Nismo Z kupejas augstākā versija šoruden nonāks pie ASV un Japānas Nissan dīleriem un būs visdārgākā šajā klāstā.
Nissan Z kupeja (Nissan Fairlady Z Japānā) debitēja 2021. gada augustā kā ilgi atliktā Nissan 370Z pēctece. Nissan Z tirdzniecība sākās pagājušajā gadā un joprojām ir pieticīga Japānas ražošanas ierobežojumu dēļ (sporta auto tiek ražots tikai šeit). ASV ir galvenais Nissan Z tirgus, kur pagājušajā gadā tika pārdotas 263 vienības, bet 2023. gada pirmajā pusē – 966. Salīdzinājumam pieņemsim, ka galvenā konkurenta – Toyota Supra – pārdošanas apjomi pērn ASV veidoja 4952 vienības, 2023. gada janvārī-jūnijā – 1621 vienību.
Nismo ir parasto Nissan Z versiju tops, taču nākotnē var parādīties vēl ekstrēmākas ierobežotas modifikācijas, jo 3,0 litru V6 benzīna dzinējam (rūpnīcas indekss VR30DDTT) ir liela palielinājuma rezerve. Nissan Z “darba” versijās šī dzinēja maksimālā jauda ir 405 ZS. un 475 Nm, un Nismo versijā tas ir palielināts līdz 426 ZS, pateicoties paaugstinātam spiedieniem, uzlabotai dzesēšanas sistēmai (tostarp efektīvākam eļļas dzesētājam) un jaunai programmai. un 520 Nm.
Nissan Z Nismo transmisija ir tikai 9 pakāpju hidromehāniskā “automātiskā”, savukārt jaunākās versijas kā alternatīvu piedāvā 6 pakāpju “mehāniku”. Kopā ar Nismo versiju “automātiskais” saņēma jaunu elektronisko programmaparatūru un modificētas sajūga paketes, kas ļauj ātrāk pārslēgt pārnesumus (pārslēgšanas laiks ir uz pusi samazināts). Normal un Sport braukšanas režīmiem ir pievienots “asākais” Sport +, kurā “automātiskais” īpaši ātri “žonglējas” ar pārnesumiem, tā ka vadītājam pat it kā nav nepieciešams manuālais režīms, lai gan tas, protams, ir. Piedziņas riteņi ir aizmugurējie, starp tiem ir uzstādīts pašbloķējošs diferenciālis.
Nismo versijai šasija ir vispusīgi uzlabota: mainīti pretslīdes stieņu raksturlielumi, uzstādītas stingrākas atsperes un energoietilpīgāki amortizatori. Piekares sviru un stūres mehānisma stiprinājumu stingrība ir palielināta, lai novērstu stūrēšanu un padarītu pagriezienus pēc iespējas precīzāku. Papildu statņi zem virsbūves grīdas palielina tā griezes stingrību par 2,5%. Turklāt Nismo versijai ir uzstādītas jaudīgākas disku bremzes: priekšējo disku diametrs ir 380 mm (četru virzuļu suporti), aizmugurējo – 350 mm (divu virzuļu suporti). Aizmugurējo riepu platums ir palielināts par 10 mm: rezerves Dunlop SP Sport Maxx GT600 ir 255/40 R 19 priekšā un 285/35 R 19 aizmugurē.
Nismo versijas ārējās iezīmes ir jauns, zemāks priekšējais buferis ar paplašinātu gaisa ieplūdi un sānu spoileri, paplašināti sānu sliekšņi, nelieli spārnu uzliesmojumi, lielāks aizmugurējais spoileris, jauns GT-R Nismo stila aizmugurējais buferis, īpaša dizaina Rays. kalti melni spīdīgi diski un sarkanas dekoratīvas svītras. Tiek ziņots, ka jaunais aerodinamiskais virsbūves komplekts radīs papildu piespiedējspēku, taču paziņojumā presei konkrēti skaitļi netika norādīti.
Salonā ir uzstādīti vieglie Recaro sēdekļi ar manuālu regulēšanu, stūre ar centra stāvokļa atzīmi galvenajos saķeres zonās ir apšūta Alcantara, dzinēja iedarbināšanas un braukšanas režīma izvēles pogas ir nokrāsotas sarkanā krāsā, virtuālā instrumentu paneļa grafika ir mainīts.
IepriekšējaisNissan Z Nismo salīdzinājumā ar vienkāršāku versiju
Nissan Z Nismo izrādījās smagākais klāstā: pašmasa ir 1680 kg. Dinamiskie raksturlielumi vēl nav paziņoti, cena arī vēl nav nosaukta. Vispieejamākais Nissan Z sporta komplektā ar 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu tagad ASV maksā 40 990 USD.