Ķīnas autoražotājam SAIC piederošais britu zīmols MG turpina izvērsties Eiropas tirgū un plāno šeit atvērt rūpnīcu, lai nemaksātu ievedmuitas nodokļus par Ķīnā ražotajām automašīnām un nebaidītos no to pieauguma nākotnē.
MG zīmols ir Ķīnas kontrolē kopš 2005. gada, līdz 2019. gadam Lielbritānijā tika pārdotas Ķīnā montētas MG automašīnas, un pēc tam autoražotājs SAIC, kas ieguva spēku, izveidoja MG Motor Europe nodaļu, lai attīstītu biznesu kontinentālajā Eiropā. Tagad MG Eiropā jūtas vairāk nekā pārliecināts: 2022. gadā zīmols, saskaņā ar analītiskās aģentūras JATO Dynamics datiem, šeit pārdeva 113 672 automašīnas, kas ir par 116% vairāk nekā 2021. gadā. Rezultāts 2023. gada pirmajā pusē ir vēl iespaidīgāks: Eiropā pārdoti 104 293 MG transportlīdzekļi (+128% salīdzinājumā ar 2022. gada janvāri-jūniju), un MG4 kompaktais hečbeks ieņēma sesto vietu Eiropā visvairāk pārdoto elektrisko transportlīdzekļu sarakstā (pārdotas 30 779 vienības), atpaliekot tikai no Tesla Model Y (136 564 vienības), Tesla Model 3 (42 588 vienības), VW ID.4 (41 672 vienības) , VW ID. 3 (35 233 vienības) un Fiat 500e (31 340 vienības).
Eiropas autoražotāji ir ļoti nobažījušies par “ķīniešu” iebrukumu Eiropā un pieprasa varas iestādēm palielināt muitas nodevas importētajām Ķīnas automašīnām, taču vadošās Ķīnas kompānijas jau būvē savas rūpnīcas Eiropā. SAIC plāno tuvāko divu līdz trīs gadu laikā izvēlēties vietu savas Eiropas rūpnīcas celtniecībai, tā var būt gan Lielbritānija, gan jebkura cita Eiropas valsts, kas piedāvās visizdevīgākos nosacījumus.
MG Motor Europe vadītājs Viljams Vans intervijā Automotive News Europe atzina, ka elektromobiļu ražošana Eiropā ir dārgāka nekā Ķīnā, taču lokalizācija ļaus nemaksāt 10% nodevu par Ķīnā ražotām automašīnām. un neuztraucieties, ka šis nodoklis var tikt palielināts Eiropas autoražotāju spiediena dēļ.
Tikmēr, pat ņemot vērā nodevu, MG šodien piedāvā pievilcīgākas cenas nekā Eiropas konkurenti: piemēram, MG4 Vācijā maksā no 32 313 eiro, bet tā tiešais konkurents VW ID.4 – no 39 995 eiro. MG4, visticamāk, būs pirmais lokalizētais modelis Eiropā, un brīdī, kad hečbeks sāks ražot, visticamāk, paaudze jau būs nomainījusies – Ķīnas ražotāji savas modeļu līnijas atjaunina daudz ātrāk nekā Eiropas.
MG nākamgad svinēs savu simtgadi, pēc ilga pārtraukuma Eiropā laižot klajā savu pirmo sporta modeli – Cyberster elektrisko rodsteru .