Mazda atklāj savu jauno flagmani CX-90

author
4 minutes, 57 seconds Read

Tas ir arī jaudīgākais sērijveida modelis zīmola vēsturē.

Japānas ražotājs Mazda ir prezentējis savu flagmani – krosoveru CX-90, kas galvenokārt paredzēts Ziemeļamerikas tirgum. Automobilis ir veidots uz aizmugures piedziņas platformas ar šķērsām novietotu dzinēju izkārtojumu un tiks piedāvāts ar diviem spēka agregātiem. Tā salons ir veidots tā, lai tajā varētu būt 6, 7 vai 8 sēdvietas.

Mazda CX-90 pēc izskata gandrīz pilnībā atkārto pagājušā gada CX-60 īpašības. Iemesls ir tas, ka abi modeļi ir paredzēti dažādiem tirgiem, tāpēc tos ir grūti sajaukt. No aizmugures ir viegli atpazīt lielo krosoveru – tam ir lielāka pārkare, lielākas durvis un pievienota josla ar uzrakstu Mazda. CX-90 atšķiras arī bamperi.

Izmēri vēl nav atklāti, taču CX-90 ir lielāks par savu priekšgājēju CX-9, kura garums ir 5,1 metrs. Pateicoties pārejai uz augstākās klases Large Architecture platformu, Mazda flagmanim ir arī lielāka garenbāze. Krāsotas riteņu arku un durvju malas ir pēc izvēles, savukārt amerikāņi varēs pasūtīt praktiskāko variantu – melnu plastmasu uz virsbūves perimetra.

CX-90 salons pilnībā atkārto CX-60 salonu. Ne tikai arhitektūra ir tāda pati – tas attiecas arī uz durvju iekšpusi, centrālā tuneļa dizainu, saskarni un pat sēdekļu šuvēm. Virtuālais instrumentu panelis ir iekļauts pamataprīkojumā, un multivides sistēmas platekrāna skārienekrāna diagonāle atšķiras atkarībā no aprīkojuma (10,25 vai 12,3 collas).

Konservatīvāki lietotāji noteikti atzinīgi novērtēs Mazda dizaineru lēmumu saglabāt visu tradicionālo taustiņu komplektu, un iestatījumus būs iespējams mainīt ne tikai no skārienjūtīgā ekrāna, bet arī ar paplāksnes palīdzību. Pat digitālā paneļa dizainam ir klasisks stils.

Interjera dizaina inovācijas ir fonā. Ja “eiropeiskajam” CX-60 ir tikai piecas sēdvietas, tad CX-90 ir pieejamas trīs versijas – 6, 7 vai 9 sēdvietas. 2+2+2+2 versijai ir pilnvērtīgi pieaugušo sēdekļi ar pagalvjiem un plašu roku balstu ar krūzīšu turētājiem. Tomēr otrās un trešās rindas sēdekļiem ir tikai mehāniskie iestatījumi – apsilde, ventilācija, atsevišķa klimata zona un vairāki USB-C savienotāji. Aizmugurējiem sēdekļiem otrajā un trešajā rindā ir tikai mehāniskie iestatījumi – apsilde, ventilācija, atsevišķa klimata zona un vairāki USB-C savienotāji.

Materiālu izvēle liecina par Mazda nodomu piedāvāt augstākās klases modeļus. Krosovera top versijai ir perforēta Nappa āda, dabīgs alumīnijs un finieris, kā arī sarežģīti auduma ielaidumi, kas austi īpašā japāņu tehnikā. Aprīkojuma papildaprīkojumā ietilpst Bose audio sistēma ar 12 skaļruņiem, panorāmas jumts, projekcijas displejs, telpiskā skata kameras un 21 collas vieglmetāla diski.

Bāzes Mazda CX-90 ir aprīkota ar 3,3 litru sešu cilindru e-Skyactiv G dzinēju ar turbokompresoru, kura jauda ir 345 ZS un 500 Nm. Tas padara to par jaudīgāko sērijveida modeli zīmola gadsimtu ilgajā vēsturē. Iekārtai ir 48 voltu starteris-ģenerators, kas atbalsta start-stop sistēmu.

Jauda tiek pārraidīta, izmantojot 8 pakāpju automātisko pārnesumkārbu ar slapjo sajūgu, nevis griezes momenta pārveidotāju. Visi CX-90 ir aprīkoti ar pilnpiedziņas sistēmu, un Mazda sola, ka 6 cilindru CX-90 būs ekonomiskāks nekā CX-9, proti, degvielas patēriņš kombinētā ciklā nepārsniegs 10,2 l/100 km.

Alternatīva ir PHEV versija. Plug-in hibrīddzinējs ir aprīkots ar divu dzinēju piedziņas sistēmu, ko veido 2,5 litru četru cilindru atmosfēriskais dzinējs, elektromotors, kas integrēts astoņu pakāpju automātiskajā pārnesumkārbā, un 17,8 kWh vilces akumulators. Maksimālā jauda ir 327 ZS un 500 Nm. Tikai ar elektrību šī pilnpiedziņas versija var nobraukt līdz 48 km.

Mazda CX-90 nav tādu modernu tehnoloģiju kā pneimatiskā balstiekārta vai adaptīvie amortizatori. Vienīgais krosovera “triks” ir KPC (Kinematic Posture Control) sistēma, kas palēnina iekšējā aizmugurējā riteņa kustību, lai samazinātu slīpumu šaurākos līkumos. Piekare ir dubultās sviras priekšpusē un vairākvirzuļu aizmugurē.

No elektroniskajiem asistentiem standarta aprīkojumā ir joslu kontrole, ceļa zīmju noteikšana un aklās zonas uzraudzība, gājēju/velosipēdistu noteikšanas asistents un adaptīvā kruīza kontrole.

Paredzams, ka Mazda CX-90 pārdošana sāksies pavasara beigās, un Japānā samontētais krosovers būs pieejams ASV. Cena vēl nav paziņota, taču paredzams, ka tā būs no 40 000 līdz 60 000 ASV dolāru.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Līdzīgas ziņas

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

%d bloggers like this:

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: