Renault subkompaktais elektriskais hečbeks 5 debitēs nākamgad, un tas būs pirmais jaunās CMF-B EV modulārās platformas nesējs. Francijas uzņēmums šodien atklāja dažas platformas funkcijas.
Francijas uzņēmums atklāja 2021. gada jaunā Renault 5 prototipu, kas tapis, iedvesmojoties no tāda paša nosaukuma vēsturiskā priekšteča, kurš tika ražots no 1972. līdz 1996. gadam un kļuva par vienu no populārākajiem vieglajiem automobiļiem Francijā ar spožu sporta karjeru. Jaunais elektriskais Renault 5 tiks laists Eiropas tirgū 2024. gadā, lai aizstātu ar akumulatoriem darbināmo Renault Zoe hečbeks, kas pēdējos divos gados zaudējis pozīcijas svaigākiem, augsto tehnoloģiju konkurentiem.
Jaunā Renault 5 prototips (pa labi) un tā vēsturiskais priekšgājējs (pa kreisi).
Elektriskais Renault 5 ir balstīts uz jaunās CMF-B EV modulārās platformas, kas ir 70 % vienota ar saistīto CMF-B “oglekļa šķiedras bagāžnieku” (uz kura tiek būvēti Eiropas modeļi Clio un Captur). Renault 5 testa mūļi ar Clio virsbūvi kopš pagājušā rudens ir braukuši pa Eiropas ceļiem un izmēģinājumu vietām, tostarp Zviedrijas ziemeļos virs Polārā loka. Renault 5 ražošana būs par aptuveni 30 % lētāka nekā Renault Zoe, kas ļaus nodrošināt patērētājiem ērtu cenu (aptuveni 20 000 eiro par bāzes modeli).
CMF-B EV platformai ir 400 voltu arhitektūra. Priekšpusē uzstādītajam sinhronajam elektromotoram ar elektromagnētisko ierosmi ražošanā nav nepieciešami retzemju metāli, un tas ir par aptuveni 20 kg vieglāks nekā Zoe elektromotors. Renault 5 elektromotors ir apvienots vienā modulī ar pārnesumkārbu, invertoru un lādētāju, jaudas diapazons vēl nav atklāts.
Akumulators ir iebūvēts virsbūves grīdā, nodrošinot papildu stingrību. Tas sastāv no četriem moduļiem, nevis divpadsmit moduļiem, kā tas ir Zoe, kas samazina automobiļa svaru par 15 kg. Akumulatora ietilpības diapazons vēl nav publiskots, taču tā darbības diapazons ir līdz 90 kWh un ar vienu uzlādi var nobraukt 700 km, lai gan maz ticams, ka pat augstākās Zoe versijas būs ar šādiem rādītājiem.
Jaunā Renault 5 priekšējā balstiekārta ir McPherson tipa, aizmugurējā balstiekārta ir neatkarīga daudzsviru, nevis pusneatkarīga ar vērpes siju, ko ļoti iecienījuši franču budžeta apvidus automobiļu ražotāji. Izsmalcinātā aizmugurējā balstiekārta ir veidota ar mērķi panākt izsmalcinātu vadāmību un “karsto” Alpine zīmola hečbeka versiju, kura pirmizrāde arī gaidāma 2024. gadā. Alpine versija konkurēs ar pagājušā gada novembrī prezentēto Abarth 500e hot hatch.
CMF-B EV platforma tiks izmantota arī nākamās paaudzes Nissan Micra (gaidāms 2024. gadā) un Renault 4 krosoverī (2025. gadā).