc izmēriem un virsbūves proporcijām Fosslin ir tuvs BMW X6: malajiešu krosovera kopējais garums – 4880 mm, platums – 1990 mm, augstums – 1689 mm, garenbāze – 2950 mm. Fosslin pamatā ir oriģinālā skeitborda platforma, un piedziņas sistēma var būt elektriska vai ūdeņraža-elektriska, proti, pirmajā gadījumā elektromotori enerģiju iegūst tikai no akumulatora, bet otrajā gadījumā sistēmai tiek pievienots elektroķīmiskais ģenerators un ūdeņraža tvertnes.
Hiperon Motors apgalvo, ka elektriskās un ūdeņraža versijas veiktspēja būs vienāda: maksimālā jauda 487 ZS un 670 Nm, paātrinājums līdz 100 km/h – 5 sekundes, maksimālais ātrums 260 km/h. Elektriskās versijas akumulatora ietilpība ir 90 kWh, un ar tā pilnu uzlādi pietiek 450 km nobraukumam (kādā ciklā, nav norādīts). Pakaļējā masa ir 2485 kg. Ūdeņraža versijas izkārtojums uzņēmuma tīmekļa vietnē nav pieejams.
Hiperon Fosslin, tāpat kā Carrier furgonu, izstrādāja One One Lab. Vadītāja kabīnē nav redzams mērinstrumentu panelis, taču ir projekcijas ekrāns, stūres rats ir apgriezts, centrālajā konsoles daļā ir 17 collu multimediju ekrāns ar Android Auto un Apple CarPlay atbalstu, bet durvju paneļos ir individuāla temperatūras regulēšana.
Hiperon Fosslin aprīkojumā ietilpst progresīvi elektroniskie vadītāja asistenti (tostarp adaptīvā kruīza kontrole), trīs zonu klimata kontrole, apsildāms stūres rats un visi sēdekļi, priekšējo sēdekļu ventilācija, apsildāmi krūzīšu paliktņi un centrālais roku balsts, augstas klases telpiskās skaņas sistēma, sešas USB-C pieslēgvietas, bezvadu uzlāde viedtālruņiem, panorāmas stikla jumts, 20 collu diski ar visu sezonu riepām.
Hiperon Motors vēlas saražot pirmo desmit Fosslin vienību partiju (piecas elektriskās un piecas ūdeņraža vienības) nākamā gada rudenī un nosūtīs tās klientu izmēģinājumiem. Kad un kur sāksies masveida ražošana, uzņēmums nesaka.