Lasīšanas Laiks:3 Minute(-s), 8 Sekunde(-s)

Trešās paaudzes automobilis ir ne tikai radikāli pārveidots no ārpuses un iekšpuses, bet arī būtiski modernizēts. Turklāt modelim ir arī hibrīda versija.

Pirmais jaunā Ford Edge demonstrējums notika Ķīnā februāra beigās, un tagad tur ir atklātas visas tā īpašības, turklāt ir paziņotas provizoriskās cenas un dīleri jau pieņem pasūtījumus. Ķīnā trešā parketa paaudze ieguvusi priedēkli L; tāpat kā iepriekšējam krustenim (arī iepriekšējai ķīniešu versijai ir “pēdējais vārds” – Plus), modeli ražo Ford un Changan kopuzņēmums. Starp citu, par trešās paaudzes SUV nekur citur nav paziņots: iespējams, ka Edge būs ekskluzīvs Ķīnā. Jāatgādina, ka modelis ekspluatācijā kopš 2006. gada, otro paaudzi tas pārcēlās 2014. gadā (un šādu krosoveru mēģināja pārdot Krievijā, pie mums pat izveidoja montāžu, taču Edge vāja pieprasījuma dēļ ātri vien pameta tirgu), pēdējo vairāk vai mazāk nopietno modernizāciju “piecdurvju” piedzīvoja 2020. gadā.

“Trešais” Ford Edge L ir ievērojami papildinājis savus izmērus. Krosovera garums ir 5000 mm (+122 mm salīdzinājumā ar iepriekšējo Edge Plus), platums – 1961 mm (+36 mm), augstums – 1773 mm (+39 mm), riteņu bāze palielinājās par 100 mm līdz 2950 mm. Tādējādi pārveidotajam Ford Explorer ir pieejama Parktronic sistēma. Taču Edge joprojām ir diezgan vienkārša platforma ar pamata priekšējo riteņu piedziņu.

No ārpuses un iekšpuses krosovers imitē citus jaunākos ķīniešu fordus. Ārējā dizainā ir plašs radiatora režģis, izteiksmīga diodes optika un ievelkami durvju rokturi. Ford Edge ir sliekšņu līnija ar “spuras” aizmugures daļā. Salonā ir milzīgs multimediju sistēmas displejs (27 collas), kas stiepjas gandrīz līdz pat pasažiera durvīm. Mērinstrumentu panelis, protams, ir virtuāls, un tas ir atsevišķs (12,3″) – šis ekrāns ir nedaudz iegrimis. Ford Edge L var būt pieczvaigžņu vai septiņvietīgs, un trīs rindu krosovam ir divas konfigurācijas: ar sēdekļiem, kas izkārtoti pēc shēmas 2+3+2 vai 2+2+3. Pie pēdējā varianta mēs atgriezīsimies vēlāk.

Kopā ar standarta modeli klientiem tiek piedāvāts “sportiskais” Edge ST-Line, šādam modelim ir savs režģis, melns ielaidums priekšējā bamperī un līdzīgas krāsas jumts, 21 collas riteņu diski (parastajam modelim ir 19 vai 20 collu riteņu diski), tumšs salons ar sarkaniem dekoriem.

Ķīniešu Ford Edge L ir pieejams ar 2.0 benzīna turbo četru dzinēju ar 252 ZS (378 Nm) un klasisko astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Turklāt jaunajā paaudzē krosovers kļuva par hibrīddzinēju (taču bez uzlādes no elektrotīkla): HEV versijai ir tas pats 2,0T un elektromehāniskais variators, 275 ZS un 405 Nm kumulatīvā jauda. Tiek apgalvots, ka visekonomiskākais variants patērē 6,31 l/100 km (WLTC ciklā). Abiem variantiem ir pieejama pilnpiedziņa, turklāt hibrīddzinējs ir aprīkots arī ar parasto piedziņu, nevis atsevišķu elektromotoru.

Lētākās versijas arsenālā ir: elektriskā piedziņa un spoguļu apsilde, panorāmas jumta logs, trīszonu klimata kontrole, digitālais instrumentu panelis, multimediju sistēma ar 13,2 collu skārienekrānu, atpakaļskata kamera, automātiskā parkošanās sistēma, adaptīvā kruīza kontrole, automātiskās bremzēšanas un joslu saglabāšanas sistēmas. Dārgākos komplektos – 27 collu multimediju ekrāns, apsildāmi priekšējie un aizmugurējie sēdekļi (priekšējie sēdekļi arī ar ventilāciju), pilna skata kamera un paplašināts asistentu komplekss.

Jaunajam Edge L ar augstāko aprīkojumu ir atsevišķi apsildāmi un ventilējami otrās rindas sēdekļi ar nolokāmiem kāju balstiem un bezvadu uzlādes paliktņiem, kas iebūvēti roku balstu vidū. Šo sēdekļu atzveltnes var noliekt atpakaļ par 60 grādiem. Augšējā versija ir aprīkota arī ar projekcijas displeju.

Ford Edge L ar benzīna dzinēju tagad maksā no 33 300 līdz 42 000 ASV dolāru, bet hibrīda versija – no 37 700 līdz 46 400 ASV dolāru. Ņemiet vērā, ka “pagaidu” cenu saraksts Ķīnā parasti nozīmē, ka faktiskās cenas būs nedaudz zemākas. “Reālā” pārdošana sāksies aprīlī. Tikmēr viens no galvenajiem jaunā Ford konkurentiem maksās dārgāk – par Toyota Highlander ķīniešiem šodien prasa vismaz 39 000 dolāru (Toyota cross tur var būt tikai hibrīda formā).

Pasažieru Ford pameta Krieviju vēl pirms labi zināmajiem notikumiem. Nav izslēgts, ka vēlāk kāds no Krievijas dīleriem uzdrošināsies mums jauno Edge L atvest no Ķīnas saskaņā ar paralēlā importa shēmu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Previous post Pagani Huayra Dinamica Evo: unikāls rodsters ar kobras formas gaisa ieplūdes atveri
Next post Jaunais Audi Q6 e-tron krosovers atklāts pirmajos oficiālajos attēlos