Jaunais BMW i7 – vēsturē greznākā Bavārijas automobiļa testēšana

Četras desmitgades septiņās sērijās S klasei sekoja S klase, kas iekaroja augstāko segmentu. Taču tas ir pagātne.

Jau 60. gados, kad tika parādīts ikoniskais Neue Klasse, tolaik mazais BMW kļuva par nozīmīgu spēlētāju premium klases automobiļu pasaulē. Un cienīgs konkurents Mercedes, kas 2022. gadā to pat apsteidza pārdošanas apjoma ziņā.

Taču joprojām ir viens segments, kurā BMW pastāvīgi zaudē vietu savam lielajam konkurentam – luksusa limuzīnu segments, kurā pēdējos 40 gadus ir dominējis tikai Mercedes S-klases modelis. Vai vismaz agrāk tā bija.

Septītā sērija vienmēr ir bijis automobilis, kurā bavāri demonstrē visu savu jaudu. Tie demonstrē jaunākos tehniskos sasniegumus, kas pieticīgākiem modeļiem tiks nodrošināti turpmākajos gados. Un jaunā, septītā paaudze ar kodētu nosaukumu G70 ir vēl lielāka. Tā ir līdz šim lielākā septītā sērija. Tas ir arī visdārgākais, vismodernākais un ar vislielāko disku izvēli. Pat miljardus dolāru vērtajiem Rolls-Royce un Bentley trūkst dažu no šeit piedāvātajām ekstrām.

Entuziasma pilno īpašības vārdu plūsmu pārtrauc tikai viena lieta, un tā ir izskats. Ideālā pasaulē vispieprasītākajam BMW būtu gludāks un tīrāks dizains. Turklāt ideālā pasaulē es nebūtu zaudējusi balsi pirms mūsu svarīgākā pārbaudījuma vairāku mēnešu laikā. Acīmredzot mūsu pasaule nav perfekta. Taču, neraugoties uz mūsu pesimistisko ievadu, šis automobilis daudzējādā ziņā ir tuvu ideālam.

Pat šī satriecošā ārējā apdare patiesībā ir labi pārdomāts solis. Agrāk Septiņās sērijas modeļi vienmēr ir bijuši eleganti, neuzkrītoši un nedaudz pieklusināti, lai nepievērstu uzmanību. Vismaz mums vienmēr ir patikusi šāda pieeja.

Taču patiesībā cilvēki, kuri var un ir gatavi maksāt vairāk nekā ceturtdaļmiljonu par luksusa limuzīnu, nevēlas palikt nepamanīti. Viņi vēlas pārstāvību. Šajā ziņā šis Jozefa Kabana un Domagoja Duecka dizains darbojas lieliski. Tas varbūt nav estētiski apbrīnojams, bet tas raisa cieņu. Iespējams, pat vairāk nekā pašreizējā S-klase. Un neaizmirstiet, ka divi lielākie šī automobiļa tirgi ir Ķīna un ASV, kur pievilcības kritēriji atšķiras no Eiropas.

Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc BMW šajā segmentā atpalika, bija tas, ka bavāri joprojām nevarēja sevi atlaist un centās padarīt “nedēļu” pēc iespējas labāku. Un galvenā ideja vadītāju limuzīnu pasaulē, protams, ir nedaudz citāda – vadīt jūs pēc iespējas labāk.

Septītā paaudze pilnībā maina situāciju. Līdz šim lielākais televizora ekrāns, kāds jebkad ir uzstādīts standarta automašīnā, ir tikai daļa no revolūcijas, ko jaunā septītā sērija ievieš interjera komforta ziņā.

Ar diviem skārienekrāniem durvīs var kontrolēt praktiski visas salona funkcijas, sākot no televizora līdz žalūziju stāvoklim un beidzot ar masāžu.

Ir desmitiem masāžas kombināciju. Apsildāmi un ventilējami sēdekļi ir pašsaprotama lieta, taču šeit tiek apsildīti pat roku balsti. Interjers var būt no merino ādas, videi draudzīga sintētiska materiāla vai ādas un kašmira kombinācijas. Augstākajā versijā aizmugurējie sēdekļi ir fantastiski ērti sēdekļi ar polsterētiem galvas spilveniem, un labo sēdekli pat var pārveidot par gultu. Ja nepieciešams, sānu un aizmugurējo logu elektriskie aizkari pilnībā atslēdz jūs no skarbās ārpasaules.

Panorāmas jumtu var aprīkot arī ar iebūvētiem gaismas efektiem.

Priekšpusē ir tas pats dubultais instrumentu un multivides ekrāns, kas ir arī elektriskajā iX. Navigācijā ir iestrādāta papildinātā realitāte – aktīvās bultas precīzi norāda, kurp doties. Visapkārt panelim ir tā sauktā mijiedarbības josla, kurā paslēptas gaisa kondicionēšanas atveres.

Viena no interesantajām jaunajām funkcijām ir tā sauktā Interaktīvā josla (violetā josla), kas izvietota pāri visam panelim un priekšējām durvīm un maina krāsu atkarībā no situācijas.

