Zviedru zīmols Polestar, kas 2017. gadā atdalījās no Volvo, turpina paplašināt savu produktu klāstu, Šanhajas automobiļu izstādē debitējot ar ceturto modeli, kura ražošana tiks sākta šā gada novembrī Geely rūpnīcā Hangdžou.
Atgādinām, ka Polestar un Volvo Cars ir daļa no spēcīgā Ķīnas holdinga Geely, tāpēc nav nekāds pārsteigums, ka jaunā Polestar pamatā ir izstrādāta modulārā platforma SEA (Sustainable Experience Architecture), un Volvo dalās savos kravas automobiļos ne tikai ar Polestar, bet arī ar citiem Ķīnas holdinga sastāvā esošajiem zīmoliem (piemēram, Lynk & Co).
Izrādās, ka Polestar 4 ir radinieks šeit Šanhajā prezentētajam kupejas formas krosoveram smart #3, kas arī balstīts uz SEA platformas, taču Polestar 4 ir daudz lielāks un iespaidīgāks: zviedru-ķīniešu jaunuma kopējais garums ir 4839 mm, platums ar spoguļiem – 2139 mm, augstums – 1544 mm, garenbāze – 2999 mm, klīrenss – 166 mm. Piekare ir McPherson priekšpusē un neatkarīga daudzsviru balstiekārta aizmugurē. Standarta bremžu disku diametrs ir 364 mm priekšā un 350 mm aizmugurē. Standarta riteņu izmērs ir 20, 21 vai 22 collas. Aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,269. Pakaļējā masa atkarībā no modifikācijas ir 2232-2351 kg.
Polestar 4 galvenā dizaina “mikroshēma” ir bagāžas nodalījuma durvis bez stikla – par to tika paziņots jau 2020. gadā konceptauto Polestar Precept, līdzīgs aizmugures risinājums būs arī sporta sedanam Polestar 5. Aizmugures skatu nodrošina kamera, kas atrodas virs bagāžas durvīm, un no tās iegūtais attēls tiek pārraidīts uz salona centrālo spoguli. Pašas bagāžas nodalījuma durvis ir diezgan augstas, un caur tām ir iespējams piekļūt salonam, tātad formāli Polestar 4 ir liftbeks. Galvenā bagāžas nodalījuma tilpums – 500 litri, ar nolocītiem aizmugurējiem sēdekļiem – 1536 litri.
Polestar 4 salons ir gaidīti skandināviski minimālisma stilā, un tā apdare veidota no videi draudzīgiem materiāliem – pārstrādātas plastmasas auduma, pārstrādāta zvejas tīkla paklājiņiem, vinila uz augu eļļas un pārstrādāta tekstila bāzes, kompozītmateriāliem uz augu šķiedras bāzes utt. Centrālais multimediju planšetdators, kura pamatā ir Android Automotive OS, ir 15,4 collas, instrumentu paneļa ekrāns ir 10,2 collas, bet projekcijas ekrāns – 14,7 collas. Pēdējam ir tā dēvētais sniega režīms, kurā galvenā krāsa mainās no baltas uz dzeltenu, lai uzlabotu redzamību.
Lai nodrošinātu daudzos elektroniskos vadītāja asistentus, Polestar 4 standarta aprīkojumā ir 12 kameras (tostarp vadītāja uzraudzības kamera), 1 radars un 12 ultraskaņas sensori. Standarta aprīkojumā ir arī siltumsūknis un pilna garuma stikla jumts, taču par elektrohroma pārklājumu, kas ļauj mainīt caurspīdīgumu, ir jāpiemaksā. Pēc izvēles pieejamajā 1400 vatu Harman Kardon audiosistēmā ir 16 skaļruņi, no kuriem četri ir iebūvēti sēdekļu pagalvjos.
Polestar 4 šobrīd ir pieejams divās versijās: Long range Single motor (viens elektromotors, aizmugurējo riteņu piedziņa) un Long range Dual motor (divi elektromotori, visu riteņu piedziņa), abas ir aprīkotas ar 400 voltu litija-niķeļa-kobalta-mangāna bateriju CATL ar 102 kWh ietilpību (no kurām 94 kWh ir pieejamas patērētājiem), paredzamais nobraukums ar vienu uzlādi saskaņā ar WLTP ciklu – attiecīgi 600 un 560 km. Maksimālā uzlādes jauda ir 200 kW, un tā ļauj uzlādi no 5 līdz 80% veikt 32 minūtēs.
Vienīgais elektromotors Long range Single motor ir 200 kW (272 ZS) un 343 Nm, līdz 100 km/h aizmugures piedziņas krosovers paātrinās 7,4 sekundēs, maksimālais ātrums ir 180 km/h, velkamās piekabes pieļaujamā masa ir 1500 kg.
Garā diapazona divdzinēja kopējā jauda ir 400 kW (544 ZS) un 686 Nm, paātrinājums līdz “simtam” notiek 3,8 sekundēs, maksimālais ātrums – 200 km/h, pieļaujamā velkamās piekabes masa – 2000 kg. Priekšējo elektromotoru var izslēgt, lai taupītu akumulatora enerģiju.
Divdzinēju versijai ir adaptīvie amortizatori, un tā ir pieejama ar papildu sporta pakotni Performance Pack ar jaudīgākām Brembo bremzēm (392 mm priekšējie bremžu diski, 364 mm aizmugurējie), Polestar Engineered sporta balstiekārtu un dzeltenu dekoru.
Ķīnas tirgū Polestar 4 jau ir pieejams pasūtīšanai, cenu diapazons ir no 349 800 līdz 533 800 juaņu (no 4,15 miljoniem līdz 6,33 miljoniem rubļu pēc pašreizējā valūtas maiņas kursa). Citos tirgos, tostarp ASV un Eiropā, Polestar 4 būs pieejams 2024. gada sākumā, un tā minimālā cena būs aptuveni 60 000 eiro.
1 Komentārs