Korejas ražotājs vēl nav atklājis visas dzinēju specifikācijas atjauninātā sedana oficiālajā prezentācijā. Ir zināms, ka 2,5 litru motors ar turbokompresoru tiks uzstādīts “apsildāmai” N Line versijai.
Hyundai Sonata ražošana sākās 1985. gadā, un gadu gaitā šis modelis ir paspējis nomainīt paaudzi septiņas reizes. Pašreizējais astotās paaudzes “četrdurvju” (tā rūpnīcas indekss – DN8) debitēja 2019. gadā. Pagājušajā gadā Sonata pārdošanas apjomi vietējā tirgū samazinājās par 30,3% (līdz aptuveni 32 000 vienību). Pirms dažām dienām korejiešu kompānija atšifrēja restilētās versijas eksterjeru un interjeru, un tagad jaunums tika prezentēts Seulas automobiļu izstādē, līdz ar to ražotājs atklāja arī daļu tehniskās informācijas.
Attēlā: atjauninātā Hyundai Sonata un Sonata N Line
Atjauninātā Sonata (modelis Korejā saņēma papildinājumu The Edge) izmantos četru cilindru 2,5 litru “atmosfērisko” dzinēju, tāda paša tilpuma “turbo četri”, kā arī hibrīda spēka agregātu e-Motion, kura pamatā ir 2,0 litru motors. Ražotājs pagaidām nav noslepenojis visu variantu jaudas un griezes momenta rādītājus.
Atgādināsim, ka pirmsreformētā Sonata Korejā tiek piedāvāta vai nu ar 2,0 litru “atmosfērisko” dzinēju, kura jauda ir 160 ZS, vai arī ar 180 zirgspēku “turbo četru” ar 1,6 litru darba tilpumu. Turklāt ir arī versijas ar 2,0 litru LPI gāzes dzinēju (146 ZS) un hibrīdsistēmu ar 2,0 litru motoru. Pašmāju tirgū modelis tiks piedāvāts ar “vecajiem” benzīna un gāzes dzinējiem.
Uzņēmums paskaidroja, ka 2,5 litru turbo motors ir paredzēts tikai modernizētās Sonata versijas “apsildāmajai” versijai ar N Line piedēkli nosaukumā. Un pirmo reizi Sonata HEV hibrīda variantā ir pieejami pedāļu pārslēdzēji un reģeneratīvā bremzēšanas sistēma, kas palīdz uzlabot degvielas patēriņa efektivitāti.
Standarta aprīkojumā ietilpst drošības sistēmu komplekts, kurā ietilpst: frontālās sadursmes novēršanas funkcija, aklās zonas monitorings, inteliģentā kruīza kontrole ar Stop & Go funkciju, braukšanas asistents braukšanai uz lielceļa. Izstrādātāji ir arī modernizējuši viedās parkošanās palīgsistēmas Smart Parking Assist tālvadības novietošanas sistēmu, uzlabojuši sānu triecienu aizsardzību, samazinājuši trokšņu un vibrācijas līmeni.
Attēlā: atjauninātās Hyundai Sonata prezentācija Seulas automobiļu izstādē.
Kā Kolesa.ru jau ziņoja iepriekš, atjauninātā Hyundai Sonata ir saņēmusi pārveidotu priekšpusi ar garu motora pārsegu, ko rotā šķautņaini izciļņi, un dubultā stāva lukturiem. Virs jaunā radiatora režģa ir plāna dienas gaitas lukturu josla vecākā Hyundai Grandeur sedana un nesen prezentētā jaunās paaudzes Verna/Solaris stilā. Galveno lukturu bloki ir novietoti zemāk nekā pirmsreformētajā versijā.
Priekšējā bampera apakšējā daļā integrētā lielā gaisa ieplūdes atvere atšķiras atkarībā no versijas: “parastajam” sedanam tā veidota lielu šūnu formā, savukārt N Line variantā šo zīmējumu veido mazāki un atšķirīgas formas elementi. Izmainīts ir arī bagāžnieka vāka, aizmugurējā bampera un izplūdes cauruļu dizains (sporta versijā tās ir dubultas un izvietotas abās pusēs). Aizmugures dizains ir pamanāms ar to, ka nav pakava formas lukturu: tie joprojām izvietoti pa visu bagāžnieka platumu, taču tagad tie ir iegarena “H” burta formā.
Arī atjaunotās Hyundai Sonata interjers ir saņēmis savu daļu izmaiņu. Priekšējā panelī ir liels izliekts horizontāls displejs, kurā apvienoti divi 12,3 collu ekrāni – virtuālais instrumentu panelis un informācijas un izklaides sistēmas skārienjūtīgais ekrāns. Zem tā atrodas klimata kontroles bloks, bet pārnesumu pārslēgšanas svira atrodas uz stūres statņa. Salona apdarei izmantoti jauni materiāli; ir pieejami arī citi krāsu varianti.
Atjauninātās Hyundai Sonata pārdošana sāksies šā gada beigās. Ražotājs vēl nav paziņojis atjaunotā sedana cenas, tās tiks paziņotas tuvāk modeļa laišanai tirgū.