Lasīšanas Laiks:2 Minute(-s), 11 Sekunde(-s)

Lielbritānijas uzņēmums LEVC (London Electric Vehicle Company), kas pieder Ķīnas hodlinga uzņēmumam Geely, ir prezentējis modulāru SOA (Space Oriented Architecture) platformu jaunai elektrisko furgonu un mikroautobusu saimei, ar kuru LEVC vēlas kļūt par nozīmīgu spēlētāju pasaules automobiļu tirgus vieglo kravas automobiļu segmentā.

Londonas elektrisko transportlīdzekļu uzņēmums, kas dibināts 2013. gadā, ir Londonas taksometru uzņēmuma, par kuru stāstu stāstījām garākā rakstā, pēctecis. 100 % LEVC pieder Ķīnas holdingam Geely. Pašlaik LEVC ir nišas ražotājs, kas ražo no elektrotīkla uzlādējamus hibrīdtaksometrus un uz tiem balstītus mikroautobusus, LEVC rūpnīcā Anstejā (Koventrijas priekšpilsēta) saražo tikai 3000 automobiļu gadā, uzņēmums tos pārdod galvenokārt Apvienotajā Karalistē, lai gan ir pieejamas arī kreisās puses piedziņas versijas kontinentālajai Eiropai un dažām Āzijas valstīm.

Janvārī mēs uzzinājām, ka Geely vadība plāno tuvāko piecu gadu laikā pārvērst LEVC par globālu komerciālo elektrisko automobiļu zīmolu, un vakar tā atklāja jaunu platformu nākotnes modeļiem. Platforma saucas SOA (Space Oriented Architecture – uz telpu orientēta arhitektūra), un tajā izmantoti daži elementi no Geely labi zināmās SEA platformas, piemēram, elektromotori, energoelektronika un akumulatori, taču aparatūra ir izstrādāta no jauna, lai izturētu lielas slodzes un ilgu kalpošanas laiku.

SOA platforma ir paredzēta vieglajiem komerctransportlīdzekļiem ar garenbāzi no 3000 līdz 3800 mm un viengabala virsbūves kopējo garumu no 4860 līdz 5955 mm (virsbūves versijas, protams, var būt garākas). Piekare ir McPherson tipa priekšpusē un pneimatiskā daudzvirzuļu aizmugurē, lai gan būs arī vienkāršotas versijas ar lapu atsperu aizmugurējo balstiekārtu.

SOA platformas galvenās priekšrocības ir plakana grīda, zemāks iekraušanas augstums nekā lielākajai daļai konkurentu un virsbūves vērpes stingrība sporta automobiļa līmenī – 41 000 Nm/grand. Arī pilnpiedziņas top versijām būs tādas pašas dinamiskās īpašības kā sporta automobiļiem: ar divu dzinēju spēka agregātu, kura kopējā jauda ir aptuveni 550 ZS, paātrinājums līdz 100 km/h prasīs mazāk nekā 5 sekundes. Bāzes versijām būs viens elektromotors aizmugurējā asī.

Tā akumulatora ietilpība ir 73, 102 vai 120 kWh, un maksimālais nobraukums ar vienu uzlādi ir 695 km. Tiek solīta liela uzlādes jauda, tā ļaus pusstundas laikā “pabarot” akumulatoru no 10% līdz 80%. Braukšanas elektronika varētu būt aprīkota ar funkcijām līdz pat SAE 4. līmeņa autopilotam, kad vadītājam nav jādara pilnīgi nekas – pat jāguļ braukšanas laikā.

Pašlaik LEVC ir paziņojis par mikroautobusiem, mikroautobusiem ar četru rindu salonu, luksusa mikroautobusiem un taksometriem uz SOA platformas, taču teorētiski varētu būt arī citi atvasinājumi, piemēram, pikapi. Taksometri arī turpmāk tiks montēti Anstejā, jaunie modeļi neaizstās, bet drīzāk papildinās esošos Volvo hibrīdautomobiļus, un jauda Apvienotajā Karalistē tiks palielināta no 3000 līdz 20 000 automobiļu gadā. Jaunie LEVC modeļi tiks ražoti tikai Geely Ķīnas rūpnīcās (kuras vēl nav zināmas), savukārt SOA platforma esot ekskluzīvi paredzēta tikai LEVC, kas nozīmē, ka citi Ķīnas holdinga zīmoli to nesaņems.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Previous post Toyota kairina ar jauniem Tacoma tīzeriem, lai gan jaunā pikapa izskats vairs nav noslēpums
Next post Atjauninātais Nissan Almera: zīmols ir izdomāts, bet dizains vairs nav noslēpums