Lasīšanas Laiks:2 Minute(-s), 16 Sekunde(-s)

Stellantis piederošais Lancia zīmols turpina gatavoties atsākšanai un ienākšanai lielajā Eiropas tirgū: ir atklāts Pu+Ra HPE koncepts, kura daudzas no iezīmēm mēs redzēsim nākamajos Lancia sērijveida jaunumos.

Pagājušā gada novembrī Lancia prezentēja jauno Pu+Ra Zero logotipu un skulptūru-manifestu, kas tagad pārtapis par Pu+Ra HPE konceptuālo elektrisko kupeju. Formula Pu+Ra nozīmē Pure + Radical, kas tulkojumā nozīmē “tīrs un radikāls”. Saīsinājums HPE ir aizgūts no 70. gadu beigās izstrādātā Lancia Beta HPE, kur tas nozīmēja High Performance Estate un tagad nozīmē High Performance Electric.

Pu+Ra HPE pakaļgala dizains un sfēriskais stiklojums atsaucas uz leģendāro Lancia Stratos kupeju, taču koncepts nav mēģinājums radīt jaunu sporta automobili, bet gan ērtu un universālu elektromobili ar diezgan lielu garenbāzi un plašu salonu. Pu+Ra HPE skaidri demonstrē jauno Lancia dizaina valodu – eklektisku modernisma un klasikas, asu leņķu un apļu sajaukumu, kurā galvenās veidojošās figūras ir apļi un trīsstūri.

Pu+Ra HPE salons ir izstrādāts sadarbībā ar dizaina mēbeļu ražotāju Cassina, tāpēc nav pārsteigums, ka polsterētie krēsli un mazie galdiņi starp tiem šķiet aizgūti no luksusa mājas viesistabas. Apdare no 70 % sastāv no ilgtspējīgiem materiāliem un otrreizēji pārstrādātiem materiāliem: piemēram, durvju kārbas ir izgatavotas no kompozīta, kura pamatā ir marmora putekļi un pārstrādāts tekstils, savukārt svītrainā “josta” ap aizmugurējiem sēdekļiem ir izgatavota no koka skaidām un mēbeļu fabrikas atkritumiem. Salona apakšdaļa ir pārklāta ar videi draudzīgu nubuku, bet grīda ir klāta ar apļveida paklāju ar dabīgās vilnas apvijuma efektu.

Mērinstrumentu paneļa centrs ir horizontāla diska formā, kura vienu no sektoriem var nolaist uz leju un kas kalpo kā multimediju ekrāns – tajā ir visi galvenie elektromobiļa iestatījumi. Jaunā daudzrežīmu dizaina saskarne saucas S.A.L.A. (Sound Air Light Augmentation), un tās pirmais sērijveida nesējs būs nākamās paaudzes Ypsilon hečbeks, kas tirgū nonāks 2024. gadā.

Lancia preses dienests par Pu+Ra HPE tehnisko piepildījumu stāsta ļoti maz: tā nobraukums ar vienu uzlādi ir vairāk nekā 700 km, akumulatoru var uzlādēt nedaudz vairāk nekā 10 minūtēs (mājiens par 800 voltu arhitektūru) un enerģijas patēriņš būs mazāks par 10 kWh uz 100 km. Konceptautomobiļa sporta riepas ar unikālu sānu malu rakstu, kas ir spieķu riteņu turpinājums, ir Goodyear nopelns.

Pēc jaunā Ypsilon, kas tiks piedāvāts kā hibrīdautomobilis un elektromobilis, 2026. gadā Lancia laidīs klajā tīri elektrisko krosoveru Gamma, bet 2028. gadā – jauno Delta, kas arī būs elektriska. Arī 2028. gadā Lancia pilnībā pāries uz elektromobiļiem, kas nozīmē, ka Ypsilon “ogļūdeņraža” versijas izzudīs no pārdošanas.

Lancia zīmols pašlaik ir pārstāvēts tikai dzimtajā Itālijā, bet 2024. gadā pēc jaunā Ypsilon debijas tas atgriezīsies lielākajā Eiropā: jau tiek gatavots jauns izplatīšanas tīkls, un aptuveni 60 Eiropas pilsētās būs kompakti, bet eleganti autosaloni, turklāt Stellantis vadība paredz, ka aptuveni puse jauno Lancia automašīnu tiks pārdotas tiešsaistē.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Previous post Horoskops 2023. gada 19. aprīlim katrai zodiaka zīmei
Next post Great Wall atgriežas minivenu segmentā ar luksusa modeli Wey Alpine