Kopš debijas 2021. gadā horvātu elektriskais superauto Rimac Nevera ir uzstādījis vairāk nekā divus desmitus dažādu rekordu, taču maksimālā ātruma rekords braucot atpakaļgaitā, iespējams, ir visneparastākais un bezjēdzīgākais starp tiem.
Rimac Nevera nav jaudīgākais sērijveida superauto pasaulē ( Lotus Evija ir jaudīgāks), bet visefektīvākais: tam jau pieder maksimālā ātruma rekords sērijveida elektrisko transportlīdzekļu vidū (412 km/h), labākais apļa laiks uz Nirburgring Nordschleife sērijveida elektrisko transportlīdzekļu klasē (7 min 5,298 sek) un labākais laiks Gudvudas kalna kāpšanas posma veikšanai starp sērijveida elektriskajiem transportlīdzekļiem (49,32 sek).
Šopavasar Rimaks Nevera ATP (Automotive Testing Papenburg) testu poligonā Vācijas pilsētā Papenburgā (Lejassaksija) uzstādīja uzreiz 23 paātrinājuma un bremzēšanas rekordus, pārspējot savus pases rādītājus, bet nesen Ginesa rekordu grāmatas pārstāvji un inženieri pulcējās tepat Papenburgā Dewesoft (elektronisko mērierīču ražotāji), lai fiksētu visai kuriozu rekordu – maksimālo ātrumu, braucot atpakaļgaitā.
Iepriekšējais
4/4 _
1/4 _
2/4 _
3/4 _
4/4 _
1/4 _
2/4 _
3/4 _
4/4 _Nākamais
Parastā iekšdedzes dzinēja automašīnā atpakaļgaitas ātrumu parasti ierobežo aizmugurējais pārnesumskaitlis, bet elektromobiļi un hibrīdi, kuri atpakaļgaitā izmanto elektromotoru, parasti ir aprīkoti ar elektronisko ātruma ierobežotāju, lai vadītājs nesagādātu nedienas, kad dublēšana. Teorētiski Rimac Nevera var braukt atpakaļ tikpat ātri kā uz priekšu, taču tā dabiskais ierobežotājs, braucot atpakaļgaitā, ir šasijas aerodinamika un līdzsvars, kas paredzēts kustībai uz priekšu.
Atgādinām, ka Rimac Nevera četru dzinēju spēkstacijas maksimālā kopējā jauda ir 1914 ZS. un 2360 Nm, uz katras ass ir uzstādītas vienpakāpes ātrumkārbas, kas ļauj sasniegt maksimālo ātrumu, pārvietojoties abos virzienos. Jau Nevera projektēšanas stadijā Rimac inženieri veica aprēķinus un saprata, ka pieredzējis pilots, braucot atpakaļgaitā ar šo superauto, salīdzinoši droši var uzstādīt maksimālā ātruma rekordu, un šī trakā ideja tika realizēta. Testa braucējs Gorans Drndaks pēc vairākām treniņu sesijām spēja paātrināt automašīnu atpakaļgaitas režīmā līdz 275,74 km/h .
Iepriekšējo līdzīgo rekordu 2001. gadā uzstādīja britu sacīkšu braucējs Darens Menings, braucot ar Caterham 7 Fireblade ar Honda motocikla dzinēju un motocikla ātrumkārbu, kurai sākotnēji nebija vispār bez atpakaļgaitas pārnesuma, taču, pieliekot to automašīnai, tas tika pārveidots tā, ka visi pārnesumi var izmantot atpakaļgaitā. Darens Menings uzdrošinājās stumt vieglo Caterham līdz 165 km/h, braucot atpakaļgaitā, lai gan teorētiski viņš varētu to nospiest līdz 200 km/h.
3 komentāru