Ford ir atklājis vēl vienu SuperVan sacīkšu furgona versiju, un šoreiz tas nav tikai izstāžu auto, bet gan īsts kaujas bolīds – nākamajā svētdienā tas dosies leģendārās Pikes Peak kalnā.
SuperVan ir jau laba Ford tradīcija: pirmais furgons ar šādu nosaukumu ieraudzīja gaismu 1971. gadā, un tas tika izgatavots reklāmas un izklaides nolūkos uz toreizējā Transit motora pārsega bāzes. Pirmajam SuperVan, tāpat kā diviem tā pēctečiem, bija sacīkšu benzīna dzinējs, un pērn Gudvudas Ātruma festivālā debitēja ceturtais, bet pirmais elektriskais SuperVan. Pāreja uz elektrisko piedziņu ir radikāli palielinājusi SuperVan jaudu: ja trešajam benzīna dzinējam bija “tikai” 650 ZS, tad pirmajam elektriskajam SuperVan ir četri elektromotori (pa vienam pie katra riteņa), kas kopā dod 2000 ZS.
Šonedēļ atklātā superauto nosaukumā esošais skaitlis 4.2 norāda, ka tā ir pagājušā gada ceturtā automobiļa otrā versija, lai gan, atklāti sakot, tiem ir maz kopīgu elementu. Abas elektriskās versijas Ford Performance izstrādāja kopā ar Austrijas STARD sacīkšu komandu, taču, ja pagājušā gada SuperVan tika radīts galvenokārt kā izstāžu auto un tam bija lieki elementi (piemēram, liels multimediju ekrāns salonā), tad SuperVan 4.2 ir bezkompromisa sacīkšu auto, kas optimizēts leģendārajai Pikes Peak 20 km garajai trasei ASV Kolorado štatā.
Pikes Peak sacīkstēm paredzētajiem automobiļiem tradicionāli ir bijusi ļoti racionalizēta priekšpuse, un Ford SuperVan 4.2 nav izņēmums: priekšējais sadalītāja dēlis ir novietots krietni uz priekšu, aizmugurējais spārns no kompozītmateriāliem ir daudz lielāks, aizmugurējais bamperis faktiski ir viens milzīgs difuzors. Pie 150 km/h (241 km/h) ātruma pieplūdes spēks sasniedz 2 tonnas. Virsbūves pamatā ir tērauda cauruļu rāmis, visi ārējie paneļi ir izgatavoti no oglekļa šķiedras, priekšpuse ir veidota kā sērijveida Ford E-Transit Custom.
Ford SuperVan 4.2 izstrādes komanda vēlējās panākt optimālu masas un jaudas līdzsvaru, tāpēc tagad salonā – nekādu “nieku”, tikai pats nepieciešamākais aprīkojums, un spēka iekārta tagad ir trīsdzinēja (viens priekšējā asī, divi aizmugurējā), maksimālā jauda samazināta līdz 1050 kW (1428 ZS), maksimālā reģeneratīvā jauda 600 kW (816 ZS). Vieglie magnija sakausējuma diski, kas apauti ar Pirelli P Zero riepām, slēpj jaudīgus oglekļa-keramikas bremžu diskus. Dzenošās vārpstas ir pastiprinātas, un stiklojums ir pilnībā izgatavots no polikarbonāta.
Pikes Peak sacīkstes notiks 25. jūnijā. 101. sacensības pēc kārtas, Ford SuperVan 4.2 ir pieteikts Pikes Peak Open sacensībām un jau ir kvalificējies, to vadīs pieredzējušais franču pilots Romains Dumas.