Krievijas uzņēmumi masveidā atsakās no Google un Microsoft e-pasta pakalpojumiem

Pēdējā gada laikā vērojama Krievijas uzņēmumu masveida aizplūšana no Google un Microsoft korporatīvajiem pakalpojumiem, dodot priekšroku vietējiem risinājumiem, raksta “Izvestija”, atsaucoties uz Runiti Group statistiku.

Saskaņā ar Runiti datiem Google un Microsoft korporatīvo e-pasta pakalpojumu lietotāju skaits gada laikā samazinājās attiecīgi par 26 % un 40 %, jo tie sāka vairāk dot priekšroku vietējām e-pasta platformām. Jo īpaši domēna pastu no Krievijas hostinga pakalpojumu sniedzējiem, kas ļauj pastkasti sasaistīt ar uzņēmuma tīmekļa vietnes adresi. Lielākais lietotāju skaita pieaugums bija vērojams hostinga un mākoņpakalpojuma sniedzēja Reg.ru pakalpojumā – par 22 %. Domēnā Beget reģistrāciju skaits palielinājās par 8 %, SpaceWeb – par 7 %, R01 – par 5 %, TimeWeb – par 4 %, ziņo “Runiti”.

Mail.ru biznesa nodaļas direktors Andrejs Sumins laikrakstam “Izvestija” apstiprināja jauno lietotāju skaita pieaugumu, no kuriem lielākā daļa reģistrējušies šogad – aptuveni 1,5 miljoni. 2. ceturkšņa beigās vidējā mēneša pasta auditorija bija 49,6 miljoni lietotāju.

“Pirms gada mēs izveidojām jaunu domēnu šādiem lietotājiem – xmail. Nodrošinājām arī visus nepieciešamos rīkus datu pārnešanai no ārzemju pastkastītēm: iespēju saglabāt veco ārzemju pastkastītes nosaukumu ar jaunu e-pasta adresi, pārnest visus e-pastus un pielikumus, kā arī saņemt e-pastus un nosūtīt tos no jaunās pastkastītes, bet ar veco nosaukumu,” sacīja Sumins.

Saskaņā ar Runiti datiem uzņēmumu e-pasta pakalpojumos pašlaik ir 3 miljoni domēnu, tostarp 31 000 ārvalstu Gmail un Outlook, kas ir par 12 000 mazāk nekā 2023. gada jūlijā.

Valsts domes deputāts Antons Ņemkins uzskata, ka šis process ir loģisks, jo Krievijas tirgu pametušo Rietumu piegādātāju tehniskā atbalsta un regulāru atjauninājumu trūkums “noteikti liek domāt par pāreju uz vietējiem risinājumiem”. “Krievijas pakalpojumi darbojas stabili, garantējot nepārtrauktu piekļuvi un datu aizsardzību. Google vai Microsoft gadījumā lietotājiem nav nekādu garantiju,” viņš sacīja laikrakstam “Izvestija”.

Ņemkins uzskata, ka pilnvērtīga pāreja uz vietējām platformām var notikt tuvāko pāris gadu laikā, īpaši, ja vietējie risinājumi turpinās aktīvi pilnveidoties.

RAEC direktors Sergejs Grebenņikovs uzsvēra, ka, izmantojot Krievijas platformas, lietotāju dati tiek nopietni aizsargāti. Turklāt vietējiem dienestiem ir saskarne un atbalsts krievu valodā, kas ļauj ātrāk reaģēt uz pieprasījumiem un risināt problēmas, viņš teica.

Pasta serveru pārcelšana – likumsakarīga pāreja no ārzemju hostinga uz vietējiem – notiek jau vairākus gadus pēc pirmo pretkrievisko sankciju ieviešanas un dažu ārvalstu hostinga pakalpojumu sniedzēju atteikšanās strādāt ar krieviem, sacīja .RU/.RF domēnu koordinācijas centra direktors Andrejs Vorobjovs, norādot, ka spiediens uz Krievijas lietotājiem atkal ir palielinājies – Microsoft ir pilnībā pārtraucis sniegt pakalpojumus Krievijas organizācijām, un jaunas nedraudzīgas darbības ir gaidāmas no Google.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Serbijā saistībā ar dzelzceļa stacijas nojumes iebrukšanu aizturēti 11 cilvēki

Krievija uz Ukrainu pirmo reizi izšāvusi starpkontinentālo ballistisko raķeti

Austrālijas valdība vēlas aizliegt bērniem izmantot sociālos tīklus

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk