Uz skrejriteņiem Rīgas ielās cieš bērni

Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas (BKUS) mediķi ceļ trauksmi: sākoties siltajam laikam, arvien vairāk bērnu gūst nopietnas traumas, krītot no elektriskajiem skrejriteņiem un velosipēdiem.

Veselības aprūpes speciālisti aicina bērnus un viņu vecākus divreiz padomāt, pirms īrēt elektrisko skrejriteni, un sniedz piemērus par gadījumiem, kad bērniem nākas ārstēties un ilgstoši rehabilitēties:

  • 13 gadus vecs jaunietis, kuram vēl nav atļauts lietot elektrisko skrejriteni (to atļauts lietot tikai no 14 gadu vecuma), tomēr nolēma braukt, turklāt bez ķiveres. Viņš ietriecās automašīnā un guva nopietnas galvas un ceļa traumas. Viņu gaida ļoti ilga ārstēšana apakšžokļa atklāta lūzuma un citu nopietnu traumu dēļ;
  • 10 gadus vecas meitenes brauciens ar velosipēdu, kas bija plānots kā droša aktivitāte (meitene bija ar ķiveri), beidzās bēdīgi, kad viņu notrieca cits satiksmes dalībnieks ar elektrisko skrejriteni. Cietušā guva smagus sejas kaulu lūzumus un nobrāzumus visā sejā.

Ārsti apšauba, vai ir droši braukt ar elektrisko skrejriteni, kamēr tas ir brīvi pieejams.

Un pat tad, ja pusaudzis ir tikai sastiepis saiti, guvis sastiepumu vai vienkāršu lūzumu, viņam vismaz dažas nedēļas būs jāatpūšas un jācieš sāpes. Pēc tam būs nepieciešama rehabilitācija, un pārvietošanās ierobežojumi var saglabāties.

“Mums ir jāpastiprina noteikumi!”

Ņemot vērā vispārējo situāciju, Bērnu slimnīca organizē informatīvu kampaņu par ceļu satiksmes drošību. Turklāt kopā ar citām veselības aprūpes iestādēm slimnīca gatavo atklātu vēstuli par tiesību aktu izmaiņām, lai pastiprinātu noteikumus.

Tikmēr sabiedrības iniciatīvu portāls Manabalss.lv uzsācis parakstu vākšanu par atbalstu elektrisko skrejriteņu nomas aizliegumam Latvijā.

Iniciatīvas pārstāve Dace Tillere aicina “atjaunot drošību uz ietvēm un ielām”, aizliedzot elektrisko skrejriteņu nomu Latvijā.

Tillere skaidro, ka šāds aizliegums neattiektos uz elektriskajiem skrejriteņiem kopumā. Citiem vārdiem sakot, tie, kam tie pieder, varēs turpināt tos izmantot, pilnībā atbildot par elektronisko pārvietošanās līdzekli un savām braukšanas prasmēm, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus.

Iniciatīva ir vērsta pret pašreizējām kontrolēm un naudas sodiem, kas, pēc Tillere domām, “acīmredzami nedarbojas un nemotivē ievērot ceļu satiksmes noteikumus”.

Ja esat atklājis pareizrakstības kļūdu, lūdzu, paziņojiet mums, izvēloties šo tekstu un nospiežot Ctrl+Enter.

Related posts

Valsts svētku laikā Rīgā būs būtiski satiksmes ierobežojumi

Izbraukt ārpus Rīgas ir sarežģīti. Cilvēkiem ratiņkrēslos reģionālie pārvadājumi daudzviet joprojām nepieejami

“Uz kuras gāzes šorīt vārīju olu – nezinu.” Rīdziniecei gāzes rēķinus sūta divi uzņēmumi

1 Komentārs

AntitsHiz 1. septembris, 2024. - 03:43
B, Magnification of enhancer 1 and schematic representation of reporter construct priligy dapoxetine 30mg hypertension, hypotension, or pulmonary edema
Add Comment

Šī vietne izmanto sīkfailus, lai uzlabotu jūsu pieredzi. Mēs pieņemam, ka jūs ar to piekrītat, bet jūs varat atteikties, ja vēlaties. Lasīt vairāk