Mercedes-Benz GLC otrās paaudzes vidējas klases krosovers (X 254) debitēja pagājušā gada vasaras sākumā, un tikai tagad ir parādījusies tā kupeja versija ar priedēkli Coupe un rūpnīcas indeksu C 254, kas Eiropas dīleru veikalos būs pieejama jūlijā.
GLC krosovers ar divām virsbūves versijām (standarta un kupeja) šobrīd ir pārdotākais Mercedes-Benz modelis: pagājušajā gadā visā pasaulē tika pārdoti 342 900 eksemplāri, kas ir par 3% vairāk nekā 2021. gadā, kamēr kopējais Mercedes-Benz vieglo automobiļu pārdošanas apjoms 2022. gadā samazinājās par 1% – līdz 2 043 900 eksemplāriem. Izrādās, ka katrs sestais pārdotais Mercedes-Benz automobilis ir GLC, tāpēc nav pārsteidzoši, ka vācu uzņēmums nevēlas radikāli mainīt tā dizainu, kā tas tika darīts, piemēram, pārejot no GLK uz pirmās paaudzes GLC.
“Otrais” GLC Coupe būs absolūti atpazīstams un pazīstams tā paša pirmās paaudzes krosovera īpašniekiem, taču svaigākam dizainam un virknei punktu uzlabojumu vajadzētu mudināt klientus pasūtīt jauno kupeju ātrāk. Mercedes-Benz ziņo, ka tas ir manāmi uzlabojis krosovera trokšņu izolāciju, tostarp pateicoties rūpīgāk izstrādātai aerodinamikai: shēmas koeficients ir samazinājies no 0,30 līdz 0,27. Kravas pakaļgals nez kāpēc ir aprīkots ar viltus izplūdes caurulēm.
Interjers kļuvis nedaudz ietilpīgāks, jo par 15 mm līdz 2888 mm palielinājusies riteņu bāze, bagāžas nodalījuma tilpums palielinājies par 45 litriem līdz 545 litriem, un bāzes komplektācijā iekļautas elektriskās bagāžas durvis. Protams, plug-in hibrīda versijām lielu daļu bagāžnieka telpas apēd akumulators, to standarta tilpums ir 390 litri, bet ar nolocītiem atzveltnes sēdekļiem – 1335 litri (soft-hibrīda versijām maksimālā bagāžnieka ietilpība ir 1490 litri). Pēc izvēles pieejamais panorāmas jumta logs tagad sniedzas par 6 cm tālāk nekā pirmās paaudzes krosoveram, un tas nozīmē, ka salonā iekļūst vairāk svaiga gaisa.
Interjers ir tāds pats kā parastajam GLC: pilnībā virtuālo 12,3 collu instrumentu paneli var papildināt ar projekcijas ekrānu, bet centrālais 11,9 collu multimediju planšetdators ir nedaudz pavērsts pret autovadītāju. Papildaprīkojuma joprojām ir diezgan daudz, lai gan pagājušajā gadā Mercedes-Benz solīja sākt to samazināšanu, ievietojot tās paketēs. Tā, piemēram, smalkais gaisa ieplūdes filtrs un rūpnīcas salona smaržas ir iekļautas paketē Energizing Plus, kā arī vairāku režīmu atmosfēras LED apgaismojums.
Jaunajam GLC Coupe šobrīd ir pieejami tikai četru cilindru 2,0 litru benzīna un dīzeļdzinēji kombinācijā ar 48 voltu softhibrīda virsbūvi (starteris-ģenerators ar 23 ZS un 200 Nm) vai kā daļa no plug-in hibrīda spēka agregāta, kam ir 136 ZS un 440 Nm elektromotors, kas visām versijām implantēts standarta 9 pakāpju automātā. Četru riteņu piedziņa 4Matic ar starpasu diferenciāli ir standarta aprīkojumā visām versijām.
Ir četras vieglās hibrīda versijas: benzīna GLC 200 (204 ZS, 320 Nm), GLC 300 (258 ZS, 400 Nm) un dīzeļa GLC 220 d (197 ZS, 440 Nm), GLC 300 d (269 ZS, 550 Nm).
Plug-in hibrīda versijas ir trīs: benzīna GLC 300 e (313 ZS, 550 Nm), GLC 300 e (381 ZS, 650 Nm) un dīzeļdzinējs GLC 300 de (335 ZS, 750 Nm). Plug-in hibrīda versiju akumulatora ietilpība ir 31,2 kWh, un ar tā pilnu uzlādi atkarībā no modifikācijas un aprīkojuma pietiek nobraukt 113-131 km (pēc WLTP cikla), izmantojot elektrisko enerģiju. Maksimālais ātrums elektriskajā režīmā ir ierobežots līdz 140 km/h.
Plug-in Hybrid versijām standarta aprīkojumā ir pneimobalstiekārta, pašizlīdzinoša aizmugurējā balstiekārta un dažāda izmēra riepas priekšā un aizmugurē. Visām GLC Coupe versijām ir sporta balstiekārta un stūres iekārta ar maināmu pārnesuma pārnesuma attiecību pamata konfigurācijā, par piemaksu tiek piedāvāta pilnībā stūrējama šasija: aizmugurējie riteņi var pagriezties uz jebkuru pusi līdz 4,5 grādiem. Standarta riteņu izmēri ir 18, 19 vai 20 collas.
Jaunā Mercedes-Benz GLC Coupe cenas vēl nav paziņotas, taču Eiropas kolēģi sagaida būtisku cenu pieaugumu par aptuveni 10 000 eiro, mainoties paaudzēm. Tagad “pirmais” GLC Coupe Vācijā maksā no 55 055 eiro.
31 komentāri