Tālāk no “zālēdāja” attēla: Toyota Prius foršā sporta virsbūves komplektā no TGR

Toyota Gazoo Racing (TGR) autosporta nodaļa ir atklājusi Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition konceptu, kas, visticamāk, vēsta par populārā hibrīda liftbeka sērijveida sporta versiju.

Pirmās paaudzes Toyota Prius, kas debitēja 1997. gadā, kļuva par masveida hibridizācijas pionieri modernajā automobiļu rūpniecībā un noteica vispārējo attīstības vektoru uz “zaļajām” tehnoloģijām. Otrās un trešās paaudzes Prius bija ļoti iecienījuši pirmā viļņa vides aktīvisti un vispār, teiksim, īstie cilvēki – 2000. gadu sākuma un vēlāk Holivudas filmās gandrīz katrs otrais pozitīvais tēls brauc ar Priusu, un nereti arī šis ir kaut kāds profesors ar dīvainībām vai mājsaimniece krīzē. Sākot ar ceturto paaudzi, Toyota sāka stipri lauzt garlaicīgo Prius tēlu, taču pārcentās ar dizainu – tas izrādījās pārāk pretenciozs.

Beidzot pagājušā gada rudenī dienasgaismu ieraudzīja “piektais” Prius un saņēma aplausu viļņus visā pasaulē – tieši to daudzi vēlējās: lakonisku, bet tajā pašā laikā ļoti iedarbīgu un pat kaislīgu dizainu apvienojumā ar jūtamu jaudīgākas elektrostacijas. “Piektā” Prius tirgus karjera patiesībā ir tikko sākusies, par panākumiem vēl pāragri spriest – skaidrs tikai tas, ka Toyota turpina attīstīt šī modeļa sportisko harizmu.

Gada sākumā Japānas medijos parādījās baumas, ka jaunajam Prius būs sporta versija no TGR , un varbūt pat ne viena, un šodien tā prologs notika koncepta formā ar garo nosaukumu Toyota Prius 24h. Lemānas simtgades GR izdevums. TGR speciālisti to sagatavojuši jubilejas sacīkstēm Lemānā – šogad leģendārais ikdienas maratons aprit gadsimtā. Toyota Gazoo Racing komanda ar saviem hibrīdsporta prototipiem ir uzvarējusi Lemānā piecas reizes pēc kārtas 2018., 2019., 2020., 2021. un 2022. gadā.

Hibrīda Prius šādā triumfējošā kontekstā izskatās diezgan organiski, jo īpaši tāpēc, ka TGR komanda to ir aprīkojusi ar iespaidīgām trases apsēstībām: jaunu priekšējo bamperi ar jaudīgiem “četru gāzu” priekšējiem lukturiem nakts sacīkstēm, masīvu priekšējo spoileri un sānu spārniem; oglekļa šķiedras pārsegs, sliekšņi, riteņu arkas pagarinājumi un aizmugurējais spārns; jauns aizmugurējais buferis ar difuzoru. Turklāt trase ir paplašināta un samazināts klīrenss. Aerodinamiskie riteņi, kas īpaši izstrādāti šim konceptam, ir apvilkti ar Michelin Pilot Sport 4S riepām.

Par koncepcijas tehnisko pildījumu nekas netiek ziņots. Atgādinām, ka jaudīgākajam piektās paaudzes sērijveida Prius ir 223 zirgspēku hibrīda spēkstacija un tas spēj paātrināties līdz 100 km/h 6,7 sekundēs – par tādu dinamiku iepriekšējā Prius īpašnieki varēja tikai sapņot. Iespējams, ka sērijveida “karstais” Prius no TGR būs vēl jaudīgāks – Toyota pēdējo gadu laikā ne reizi vien pierādījusi, ka spēj patīkami pārsteigt sporta auto cienītājus.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Jauno Automobiļu Modeļi Latvijā: Škoda Elroq un Audi Q6 Sportback e-tron

Restaurētie modeļi un dizaina tendences: Citroen C4 un C4-X

Elektromobiļi: nākotne, kas jau ir klāt

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk