Jaunais Renault Espace: ģimenes krosovers ar 1,2 litru motoru un priekšējo riteņu piedziņu

Renault Espace minivena vēsture ir beigusies. Jaunajā, sestajā paaudzē savulaik leģendārais modelis ir pārtapis par rezerves krosoveru ar ne tik iespaidīgām funkcijām.

Pirmās paaudzes Renault Espace debitēja 1983. gadā: pateicoties jaunai izkārtojuma pieejai, tas atklāja minivenu (MPV) klasi eiropiešiem. Aptuveni līdz 90. gadu beigām šī klase tika uzskatīta par ļoti progresīvu un daudzsološu, pēc tam automobiļu nozares evolūcija deva strauju novirzi SUV segmenta virzienā, un šodien simtiem minivenu variantu vietā tirgū ir hordas krosoveru, un MPV klase ir kļuvusi klaji nišēja, izņemot Ķīnu, kur vienstāva automobiļi (īpaši luksusa) šodien ir ļoti pieprasīti.

Renault zīmols 2020. gadā pameta Ķīnu, un franču uzņēmums vairs nevēlas ražot vienvietīgus kravas automobiļus Eiropai. Patiesībā jau “piekto” Espace uz CMF-C/D platformas Renault mārketinga speciālisti centās pārdot kā krosoveru, taču vientilta profila dēļ klienti atteicās to tā uztvert, pārdošanas apjomi bija pieticīgi.

Sestajā paaudzē Espace ir pilnībā šķīries no MPV koncepcijas, tagad tas ir pilnīgi tipisks krosovers ar augstu braukšanas augstumu, divu tilpumu profilu un diezgan šauru kambīzi, kas tiek piedāvāts kā bezmaksas opcija. “Sestais” Espace būtībā ir pirms gada debitējušā Renault Austral kompaktā krosovera pagarinātā versija, abi modeļi, tāpat kā “piektais” Espace, ir balstīti uz CMF-C/D modulārās platformas. Jaunā Espace kopējais garums ir 4722 mm, platums – 1843 mm, augstums – 1645 mm, riteņu bāze – 2738 mm, klīrenss – 180 mm. Salīdzinājumā ar priekšgājēju jaunais Espace kļuvis par 140 mm īsāks un “zaudējis svaru” 215 kg, krosovera pašmasa atkarībā no aprīkojuma ir 1587-1698 kg. Standarta riepu izmērs ir 205 55 R19 vai 235 45 R20.

No vadītāja vietas Espace un Austral ir absolūti identiski: instrumentu panelis ir 12,3 collas, multimediju ekrāns ir 12 collas, kā papildaprīkojums ir pieejams arī 9,3 collas projekcijas ekrāns. Spēcīgā svira uz centrālā tuneļa ir tikai rokturis, transmisijas režīma pārslēgšanas svira atrodas stūres statņa labajā pusē. Otrās rindas sēdekļus var pārvietot uz priekšu un atpakaļ 220 mm diapazonā, maksimālā vieta klēpim otrajā rindā ir 321 mm, katrā sēdekļu rindā ir USB-C pieslēgvietas sīkrīku uzlādei. Kā papildaprīkojums ir pieejams 1,33 metrus garš stikla jumts bez jumta pārseguma. Kopējais salona glabāšanas nodalījumu tilpums ir 39 litri.

Bagāžas nodalījuma tilpums piecu sēdvietu versijā ar maksimāli uz priekšu atvirzītiem otrās rindas sēdekļiem ir 777 litri, ar maksimāli uz aizmuguri atvirzītiem otrās rindas sēdekļiem – 581 litrs, ar salocītiem otrās rindas sēdekļiem – 1818 litri.

Septiņvietīgās versijas bagāžnieka tilpums ar visiem iesaistītajiem sēdekļiem ir pieticīgi 159 litri, ar salocītu garderobi un maksimāli uz priekšu atvirzītiem otrās rindas sēdekļiem – 677 litri, ar salocītu garderobi un maksimāli uz aizmuguri atvirzītiem otrās rindas sēdekļiem – 477 litri, ar salocītiem otrās un trešās rindas sēdekļiem – 1714 litri.

Jaunais Espace no krosovera Austral mantoja pilnībā vadāmu šasiju (starp citu, tā bija arī “piektajā” Espace) un plašu elektronisko vadītāja asistentu klāstu, taču Espace ir tikai viens spēka agregāts – hibrīda E-Tech, kura pamatā ir 1,2 litra trīscilindru benzīna tubromotors (130 ZS, 205 Nm). Dzinējam palīdz divi elektromotori – galvenais vilces motors (70 ZS, 205 Nm) un startera ģenerators (25 ZS, 50 Nm). 400 voltu litija jonu bufera akumulatora ietilpība ir 2 kWh, un to nevar uzlādēt no ārēja avota. Maksimālā sistēmas kopējā jauda ir 200 ZS. Pārnesumkārba ir automātiskā, tikai ar priekšējo riteņu piedziņu. Jaunais Espace līdz 100 km/h paātrinās 8,8 s, un maksimālais ātrums ir 175 km/h.

Jaunā Espace ražošana tiks uzsākta tajā pašā vietā, kur tā Austrālijas māsas, Renault rūpnīcā Palensijā, Spānijā. Eiropā tas būs pieejams jau šā gada pavasarī, bet cenas vēl nav paziņotas. Jaunais Espace agri vai vēlu nomainīs Renault Eiropas modeļu klāstā vidēja izmēra krosoveru Koleos, kas tiek ražots kopš 2016. gada, taču pagaidām Koleos joprojām ir pieejams pie Eiropas dīleriem.

Arī mazākais Renault Scenic nākamgad tiks aizstāts ar tāda paša nosaukuma krosoveru.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Jauno Automobiļu Modeļi Latvijā: Škoda Elroq un Audi Q6 Sportback e-tron

Restaurētie modeļi un dizaina tendences: Citroen C4 un C4-X

Elektromobiļi: nākotne, kas jau ir klāt

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk