Par godu Latvijas armijas virspavēlniekam 1919.-20. Nosaukts posms no Ostrovnojas līdz Železnodorozhny tiltam. Jūsu autors pēdējās dienās ir staigājis un izbraucis cauri šim mazajam fragmentam, kuru pilsētas vadība atļāvās neatkarīgi no līdzekļiem norakstīt uz Eiropas fondu rēķina Rail Baltica būvniecībai.
Pirmais, kas iekrīt acīs, ir neticamā čīkstēšana, kas tagad parādījusies Dzelzceļa tilta priekšā un aizsedz skatu uz vecpilsētas torņiem. Pēc rūpīgākas apskates šī brīnišķīgā struktūra ir daļa no riteņbraukšanas infrastruktūras.
Taču tai nav piebraucamo ceļu, un debesīs nolaužas laidums, no kura izceļas armatūras stieņi. Tas ļoti atgādina pamesto “servitūtu” pie bijušās lauksaimniecības tehnikas rūpnīcas Zadvinjē, kur lietuvieši pirms daudziem gadiem gribēja būvēt hipermārketu, taču pārdomāja.
Pēc izstrādātāju domām, viss šis vītā velogliemezis ir paredzēts tiem, kas ar velosipēdiem šķērsos Daugavu pa jauno Rail Baltica paredzēto tiltu. Iedomājieties: jūs braucat ar velosipēdu, un jums blakus lielā ātrumā steidzas vilciens, simtiem vai pat tūkstošiem tonnu smags koloss. Tiek solīts darboties arī kravas vilcieni.
Gan jau ar mūsu velosipēdistiem tā gadīsies – viņi ir ekstrēmi cilvēki, visu mūžu pieraduši manevrēt starp kravas automašīnām.
Bet kas nav skaidrs, ir rūpīgais iekārtojums ap šo transporta brīnumu – visdažādākie celiņi, zemes dobes, milzu soliņi un kaut kāds arhitektūras akcents, kas, šķiet, ir veidots no sagrauztiem koku stumbriem. Kāpēc tāda rūpība, ja plānojat turpināt būvdarbus?
Vai, veicot remontdarbus, viņi dzīvoklī novieto ziedus un vāzes, kad grīda nav ieklāta?
Starp citu, par ceļa segumu. Nogriežoties no Maskavas ielas uz Radziņas krastmalu, pie Centrāltirgus zivju paviljona, jābūt īpaši uzmanīgiem, lai nesēdētu mašīnas apakšā. Šeit ir atļauts forsēt sliedes, bet tās izceļas ar kādu izsmalcinātu sadismu.
Visticamāk, naids pret autobraucējiem tika mantots no iepriekšējās Rīgas domes vadības.
Tā vai citādi, bet tuvāko mēnešu laikā mēs sagaidām jaunu ēku attīstību galvaspilsētā ar asociālu elementu. Zem šīs Mobiusa joslas var atrasties vesels bars cilvēku bez noteiktas dzīvesvietas ar savām mantām. Tātad tagad Pilsētas kanāla satekā ar Daugavu būs gan galds, gan māja.
Autora foto.
412 komentārs