“Mazā brāļa” EV5 pamatā būs jaunā eM platforma. Topošā krosovera prototips jau tiek testēts uz koplietošanas ceļiem.
Korejas zīmols Kia turpina aktīvi attīstīt savu “zaļo” ģimeni, kuras pirmdzimtais ir kroshečbeks EV6 , kas debitēja 2021. gada pavasarī. 2023. gada pavasarī tam pievienojās flagmanis krosovers EV9 , bet pagājušā mēneša beigās tika prezentēta sērijveida versija EV5 . Kia jau 2020. gadā patentēja nosaukumus saviem ar baterijām darbināmiem jaunajiem produktiem, un sarakstā ir arī EV3 un EV4.
Kā norāda britu Autocar , Kia EV3, visticamāk, būs kompakts SUV, kas galvenokārt paredzēts braukšanai pa pilsētas ceļiem. Iespējams, šāds modelis vēlāk kļūs par netiešu pašreizējā Soul EV pēcteci: šis elektromobilis pēdējo reizi saņēma daļu ievērojamu atjauninājumu tālajā 2019. gadā. Starp citu, “zaļās” saimes hierarhijā starp EV3 (Soul izmēram) un EV5 (Sportage izmēram) var ieņemt vēl kāds it kā jaunums – EV4; Iespējams, ka “četri” pēc izmēra būs tuvu Kia Xceed.
Tagad Kia veic vairākus EV3 prototipa testus uz ceļa: spiegu fotogrāfi iepriekš ir noķēruši maskētos testa elektriskos transportlīdzekļus. Spriežot pēc attēliem, apvidus auto būs īsas priekšējās un aizmugurējās pārkares, skaidra stikla līnija un gandrīz vertikālas bagāžas nodalījuma durvis (kas padara to vizuāli līdzīgu Kia Soul “kvadrātveida” siluetam). Pagaidām nav iespējas izpētīt topošā jaunā produkta izskatu detaļas.
Tiek pieņemts, ka jaunais produkts iegūs dizainu citu elektrisko saimes modeļu stilā. Tas nozīmē, ka mums vajadzētu sagaidīt masīvas plastmasas oderes, neparastu optikas formu un priekšējās daļas dizainu “tīģera purna” formā. Kia EV3 var aprīkot arī ar oriģinālajiem diskiem, kuru funkcionālais dizains, iespējams, palīdz uzlabot aerodinamisko sniegumu.
Iepriekš korejieši paziņoja, ka no 2025. gada uz jaunās modulārās eM platformas tiks ražoti Kia un Hyundai elektriskie pasažieru automobiļi, bet komerctransportam ir sagatavojuši atsevišķu eS arhitektūru (ņemiet vērā, ka pašreizējā EV5 pamatā ir E-GMP “ratiņi” ) . Acīmredzot eM platforma būs arī Kia EV3 pamatā, par to pagaidām oficiālas informācijas nav. Paredzams, ka jaunā krosovera darbības rādiuss ar vienu uzlādi var būt aptuveni 645 km.
eM platforma ir izstrādāta, lai palīdzētu ražotājiem pāriet uz standartizētu pieeju komponentu koplietošanai dažādās modeļu līnijās. Hyundai Motor Group iepriekš norādīja, ka tagad katra elektromobiļa akumulatori un elektromotori ir atšķirīgi, un to standartizācija ļaus “elastīgi izmantot kopīgās sastāvdaļas” un “tādējādi efektīvi paplašināt modeļu klāstu”. Un tas noteikti palīdzēs izstrādātājiem ietaupīt, veidojot jaunus elektromobiļus.
Pēc provizoriskiem datiem, sērijveida kompaktā krosovera Kia EV3 debija notiks 2024. gada beigās, bet tā ražošana tiks uzsākta 2025. gadā. Visticamāk, Eiropas tirgū jaunajam produktam par pircējiem būs jāsacenšas ar Jeep Avenger , Mini Aceman un Peugeot e-2008 .
3 komentāru