Boeing un Rolls-Royce ir sākuši F130 dzinēju testēšanu kodolbumbvedējam B-52H Stratofortress. Stratēģisko lidmašīnu modernizācija ļaus tām palikt ekspluatācijā līdz pat 50. gadiem.
Kas ir zināms
Pirmais B-52 stājās ekspluatācijā 1955. gadā. Tas nozīmē, ka ASV gaisa spēkos kodolumbumbvedēji varētu kalpot 100 gadus. Astoņdesmit astoņas lidmašīnas tiks modernizētas, tostarp 12 bumbvedēji, kas atrodas rezervē.
Jaunos F130 dzinējus ir izstrādājusi Rolls-Royce ASV nodaļa Indianapolisā, Indiānā. Tie būs pēdējie dzinēji, kas tiks uzstādīti B-52 lidmašīnām šo lidmašīnu 100 gadu vēsturē.
Līgums ar ASV Gaisa spēkiem paredz 608 dzinēju ražošanu (8 dzinēji katrai lidmašīnai + 42 rezerves daļas). F130 pamatā ir komerciālais BR725. Šis dzinējs Gulfstream G650 un citās civilajās lidmašīnās jau ir nobraucis 30 miljonus stundu. Šī pieeja paātrinās Boeing kodoldzinēju bumbvedēju modernizāciju.
Pārbaudes notiek Nacionālās aeronautikas un kosmosa pārvaldes (NASA) Kosmosa centrā Misisipi, un tās ilgs vairākus mēnešus. Saskaņā ar Rolls-Royce sniegto informāciju sākotnējie testu rezultāti ir daudzsološi. Uzņēmums piebilda, ka F130 uzlabos degvielas efektivitāti, samazinās degvielas uzpildes nepieciešamību un ekspluatācijas izmaksas.