Paredzams, ka franču zīmola septiņvietīgā SUV pilnībā elektriskā versija tiks prezentēta 2025. gadā.
Peugeot 5008 vēsture sākās 2009. gadā: sākotnēji tas bija vidēja izmēra MPV. Taču 2017. gadā, nomainot paaudzi, modelis kļuva par krosoveru, un 2020. gadā tam tika veikts restilings. SUV pārdošanas rādītāji Eiropas tirgū kopš 2019. gada ir samazinājušies. Saskaņā ar Carsalesbase tīmekļa vietnes datiem pagājušā gada pirmajos 11 mēnešos dīleri pārdeva 33 057 vienības (informācija par visu gadu vēl nav pieejama): šis rezultāts ir par 33,5% mazāks nekā 2021. gada janvārī-novembrī. Francijas ražotājs pašlaik izstrādā jaunās paaudzes Peugeot 5008.
Neraugoties uz to, ka dokumentu, ar kuru 2035. gadā beidzot tiks apstiprināta Eiropas pilnīga pāreja uz elektrisko automobiļu izstrādi un ražošanu, daudzi autoražotāji (tostarp autobūves gigants Stellantis, kam pieder Peugeot zīmols) atklāti nevēlas, “progresa dzinējs” jau ir iedarbināts, tāpēc uzņēmumi nemazina tempu savu modeļu klāsta “zaļināšanas” procesā.
Ir zināms, ka visiem jaunajiem zīmola modeļiem būs pilnībā elektriskās versijas. Starp tiem ir arī nākamās paaudzes flagmanis Peugeot 5008: zaļajai versijai indeksā tiks pievienots lielais “e”. Oficiālas informācijas par to, kā šāda modifikācija izskatīsies, pagaidām nav. Spāņu Motor.es dizainers prezentēja savu variantu par topošā “zaļā” jaunuma iespējamo izskatu.
Paredzams, ka Peugeot e-5008 dizains atšķirsies no ar akumulatoru darbināmā 5008 (Kolesa.ru iepriekš publicēja topošā krosovera renderi). Uz renderētā “akumulatora” varianta eksterjera ir zīmēts atbilstoši zīmola jaunajam korporatīvajam dizainam, kas tika demonstrēts ar Peugeot Inception konceptu (prezentēts CES izstādē Lasvegasā 2023. gada janvāra sākumā); starp citu, Peugeot vēlāk izplūda tīzerus par zīmola nākotnes jaunumiem, kas veidoti attiecīgajā stilā.
Spriežot pēc attēla, franču zīmola jaunais elektriskais krosovers var iegūt reljefa kalti uz motora pārsega un sāniem, kā arī “bezceļu” plastmasas virsbūves komplektu, kas izgatavots no nekrāsotas plastmasas pa virsbūves perimetru. Priekšpusē uzmanību piesaista jaunie priekšējie lukturi: tie saņēmuši sešus leņķveida LED “ilkņus” (trīs katrā pusē). Priekšējos lukturus vizuāli savieno spraudnis, kas atrodas tradicionālās restes vietā. To “rotā” trīs plānas horizontālas līnijas, kas saplūst centrā – tur, kur atrodas jaunais Peugeot logotips. Domājams, ka elektriskās versijas pakaļbūve daudz neatšķirsies no iekšdedzes dzinēja versijas, izņemot to, ka nebūs izplūdes caurules.
Pagaidām nav pieejami nākamā modeļa interjera attēli. Paredzams, ka Peugeot e-5008 būs digitālais instrumentu panelis un liels skārienjūtīgais informācijas un izklaides sistēmas ekrāns. Modelis būs pieejams divvietīgā un trīsvietīgā versijā ar piecām vai septiņām sēdvietām attiecīgi. Bagāžas nodalījuma ietilpībai vajadzētu būt tādai pašai kā benzīna dzinēja variantam.
Saskaņā ar provizoriskām ziņām Peugeot e-5008 elektriskajam krosoverim būs kopīga jaunā STLA Medium platforma ar topošo e-3008. Tam, visticamāk, būs priekšējo riteņu piedziņas un pilnpiedziņas versijas, no kurām pirmā piedāvās 180 ZS elektrisko jaudu, bet otrā – 300 ZS kombinēto jaudu. Paredzams, ka modeļi tiks piedāvāti ar 70 un 87 kWh vilces akumulatoriem. Maksimālais nobraukums ar vienu uzlādi, visticamāk, būs līdz 500 km.
Paredzams, ka Peugeot 5008 debitēs 2024. gadā, bet e-5008 būs jāgaida līdz 2025. gadam. Starp tā konkurentiem ir arī Kia EV9 krosovers: pagājušajā nedēļā tika atklāta korejieša sērijveida versijas ārpuse un interjers.
1 Komentārs