Laiks pret naudu: Renault atsakās no kopīgiem pirkumiem ar Nissan un Mitsubishi

Pagājušajā vasarā atsāktā Renault-Nissan-Mitsubishi alianse iegūst arvien dīvainākas aprises: šonedēļ tika paziņots, ka tiks atteikties no kopīgiem globāliem komponentu iepirkumiem, lai gan teorētiski šādi iepirkumi bija viens no galvenajiem mērķiem, veidojot alianse.

Šī gada jūlijā Renault Group, Nissan Motor un Mitsubishi Motors paziņoja par galīgo vienošanos par alianses pārstrukturēšanu . Atgādināsim, ka aliansei bija nepieciešama pārstrukturēšana pēc Karlosa Gosna skandalozās aizturēšanas 2018. gada novembrī. Gosns tiek uzskatīts par alianses galveno arhitektu, bez viņa konstrukcija plaisātu šuvēs, uzkrātās pretrunas izlauzās un radīja vadības krīzi – problēmas vēsturi mēs stāstījām atsevišķā rakstā .

Pagāja gandrīz pieci gadi, līdz alianses dalībnieki atkal vienojās par kopdzīvi. Panāktā vienošanās atrisināja galveno problēmu – akciju savstarpējo īpašumtiesību nevienlīdzību, taču tajā pašā laikā galīgajā līgumā izrādījās pārsteidzoši maz detaļu par to, kāpēc patiesībā alianse vispār turpina pastāvēt un kādi ir tās dalībnieki. darīs kopā. Ja provizoriskais alianses pārformatēšanas plāns , kas tika iesniegts šī gada februārī, ietvēra jaunus kopīgus modeļus un pauda nodomu saglabāt kopīgu komponentu ražošanu un iegādi, tad galīgajā līgumā jūlijā nekā no tā nebija.

Tagad kļuvis skaidrs, ka kopīgu iepirkumu prakse aliansē beigsies šī gada beigās, tad būs tā saucamie projektu iepirkumi, paredzēti konkrētiem modeļiem un konkrētiem tirgiem, vairs nebūs nekādas vienotas globālas stratēģijas. šajā sakarā, kas nozīmē, ka nebūs ietaupījuma efekta ļoti liela pirkumu apjoma dēļ. No biznesa efektivitātes viedokļa šāds lēmums šķiet absurds, tas vēlreiz uzsver, ka Renault-Nissan-Mitsubishi alianse mūsdienās ir vairāk politiska, nevis biznesa struktūra. Galvenais alianses saglabāšanas idejas atbalstītājs bija Francijas valdība, kas palika lielākais Renault grupas akcionārs arī pēc alianses pārformatēšanas.

Renault, Nissan un Mitsubishi šodien zaudē sacensībā par līderi elektrisko transportlīdzekļu ražošanā un pārdošanā Ķīnas uzņēmumiem, un viņi to ļoti labi saprot: atjaunotās alianses galvenās kopīgā darba ģeogrāfiskās zonas ir Latīņamerika, Indija un Eiropa. Ķīna jaunajā līgumā vispār nav pieminēta. Renault zīmols pameta Ķīnu 2020. gadā, Mitsubishi drīzumā . Nissan joprojām ir nozīmīgs spēlētājs Ķīnas tirgū, taču strauji zaudē pozīcijas strauji attīstošo Ķīnas zīmolu uzbrukuma ietekmē: Nissan pārdošanas apjoms Ķīnā šā gada janvārī-augustā saskaņā ar CAAM (Ķīnas Automobiļu ražotāju asociācija) datiem sasniedza 406 140 automašīnu, kas ir pieaugums par 29,8% mazāk nekā pērn šajā pašā periodā pārdots.

Renault, Nissan un Mitsubishi modeļu līniju atjaunošana pēdējos gados ir stipri aizkavējusies alianses iekšējo nesaskaņu dēļ, kopīgu pirkumu atteikums šajā gadījumā ir jāsaprot kā mēģinājums iegūt papildu brīvības pakāpi, lai paātrināt attīstību. Renault grupa objektīvi izskatās kā galvenais alianses attīstības virzītājspēks līdz šim: Francijas uzņēmums pagājušajā vasarā ar Ķīnas holdingu Geely uzsāka milzīgu kopuzņēmumu motoros , un masveidā ražoto elektrisko transportlīdzekļu ražošana drīzumā tiks pārvērsta par atsevišķs uzņēmums Ampere ar brīvu akciju apgrozījumu biržā. Nissan būs viens no Ampere investoriem, taču nav skaidrs, kā uzņēmums tiks savienots ar nākamajiem Nissan modeļiem — tas var nebūt saistīts.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Jauno Automobiļu Modeļi Latvijā: Škoda Elroq un Audi Q6 Sportback e-tron

Restaurētie modeļi un dizaina tendences: Citroen C4 un C4-X

Elektromobiļi: nākotne, kas jau ir klāt

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk