Lasīšanas Laiks:2 Minute(-s), 20 Sekunde(-s)

Francijas jaunuzņēmums Symone izstrādā neparastu autobusu, kas ļaus veikt tālsatiksmes braucienus pa autoceļiem. Autovadītāji šādos braucienos ietaupīs enerģiju, atpūšoties pirmās klases salonā, vienlaikus samazinot kaitīgo izmešu daudzumu atmosfērā.

Francija ir viena no ūdeņraža enerģijas pionieriem, mūsu lasītāji jau ir iepazinušies ar ūdeņraža jaunuzņēmumiem NamX un Hopium, bet par Symone vēl neesam stāstījuši, lai gan tas pagājušajā gadā prezentēja savu ūdeņraža autobusa koncepciju. Kopš tā laika Symone ir veiksmīgi pabeidzis pirmo finansējuma kārtu, saņemot 240 000 eiro no investoriem un vēl 110 000 eiro dotāciju veidā no Francijas Burgundijas-Francijas-Komtes reģiona, taču, protams, tas ir ļoti maz, ņemot vērā izvirzītos mērķus un uzdevumus, kam nepieciešami miljoni eiro.

Symone ir nosaukta slavenās franču autosportistes Simonas Luīzes de Forestas vārdā, kura 30. gados guva ievērojamus panākumus sacīkstēs un tiek pieminēta arī ar to, ka nekad nav cietusi avārijā. Symone autobuss ir izstrādāts, lai piedāvātu pasaulei jaunu, drošu un videi draudzīgu pārvietošanās veidu.

Symone dizaineri pieņēma, ka, tradicionāli ceļojot pa autoceļiem, autovadītāji tērē daudz pūļu, laika un enerģijas (degvielas vai elektrības) monotonai braukšanai pa šoseju, un, kad viņi sasniedz galamērķi, viņiem vienkārši vairs nav enerģijas ekskursijām – viņiem ir nepieciešams atpūsties, gulēt un atjaunot spēkus. Francijā, kur ir plašs dzelzceļa tīkls, ar automašīnu var iekāpt vilcienā, taču vilciena kustības grafiks ir noteikts un tas ir saistīts ar iekraušanas un izkraušanas termināliem, savukārt ar autobusu vai tālsatiksmes autobusu var nokļūt jebkurā vietā, jebkurā aizmugures rajonā, ja vien līdz tam ved pienācīgs ceļš.

Symone ir paredzēts 18 pasažieriem un pieciem transportlīdzekļiem (vai četriem transportlīdzekļiem un pieciem motocikliem), transportlīdzekļiem braucot pirmajā stāvā, bet cilvēkiem – otrajā stāvā; šāds izkārtojums ir izvēlēts, lai atvieglotu iekļūšanu un izkļūšanu, tostarp cilvēkiem ar invaliditāti. Transportlīdzekļu iekraušana aizņem 10-15 minūtes, un pasažieri var doties uzreiz kabīnē un baudīt brīvo laiku. Kabīne ir iekārtota atbilstoši pirmās klases standartiem: ērtas sēdvietas, multimediju izklaide, ēdieni un dzērieni, kā arī ērtas sanitārās telpas.

Rezervācijas būs jāveic, izmantojot Symone mobilo lietotni. Brauciena izmaksas vēl nav precizētas, taču tiek apgalvots, ka tās būs salīdzināmas ar parastas automašīnas izmaksām, ieskaitot degvielu un nolietojumu, izņemot to, ka Symone autovadītājs būs svaigs kā gurķis pēc ilga brauciena. Teorētiski pilnībā bezpilota automašīnas var atrisināt arī noguruma problēmu, taču Symone dibinātāji pamatoti uzskata, ka bezpilota automašīnas, kurās autovadītājs var gulēt uz ceļa, mēs neredzēsim vēl vairākus gadu desmitus.

Symone nesniedz sīkāku informāciju par autobusu un tālsatiksmes autobusu ūdeņraža piedziņas sistēmu, taču sola prezentēt prototipu līdz 2024. gada vasaras olimpiskajām spēlēm Parīzē. Pat paši izstrādātāji nezina, kad Symone autobusi tiks nodoti komerciālai ekspluatācijai – projekts ir pārāk sarežģīts un dārgs. Pagaidām uzņēmums kā ievadu piedāvā motociklu tūres: ietilpīgs mikroautobuss aiz sevis velk piekabi ar pieciem motocikliem, aizved grupu līdz vēlamajam galamērķim, un tad motociklisti paši dodas izbraucienā pa gleznaino apkārtni. Tomēr mūsdienās Eiropā ir daudz šādu piedāvājumu motociklistiem, bet motociklistu autobusam līdz šim nav konkurentu.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *

Previous post Atjauninātā Hyundai Elantra nonāk tirgū: ar tādu pašu aprīkojumu, bet bagātāka
Next post Runājiet ar savu automobili: GM izstrādā ChatGPT tipa balss asistentu