Šī jaunā automobiļa prototipu fotogrāfi jau iepriekš ir iemūžinājuši, veicot ceļa testus Eiropā.
Renault zīmola globālajā klāstā līdz šim ir viens kupejas formas krosovers – Arkana. Atgādinām, ka šis parkets atšķiras no modeļa, kas iepriekš tika ražots Krievijas Federācijā. Tagad Francijas uzņēmums gatavojas paplašināt klāstu ar vēl vienu krosovera kupeju – šodien oficiāli paziņots Renault Rafale.
Agrāk bija izskanējušas spekulācijas, ka jaunais kupejas formas krosovers tiks nosaukts par Austral Coupe vai arī tam tiks atdzīvināts modelis Avantime. Tomēr rezultātā Renault nolēma visus “pārspēt” un piešķīra topošajam modelim nosaukumu Rafale. Uzņēmums paskaidroja, ka tas ir saistīts ar ražotāja aviācijas pagātni: tā tika nosaukts 1934. gadā prezentētais vienvietīgais sacīkšu lidmašīnas C460 nosaukums.
Atzīmēsim, ka jaunums būs par vienu pakāpi augstāks nekā Arkana, tātad tas būs prestižāks un dārgāks. Starp citu, maskēts krosovera prototips jau ir nonācis spiegu objektīvu redzeslokā ceļu testu laikā – attēlus pagājušā mēneša vidū publicēja Kolesa.ru.
Tagad parādījušies pirmie oficiālie Renault Rafale attēli: tajos redzams automobilis, kas joprojām slēpjas aiz maskēšanās slāņa. Oficiālā pirmizrāde notiks 18. jūnijā Parīzes gaisa izstādē Le Buržē. Krustveida kupejas eksterjers atšķirsies no “radniecīgā” Austral. Tas iegūs jauna stila LED priekšējos lukturus, veidotus spārnus un, protams, slīpu jumta līniju. Interjers vēl nav parādīts, taču, visticamāk, tas būs kopīgs ar Austrāliju.
Zināms, ka Renault Rafale būs balstīts uz CMF-C/D platformas, uz kuras balstās arī Austral/Espace. Tā klāstā būs hibrīda E-Tech piedziņas sistēma, par kuru sīkāku informāciju uzņēmums vēl nav atklājis. Iespējams, ka krusteniskā kupeja tehnika tiks aizgūta no tā paša Astral – pēdējais Eiropā tiek piedāvāts tikai ar elektrificētu sistēmu.
“Mīksto hibrīddzinēju” pamatā ir 1,2 litru “turbo-trijnieks”, kas strādā tandēmā ar 48 voltu starterģeneratoru, kā arī 1,3 litru “turbočetrinieks” ar 12 voltu “elektromotoru”. Pirmā varianta jauda ir 130 ZS, un tas ir savienots tikai ar manuālo pārnesumkārbu. Otrais agregāts tiek piedāvāts ar diviem jaudas variantiem: 140 ZS ar manuālo pārnesumkārbu un 160 ZS. – ar variatoru X-Tronic. Augstākā versija ir aprīkota ar pilnu hibrīdsistēmu E-Tech ar 1,2 “turbo-dzinēju” un 1,7 kWh akumulatoru; tās kopējā jauda ir vienāda ar 200 ZS.
Sīkāka informācija par jaunumu acīmredzot tiks atklāta oficiālās pirmizrādes laikā. Saskaņā ar provizoriskiem datiem Renault Rafale Eiropas tirgū būs pieejams 2024. gadā.