Teslas budžeta modelis būs līdzīgs Cybertruck, stūre un pedāļi pagaidām paliks tādi paši

Slavenā amerikāņu biogrāfa Valtera Īzaksona jaunajā grāmatā “Elons Masks” atrodamas interesantas detaļas par lētāko un ambiciozāko Tesla modeli. Šo modeli Elons Masks bija iecerējis kā pilnīgi bezpilota, taču galu galā Tesla kolēģi pārliecināja viņu uz kompromisu.

Īlons Masks 2020. gada sākumā paziņoja par budžeta modeli, kura cena ir aptuveni 25 000 USD, taču tas vēl nav iznācis, un baumas par to ir bijušas diezgan pretrunīgas. Tagad ir skaidrs, kāpēc – atbildes ir ietvertas tikko izdotajā Valtera Īzaksona grāmatā, fragmentus no tās publicējis amerikāņu tiešsaistes izdevums Axios .

Mūsu pastāvīgie lasītāji zina, ka Musks ir apsēsts ar ideju par pašbraucošu automašīnu: pagājušajā rudenī Tesla pat de facto izlaida “pilna autopilota” FSD (Full Self-Driving) komerciālu izlaidumu , lai gan no juridiskā viedokļa. skatoties, tas tā nav. Turklāt iekšējās informācijas dati liecina, ka Tesla autopilota izstrāde nav tik veiksmīga, kā uzņēmums cenšas to parādīt: tūkstošiem cilvēku, kuri piekrita kļūt par brīvprātīgiem beta testētājiem, dzīvības bija nopietnas briesmas.

Īzaksons savā grāmatā stāsta, kā saistībā ar autopilotu mainījās Elona Maska attieksme pret budžeta elektromobiļu projektu. Sākotnēji Musks vēlējās, lai budžeta modelis būtu pilnībā pašbraucošs un tam vispār nebūtu stūres, pedāļu vai tradicionālo atpakaļskata spoguļu – šādam modelim vajadzēja radīt apvērsumu tirgū un kļūt par pasaules bestselleru.

Muskam par lielu nepatiku, pilnvērtīga autopilota izstrāde prasīja ilgu laiku, tāpēc kādā brīdī viņš budžeta modeļa projektu apturēja. Muska kolēģi, tostarp Tesla galvenais dizaineris Francs fon Holžauzens, slepenās sanāksmēs mēģināja pārliecināt priekšnieku padarīt budžeta modeli tradicionālāku ar “cilvēcisku” kontroli – viņi saka, mēs to ievedīsim tirgū šādā formā, un kad autopilots gatavs, vienkārši noņemsim stūri, pedāļus un visu nevajadzīgo. Taču Musks uzstāja uz radikālu variantu, jo bija pārliecināts, ka autopilots drīz būs gatavs un ka to varēs ātri legalizēt.

Neskatoties uz to, pat sapņotāja smadzenes, saskaroties ar realitāti, kļūst “plastmasas”: pagājušā gada septembrī, nākamajā tikšanās reizē, Franča fon Holžauzena kolēģi beidzot pārliecināja Musku atkāpties un piekrist izlaist ekonomisku elektromobili ar tradicionālajām vadības ierīcēm, tāpēc lai netērētu laiku un iedotu tirgum ir tas, ko tas vēlas – lētu Teslu. Un, lai Musks nedomātu, ka viņa uzņēmums tirgū laidīs parastu produktu, Francs fon Holžauzens šā gada februārī ierosināja izgatavot budžeta elektromobili pikapa Cybertruck stilā, tas ir, apzināti brutālu un stūrainu. Muskam šī ideja patika – viņi saka, vismaz dizaina ziņā tā būs nākotnes automašīna.

Tesla Cybertruck

Šopavasar izziņotajai Gigafactory Meksikā ar savu inovatīvo moduļu montāžas principu vajadzēja būt galvenajam jaunajam budžeta modelim, taču pēc tam Musks pārdomāja un nolēma organizēt tās izmēģinājuma ražošanu rūpnīcā Ostinā (ASV, Teksasa), kurai līdzās šodien atrodas galvenā mītne.Tesla dzīvoklis – pēc Muska domām, baltajiem strādniekiem vajadzētu būt tuvu ražošanai, it īpaši, ja runa ir par tik liktenīga modeļa palaišanu.

Tesla Cybertruck

Pat Cybertruck pikaps ar visu savu radikālo koncepciju Teslai nav tik svarīgs un ne tik sarežģīts kā budžeta modelis. Cybertruck izmēģinājuma montāža sākās jūlijā šeit, Ostinā, taču sērijveida pikaps vēl nav oficiāli prezentēts, un daudzi tā dizaina aspekti joprojām ir noslēpums. Kas attiecas uz budžeta elektrisko automašīnu ar līdzīgu dizainu, tad Tesla plānos tas pašlaik ir norādīts kā Next Gen Platform (nākamās paaudzes platforma) bez laika norādēm. Īlons Masks joprojām ir pārliecināts, ka agri vai vēlu izdosies jauno modeli padarīt pilnīgi bezpilota, taču šķiet, ka neviens, izņemot viņu, tam netic.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Jauno Automobiļu Modeļi Latvijā: Škoda Elroq un Audi Q6 Sportback e-tron

Restaurētie modeļi un dizaina tendences: Citroen C4 un C4-X

Elektromobiļi: nākotne, kas jau ir klāt

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk