Chevrolet Silverado 1500, Ford F-150, Ram 1500 un Toyota Tundra ar pilna izmēra apkalpes kabīnēm nav uzrādījuši labus rezultātus jaunajā IIHS frontālās sadursmes testā, kurā galvenā uzmanība pievērsta aizmugurējo sēdekļu pasažieru drošībai.
Autoceļu drošības apdrošināšanas institūts (IIHS) regulāri uzlabo savu visaptverošo drošības testu programmu jauniem automobiļiem, amerikāņiem turpinot akcentēt pasīvo drošību, savukārt Euro NCAP komiteja tagad pievērš lielāku uzmanību aktīvajai drošībai. 2021. gadā IIHS ieviesa atjauninātu sānu sadursmes testu , kas samazināja daudzu modeļu drošības rādītājus, un 2022. gadā tas padarīja klasisko 64 km/h frontālās sadursmes testu grūtāku uz trieciena barjeras, kas uzstādīta ar 40 procentu pārklāšanos uz vadītāja stūres. pusē.
Mēs detalizēti runājām par izmaiņām šajā frontālās sadursmes testa testā atsevišķā piezīmē , šeit mēs tikai īsumā atgādināsim, ka iepriekš tajā tika izmantots tikai piecdesmitās procentiles “vidējais” manekena draiveris, kā arī jaunajā avārijas versijā. tests manekens sēž aiz vadītāja aizmugurējā sēdeklī – piektās procentiles pasažieris, imitējot 12 gadus vecu pusaudzi vai sīku sievieti. IIHS pasažiera pievienošanu testam skaidro ar vājo statistiku: saskaņā ar institūta datiem automašīnās, kas ražotas pēc 2007. gada, aizmugurējā sēdeklī sēdošajam pasažierim risks iet bojā avārijā ir par 46% lielāks nekā priekšējā sēdeklī ( abos gadījumos tiek pieņemts, ka pasažieris ir piesprādzējies). Atjauninātajam frontālajam triecienam vajadzētu mudināt autoražotājus uzlabot otrās rindas pasažieru aizsardzību.
Ford F-150
Pilna izmēra pikapi ir tradicionāli bestselleri Ziemeļamerikas automašīnu tirgū, daudzi tos izvēlas, cita starpā, tāpēc, ka uzskata tos par drošākajiem to lielā izmēra dēļ. Pastāv uzskats, ka nav nekā labāka par pilna izmēra pikapu bērnu nogādāšanai uz skolu un atpakaļ, taču nesenā IIHS sesija atspēko šo mītu – pusaudžiem liela rāmja pikapu aizmugurējos sēdekļos ir lielāks risks nekā citos kompaktajos. krosoveri ar monokoka korpusiem. Sesijā tika demonstrēti 2023. gada modeļa Chevrolet Silverado 1500, Ford F-150, Ram 1500 un Toyota Tundra pikapi, no kuriem neviens nesaņēma labus rezultātus jaunajā frontālās sadursmes testā.
Atcerēsimies IIHS vērtējumu gradāciju: G (labi, “labi”), A (pieņemami, “pieņemami”), M (margināli, “vāji”), P (slikti, “slikti”). Kopējais IIHS vērtējums visiem avārijas un aktīvās drošības testiem nevar būt maksimālais (Top Safety Pick+), ja automašīna vismaz vienā no testiem saņēma vājus vērtējumus (M un P), bet IIHS dod ražotājiem laiku pielāgoties, un tagad protokoli norāda gan veco, gan jauno frontālās sadursmes testu pret deformējamu barjeru, kas uzstādīta ar 40 procentu pārklāšanos; kopējais vērtējums sliktas veiktspējas gadījumā jaunajā sadursmes testā vēl nav samazināts.
No iepriekš minētās plāksnītes var redzēt, ka visi četri pikapi nodrošina augstu vai pieņemamu vadītāja aizsardzības līmeni; aizmugurējo pasažieru aizsardzība visos četros pikapos tiek uzskatīta par neapmierinošu. Problēma ir kopīga visiem: negadījuma brīdī pasažiera kustību amplitūda ir pārāk liela un paklīst zem drošības jostas, kas apdraud smagus vēdera traumas. Ford F-150 un Ram 1500 pikapos pasažiera manekena sensori konstatēja arī lielas, letālas slodzes kakla un krūškurvja zonā.
Chevrolet Silverado 1500
Bet ir labas ziņas: visi pikapi darbojās labi ar atjaunināto sānu triecienu pret deformējamo barjeru, Ford F-150, Ram 1500 un Toyota Tundra par to saņēma augstāko vērtējumu G, Chevrolet Silverado 1500 saņēma A vērtējumu. uz paaugstinātu slodzes līmeni pasažiera rumpim.
439 komentāru