No 1. augusta Latviju gaida lielas pārmaiņas: kas mainīsies valstī

Vasaras pēdējā mēneša sākumā gan vietējā, gan valsts mērogā tiek gatavoti vairāki jauninājumi.

1. augustā Rīgā un tās apkārtnē tiks mainīti vairāk nekā 90 sabiedriskā transporta pieturvietu nosaukumi,” ziņo “Rīgas satiksme”.

Daudzi nosaukumi ir pilnīgi atšķirīgi no iepriekšējiem, tāpēc apjukums ir garantēts.

Piemēram, Rīgas centrā tiks mainīti:

  • “Elizabetes iela” pieturas Kr. Valdemāra ielā līdz “Mākslas muzejam”.
  • “11. novembra krastmala” (“11. novembra krastmala”) pie Akmens tilta no Vecrīgas puses līdz pieturai “Grēcinieku iela” (“Grēcinieku iela”).
  • “Z. A. Meierovica bulvāris” (“Z. A. Meierovica bulvāris”) tiks nosaukts par “Nacionālo teātri” (“Nacionālais teātris”), tāpat kā pietura ielas otrā pusē.
  • visas sabiedriskā transporta pieturas, kas atrodas Uzvaras parka pusē pie Slokas ielas, Uzvaras bulvāra un Rankia dambja krustojuma, tiks sauktas par “Uzvaras parkiem” (“Uzvaras parks”),
  • visas pieturas Slokas ielas un Kalnciema ielas krustojumā sauksies “Valsts arhīvs”.
  • visas pieturas Tallinas ielas, Aristida Briāna ielas un Miera ielas krustojumā – “Dzemdību nams”.
  • visas pieturas Aristida Briāna un Kr. Franču licejs” (“Franču licejs”).
  • 2. tramvaja maršruta virzienā uz centru pietura “Slokas iela” tiks mainīta uz “A. Grīna bulvāris”.
  • 1. un 19. trolejbusa, kā arī 2., 20. un 24. autobusu maršrutu pieturvieta virzienā no centra “Dzirnavu iela” kļūs “Hanzas iela”.
  • Savukārt 5., 7. un 11. tramvaju maršrutu pietura virzienā no Iļģuciema, Ķengaraga un Mežaparka Kronvalda bulvāra tiks pārdēvēta par Ausekļa ielu.
  • 1. trolejbusa pieturvieta Pētersalas ielas virzienā “Lāčplēša iela” kļūs par “Blaumaņa iela”.
  • pietura “Brīvības bulvāris” tiks pārdēvēta par “Tērbatas ielu”.

Rīgā 7. tramvaja maršrutā sāka kursēt zemās grīdas tramvaji. Pirms šī notikuma notika vērienīga apkaimes – bijušās Maskačkas un Ķengaraga – pārbūve.

“Pielāgojot 7. tramvaja maršrutu zemās grīdas tramvajam, tika izbūvētas 30 jaunas pieturvietas, izbūvēti vairāk nekā 10 kilometri jaunu kontakttīklu. Tika ierīkoti vairāk nekā pieci kilometri jaunu sliežu ceļu, pārbūvēti 950 metri ūdensvada tīklu un 1 100 metri sadzīves kanalizācijas. Projekta laikā tika ieklāti 15 630 kvadrātmetri asfaltbetona seguma un 10 615 kvadrātmetri bruģa. Tika veikti arī citi darbi, piemēram, nomainītas apmales, uzstādītas ceļa zīmes un veikta apzaļumošana.

Projekta kopējās plānotās izmaksas ir 55,2 miljoni eiro. Eiropa sedza lielāko daļu no 85% projekta izmaksu.

Rīgā ir mainījies arī 2. tramvaja maršruts. Pateicoties izmaiņām, pasažieru brauciena laikam uz pilsētas centru no Tapesu ielas līdz Zasulauka stacijai vajadzētu nedaudz samazināties.

Tramvajs vairs neapstāsies Zasulaukā. Mainīsies arī tramvaja kustības grafiks.

Sāks darboties centralizēts pakalpojums apdrošināšanas vēstures sniegšanai bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas līdzšinējo Bonus – Malus (BM) sistēmu padarīja grūti saprotamu, norāda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB).

Tas paredzēts arī tādēļ, lai atvieglotu informācijas apmaiņu starp Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīm.

Novērtējot savu klientu riskus, apdrošinātāji joprojām ņems vērā transportlīdzekļa īpašnieka vai reģistrētā turētāja apdrošināšanas vēsturi, kas ietver iepriekšējos apdrošināšanas gadījumus un apdrošināšanas dienu skaitu, kā arī citus riska kritērijus/faktorus pēc katra apdrošinātāja ieskatiem (piemēram, vai īpašniekam ir soda punkti, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta utt.).

Svarīgi: personas apdrošināšanas vēsturē tiks iekļauti dati no 2004. gada 1. maija, un tā būs bez maksas pieejama Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) mājas lapā www.ltab.lv un LTAB OCTA lietotnē visiem transportlīdzekļu īpašniekiem vai reģistrētiem turētājiem.

Jānis Abāšins, LTAB valdes priekšsēdētājs:

  • Iepriekšējā BM sistēma Latvijā bija balstīta uz sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas to padarīja grūti saprotamu. Pārveidojot BM sistēmu, apdrošināšanas vēstures datu attēlošana kļūs vienkārša un saprotama.

Apdrošināšanas dienu skaits un apdrošināšanas gadījumu skaits kopš 01.05.2004. tiks parādīts visiem transportlīdzekļiem, kuriem persona ir reģistrēta kā īpašnieks vai turētājs.

Pašreizējā BM sistēma paredzēja ikgadēju apdrošināšanas vēstures datu – izraisīto ceļu satiksmes negadījumu (apdrošināšanas gadījumu) skaita un apdrošināšanas dienu skaita – pārbaudi par pēdējiem 11 gadiem.

Turpmāk personas apdrošināšanas vēstures dati par periodu no 01.05.2004. tiks atjaunināti katru dienu. VM sistēmas reorganizācija neietekmēs kārtību, kādā apdrošinātāji nosaka apdrošināšanas prēmiju (polises cenu), jo tāpat kā līdz šim katrs apdrošinātājs patstāvīgi izvērtēs klienta apdrošināšanas risku un noteiks apdrošināšanas prēmijas apmēru.

No 2024. gada 1. augusta ir aizliegts mazumtirdzniecības vietās izvietot elektroniskās sildierīces. Mentola cigaretes un to analogi ir aizliegti.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Sešgadnieku uzņemšana 1. klasē atzīta par atbilstošu Satversmei

Valsts amatpersonas piemin Zolitūdes traģēdijas upurus

Aprit 11 gadi kopš Zolitūdes traģēdijas. Tiesā joprojām tiek skatīta krimināllieta

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk