Naktī uz ceturtdienu, 28. septembri, uz Bauskas šosejas (A7) no Tilderiem līdz Iecavai (25,3–40 km) darbu sāka vidējā ātruma kontroles radars.
Papildus vidējam ātrumam viņš uzraudzīs OCTA un tehniskās apskates esamību, kā arī nodevas nomaksu par ceļu izmantošanu.
Mēs gribējām labāko
Kā norāda Ceļu satiksmes drošības direkcija, drošības uzlabošanai Latvijā tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole. Citu valstu pieredze liecina, ka teritorijās, kur tiek ieviesta vidējā ātruma kontrole, avāriju skaits samazinās.
Vidējā ātruma uzraudzības sistēma mēra ātrumu, pamatojoties uz laiku, kas nepieciešams, lai nobrauktu noteiktu ceļa posmu.
Posma sākumā un beigās ir uzstādīta iekārta, kas fiksē laiku, kad transportlīdzeklis iebrauc ceļa posmā un izbrauc no tā, un tiek aprēķināts vidējais šī posma šķērsošanas ātrums. Ja sistēmas fiksētais transportlīdzekļa vidējais ātrums pārsniedz šajā posmā maksimāli pieļaujamo, tā īpašnieks saņem sodu.
Paziņojiet visu sarakstu
Vidējā ātruma kontroles sistēma šogad tiks ieviesta 16 valsts autoceļu posmos.
Kur tas jau darbojas:
— Tallinas šoseja (A1) no Siguļiem līdz Lilastei (14,1–20,1 km);
— Vidzemes šoseja (A2) no tilta pār Veiupīti Siguldā līdz Augšlīgatnei (54,5.–62,3. km);
— Valmieras šoseja (A3) no tilta pār Ličupi uz Stalbi (36,3.–38,7. km);
– Rīgas apvedceļš (Salaspils – Babīte) (A5) no Stunišiem līdz Jaunmārupei (23,1.–28,6. km);
– reģionālais autoceļš Cēsis – Vecpiebalga – Madona no Jaunklekeriem līdz Krustakrogai (P30) (22,1.–29,0. km);
— no Kokneses līdz Stukmaņiem (102,4–116,0 km);
— Daugavpils šoseja (A6): aiz tilta pār Aivieksti Pļaviņās līdz mājai Banderos (133,5–139,2 km);
– no Krustpils līdz Stūrniekiem (150,2–159,7 km).