Taču tās funkcijas ir daudz plašākas nekā tikai estētiskas – piemēram, tā var brīdināt ar sarkanu gaismu, ja pastāv risks, ka ar durvīm var kādam trāpīt. Pēdējais ir praktiski neiespējams, jo tās četras durvis, līdzīgi kā Rolls-Royce, ir elektriski darbināmas un atveras automātiski, nospiežot vienu pogu. Tāpēc viņi apstājas, pirms tas kļūst par problēmu. Šim nolūkam kopumā ir nepieciešami 24 ultraskaņas sensori.

Pat bāzes dīzeļdzinējam ir četru zonu klimata kontrole ar nanodaļiņu filtru. Standarta aprīkojumā ir arī panorāmas jumts. Augstākajās versijās ir pievienoti gaismas efekti.

Adaptīvā pneimobalstiekārta tagad ir standarta aprīkojumā. Tas tiek vadīts katram ritenim atsevišķi un spēj līdzsvarot transportlīdzekli pat tad, ja slodzes sadalījums ir diezgan nevienmērīgs. Sporta režīmā automašīna tiek pazemināta par 10 milimetriem. Un jaunā “Nedēļa” spēj sportot – un ko vēl.

Dīzeļdzinēja vieglais hibrīds ar 6 cilindriem un 300 zirgspēkiem ir veiksmīgs dinamikas un ekonomijas apvienojums.

Ja dzīvojat Amerikas Savienotajās Valstīs vai kādā citā videi draudzīgā valstī, varat iegādāties šo automobili ar V8, dubultturbokompresoru, starpdzesētāju un citiem dzinējiem. Eiropā HBO izvēle ir vieglais hibrīddzinējs ar sešu cilindru dīzeļdzinēju, kas ir ļoti saprātīga izvēle, jo nodrošina līdzsvaru starp dinamiku un ekonomiju. Ir arī divi plug-in hibrīddzinēji ar benzīna dzinēju un akumulatoru. Un visbeidzot, jaunais i7.

xDrive 60 pat nav i7 augstākā versija – drīzumā gaidāma M70 versija.
Jo šis septiņnieks ir ne tikai pēdējais, kam ir iekšdedzes dzinējs, bet arī pirmais, kam, iespējams, nav iekšdedzes dzinēja. Šis i7 ir BMW pirmais elektriskais limuzīns un ilgi gaidītais Bavārijas konkurents Tesla Model S. Protams, abstrakcija no simtreiz bagātāka aprīkojuma.

Standarta versijai – i7 xDrive 60 – ir visu riteņu piedziņa, 544 zirgspēki un paātrinājums no 0 līdz 100 km/h mazāk nekā piecās sekundēs. Maksimālais ātrums ir 240 kilometri stundā. Taču, ja jūs nepiespiežat sevi to sasniegt, šis automobilis ar vienu akumulatora uzlādi, kura lietderīgā jauda ir gandrīz 102 kilovatstundas, nobrauks no 590 līdz 625 kilometriem. Pati uzlāde var būt līdz 195 kilovatiem, kas nozīmē, ka 10 minūšu laikā var nobraukt 170 kilometrus.

Lūk, salīdzinājums, lai redzētu, par ko mēs runājam. Pirmais 1970. gadu “Septiņnieks” – E 23 – bija tikai nedaudz vairāk par 4,80 metriem garš. Šodienas 5.39 metri ir vairāk nekā par pusmetru garāki. Tas ir arī augstāks un platāks nekā iepriekš. Tomēr tas ir pārsteidzoši manevrēts, īpaši, ja pasūtāt to ar papildu stūrējamiem aizmugurējiem riteņiem.

Dators var pats novietot automašīnu. Tā var arī iegaumēt jūsu kustības 200 metru garumā un pēc tam automātiski un droši atgriezties atpakaļ pa to pašu maršrutu.

Lai kontrolētu funkcijas, ir pieejamas pogas uz stūres rata, iDrive sistēmas kristāldzidrais apaļais kontrolieris un tagad diezgan modernas balss komandas.

Protams, par to visu ir jāmaksā. Jaunā 7. sērija ir kļuvusi par visu laiku dārgāko. Divu toņu krāsojums vien maksā tikpat, cik labi aprīkots Dacia Sandero. Televizors aizmugurējā sēdeklī maksā gandrīz 10 tūkstošus. Un tā tālāk.

Taču Septītā sērija ir viens no tiem nedaudzajiem automobiļiem, kam šokējošā cena nav trūkums. Patiesībā tā ir priekšrocība. Neviens nepērk šādu automašīnu tāpēc, ka tā ir izdevīgs ieguldījums. Viņš to pērk, lai parādītu, ka dzīve viņam ir bijusi labvēlīga.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Range Rover itāļu valodā: kā parādījās Rayton Fissore Magnum un kāpēc tas izgāzās

Hyundai plāno pārdot 2 miljonus elektromobiļu līdz 2030. gadam

Samsung un Qualcomm kopīgi izstrādās automobiļu sistēmas un ADAS

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk