Šanhajas automobiļu izstādē Chery laicīgi ir laidis klajā vēl vienu meitas zīmolu: uzņēmums pievienojas Exeed, Jaecoo, Jetour, Kaiyi, Omoda un Sterra zīmolu rindām ar iCar, kas ražos stilīgus un augsto tehnoloģiju elektromobiļus jauniešiem.
Patiesībā iCar kā apakšzīmols pastāv jau kopš 2021. gada, zem tā Ķīnā tiek pārdots Chery QQ pilsētas elektromobilis. Tagad iCar kļūst par pilnvērtīgu elektromobiļu zīmolu, kas paredzēts jauniešu auditorijai, ir izziņoti seši modeļi, no kuriem divi tiek prezentēti konceptu statusā – tas ir stūrainais kompaktais krosovers iCar 03 un sporta auto iCar GT. iCar emblēmu burta “i” formā ir izstrādājis Cao Xue, pagājušā gada Pekinas ziemas olimpisko spēļu talismanu (panda) autors.
Elektromobiļi iCar maksās no 150 000 līdz 400 000 juaņu (1,78 līdz 4,74 miljoni rubļu pēc pašreizējā valūtas kursa), kas ir diezgan dārgi. Saistībā ar iCar zīmolu Chery paziņoja par sadarbību ar lielāko Ķīnas akumulatoru ražotāju CATL un paziņoja par akumulatoru zīmola Ener-Q. Ener-Q ražos nātrija jonu akumulatorus, kas Ķīnā kļūst arvien populārāki: tiem ir mazāks lādiņa blīvums salīdzinājumā ar litija jonu akumulatoriem, un to uzlādei nepieciešams ilgāks laiks, taču to ražošana ir salīdzinoši lētāka, tie ir drošāki, videi draudzīgāki un uzrāda stabilu veiktspēju plašā temperatūras diapazonā.
Turklāt iCar tika izstrādāts virtuālais asistents i-VA – meitene ar ļoti iespaidīgu veidolu, kas būs sava veida vizualizēts ChatGPT analogs, kurš, pateicoties pastāvīgai piekļuvei neironu tīklam, spēj atbildēt burtiski uz jebkuriem lietotāja jautājumiem.
Tagad par automašīnām. Krosovers iCar 03 ir adresēts brīvā laika pavadīšanas dabā cienītājiem, tā dizains ir apzināti stūrains, priekšējās un aizmugurējās pārkares ir ļoti īsas, kas sola labu ģeometrisko flotāciju. iCar 03 kopējais garums ir 4200 mm, platums – 1830 mm, augstums – 1700 mm, garenbāze – 2700 mm. Vienīgais, kas nav atklāts, ir tas, ka krosoveram būs vairākas braukšanas programmas dažādiem ceļiem un bezceļiem. Tas arī būs dāsni piepildīts ar moderniem elektroniskiem vadītāja asistentiem, līdz pat autopilota otrajam līmenim.
Arī elektriskajam kupejam iCar GT nav tehniskā apraksta un nav norādīti izmēri, taču ir skaidrs, ka salonā ir 2+2 sēdvietas. Stūre atgādina portatīvo spēļu konsoli, centrālo multimediju ekrānu papildina no centrālā tuneļa izvirzīts skārienpults. Visā salonā, grīdā un starp aizmugurējiem sēdekļiem redzami gaismas paneļi, kas rada plūsmas (enerģijas vai ūdens) efektu.
Ārpusē iCar GT patīkami pārsteidz ar uzmanību detaļām, jo gaismas paneļi ir iestrādāti arī priekšējā daļā un sliekšņos, priekšējie lukturi un lukturi ir T formā ar punktiem malās, kas nav Tesla troļļošana, bet gan variācija par uzņēmuma emblēmas tēmu. Riteņu dizainā īpaši atklājas preču zīmes stils – iespaidīgs darbs.
Kad iCar 03 un iCar GT kļūs par sērijveida modeļiem, vēl nav zināms, taču maz ticams, ka jaunā marka liks ilgi gaidīt. Izziņotajā iCar klāstā, kas sastāv no sešiem modeļiem, būs vēl viens sporta automobilis, minivens un divi krosoveri. Pagaidām nav informācijas par iCar eksporta perspektīvām.