Latvijā bāzētā aviokompānija SIA “SmartLynx Airlines” no šā gada 1. maija vairs nepiedāvās čarterlidojumus no Baltijas valstīm.
Demeņus piebilda, ka tūrisma operatoru bizness ir mazliet atšķirīgs, un, lai “SmartLynx” varētu turpināt attīstīties šajā virzienā, tas prasa papildu investīcijas.
“Konkurence ir diezgan liela, un šeit ir daudz tūrisma operatoru, bet visus mēs iegūt nevaram. Ja mums ir tikai daļa no operatoriem, tad izmantošanas jauda nav liela. Mēs pārdodam stundas, kurās lidmašīna lido. Šajā gadījumā mēs redzam, ka mūsu pakalpojuma izmantošana citviet Eiropā vai pat citā kontinentā var būt divas reizes ienesīgāka,” sacīja Demeņus.
Vienlaikus viņš norādīja, ka kompānijas mērķis ir censties palielināt ne tikai lidmašīnu flotes lielumu, bet arī palielināt stundu skaitu, cik viena lidmašīna mēnesī lido. “Piemēram, ja mēnesī nolidojām 350 stundu, tad mērķis ir stundu skaitu palielināt līdz 450 vai pat 500 stundām. Baltijas tirgū, ņemot vērā tirgus apjomu, mēs šo mērķi nevaram sasniegt,” papildināja Demeņus.
Tāpat viņš sacīja, ka “SmartLynx” neveic lidojumus uz Baltijas valstīm, jo tirgus un iedzīvotāju skaits nav liels, kā arī aviokompānijas biznesa modelis ir atšķirīgs, jo tas balstās uz lidmašīnu pilna servisa nomas pakalpojumiem jeb ACMI, nevis sēdvietu pārdošanu.
Viņš skaidroja, ka, izņemot Latvijas nacionālo aviokompāniju “airBaltic”, nav citu vietējo uzņēmumu, kuriem varētu būt nepieciešami “SmartLynx” pakalpojumi.
“Taču tas nenozīmē, ka mēs pazūdam no Baltijas. Mūsu pamata bāze joprojām būs Rīgā, mums ir ofiss arī Tallinā, Viļņā, arī Maltā, un daži cilvēki strādā attālināti no tādām valstīm kā Indija, ASV, Kanāda, Vācija,” piebilda Demeņus.
Viņš papildināja, ka “SmartLynx” turpina investīcijas un attīstību Baltijā, strādājot galvenajā mītnē. Tāpat aviokompānija gatavojas celt jaunu galvenā biroja ēku, kas būs pavisam netālu no esošās ēkas ar 700 darba vietām.