“Sadales tīkls” izstrādājis e-rīku elektrotīkla bojājumu pieteikšanai mājaslapā

Elektroenerģijas sadales sistēmas operators AS “Sadales tīkls” izstrādājis e-rīku elektrotīkla bojājumu pieteikšanai mājaslapā, aģentūru LETA informēja “Sadales tīkla” pārstāvji.

Poga “Pieteikt bojājumu” atrodama “Sadales tīkla” mājaslapas pirmajā skatā, un to ir iespējams izmantot arī viedtālrunī. Spiežot uz to, klients varēs izvēlēties ziņot par elektroapgādes pārtraukumu, sprieguma svārstībām vai pamanītiem “Sadales tīkla” infrastruktūras bojājumiem. Bojājuma novēršanas gaitai klients pēcāk varēs sekot līdzi digitālajā kartē (sadaļā “Pieteikumi”) – līdzās adresei būs redzams pieteiktā bojājuma statuss. Proti, klients varēs tikt informēts, kad pieteikums nodots meistariem, redzēt, ka meistari ir ceļā uz bojājuma vietu, ka jau notiek darbi vai pārliecināties, ka darbi ir pabeigti. Statusa informācija atjaunojas ik pēc 15 minūtēm.

Bojājuma pieteikšana un tālāka informācijas koordinēšana notiek 100% automatizēti. Integrācija ar uzņēmuma dispečervadības un citām sistēmām, kā arī digitālo karti nodrošina iespēju sekot bojājuma novēršanas statusam digitālajā kartē 24/7.

“Sadales tīkla” valdes locekle un klientu direktore Baiba Priedīte norāda, ka jau vairāk nekā 99% ar “Sadales tīkla” pakalpojumiem saistīto darbību uzņēmuma klienti veic pastāvīgi uzņēmuma e-vidē, un “Sadales tīkls” dara visu, lai ik solī piedāvātu arvien jaunus digitālus servisus. 

“Bojājumu pieteikšana mājaslapā un iespēja digitālajā kartē sekot līdzi novēršanas gaitai ir nozīmīgs solis “Sadales tīkla” digitalizācijas ceļā un nebijis serviss komunālo pakalpojumu nozarē Latvijā,” pauž Priedīte, norādot, ka klientu atbildīga attieksme un iesaiste infrastruktūras bojājumu atklāšanā ļaus “Sadales tīklam” ātrāk novērst avārijas situācijas un sniegt arvien kvalitatīvāku elektroapgādes pakalpojumu.

Kopējais sadales elektrotīkla garums Latvijā sasniedz gandrīz 93 000 kilometru, tāpēc iespēja pieteikt bojājumus pakalpojuma sniedzēja mājaslapā 24 stundas diennaktī vairo operatīvu informācijas apmaiņu, palīdz atslogot zvanu centru un tādējādi ilgtermiņā arī optimizēt izmaksas. “Sadales tīkls” sagaida, ka šis rīks sniegs pienesumu elektrotīkla uzturēšanā un elektroapgādes drošuma stiprināšanā, pateicoties plašākai sabiedrības līdzdalībai infrastruktūras defektu apzināšanā.

Liela nozīme iespējai pieteikt bojājumu ne vien caur zvanu centru, bet arī digitāli, būs plašāku avārijas atslēgumu situācijās, kādas visbiežāk mēdz notikt vētru laikā. Pērn vairāk nekā ceturtdaļa visa gada garumā reģistrēto elektrotīkla bojājumu notika tieši nelabvēlīgu laikapstākļu ietekmē, gandrīz katrs piektais bojājums bijis saistīts ar dzīvnieku (visbiežāk putnu) izraisītiem elektroapgādes pārtraukumiem, bet aptuveni katrs 14. bojājums noticis trešo personu iejaukšanās dēļ – visbiežāk dažādiem saimniecisko darbu veicējiem netīšām bojājot elektrolīnijas ar specializēto tehniku.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Pērn cietuši 293 bērni. Kādēļ ģimenē jārunā par pavedināšanu internetā?

Palielinās piemaksas Latvijas vēstniecībās Izraēlā un Ukrainā strādājošajām amatpersonām

Valsts amatpersonas piemin Zolitūdes traģēdijas upurus

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk