Paredzams, ka nākamnedēļ Šanhajas automobiļu izstādē pirmizrādi piedzīvos Volkswagen ID modeļu klāsta vadošais elektriskais modelis. Ķīnas Rūpniecības ministrija jau ir atklājusi jaunā modeļa ārpusi, savukārt pats uzņēmums ir pastāstījis par tā elektromotoru.
VW Passat pamazām kļūst par pagātni, jo šogad Eiropā debitēs pēdējā “oglekļa” modeļa paaudze, jaunais Passat tiks piedāvāts tikai ar universāļa virsbūvi, bet sedana vietā uzņēmums laidīs klajā pilnībā elektrisko Volkswagen ID.7 uz MEB platformas. Volkswagen jau ilgu laiku ir gatavojies Passat elektriskajam aizstājējam: jau 2018. gadā tika prezentēts pirmais ID koncepts. Vizzion, kas vēstīja par sērijveida “elektromobiļa” priekšvēstnesi, ID konceptuālais universālis pasaulei tika atklāts 2019. gadā. Space Vizzion, 2022. gadā vācu zīmols parādīja trešo ID konceptu. Aero ar gandrīz sērijveida formām, šā gada sākumā tika atklāts sērijveida ID.7 interjers, un tagad, beidzot, tuvākajās dienās būs pilnvērtīga pirmizrāde.
Joprojām nav skaidrs, vai Volkswagen ID.7 būs sedana vai liftbacka virsbūves tips ar lielajām piektajām durvīm, taču mēs zinām, ka būs arī universāļa versija, kas tirgū nonāks nākamgad. Šonedēļ Ķīnas Rūpniecības ministrijas elektroniskajā datu bāzē parādījās sērijveida Volkswagen ID.7 fotogrāfijas un tabula ar galvenajām specifikācijām: jaunuma kopējais garums – 4956 mm, platums – 1862 mm, augstums – 1537 mm, garenbāze – 2965 mm. Kopumā ir skaidrs, ka šis ir pilnvērtīgs biznesa klases automobilis.
Spriežot pēc uz aizmugures izvietotās plāksnītes, sērijveida mašīna sauksies ID.7 Vizzion, proti, tāpat kā pirmais koncepts, ķīniešu versijas ražošana tiks izveidota rūpnīcā FAW-VW Fošānā (Guandunas province). Vēl nav zināms, vai būs “dubultnieks” no SAIC-VW. Ķīnas Rūpniecības ministrijas fotogrāfijās redzami vairāki 18 un 19 collu riteņu dizaina varianti.
Volkswagen ID.7 būs aizmugures piedziņas viendzinēja un pilnpiedziņas divdzinēja versijas, bet Ķīnā pagaidām sertificēta tikai viena aizmugures piedziņas versija ar dzinēju, kura maksimālā jauda ir 150 kW (204 ZS) un konstantā jauda – 70 kW (95 ZS). Šīs versijas maksimālais ātrums ir 155 km/h, pašmasa – 2122 kg un pilnā masa – 2590 kg. Times FAW Power Battery ražotā niķeļa-kobalta-mangāna akumulatora ietilpība ir 77 kWh, un ar vienu uzlādi nobraukums ir aptuveni 700 km pēc Ķīnas CLTC cikla.
Volkswagen ID.7 interjers, kā jau zinām, ir mantojis daudzas ne visai patīkamas iezīmes no esošajiem ID saimes modeļiem, tostarp stūres rata sensoru lāpstiņas un skārienjutīgas klimata un apgaismojuma vadības ierīces. Multivides ekrāna izmērs ir 15 collas, šaurā instrumentu panelis neizvirzās ārpus paneļa augšējās malas, un to papildina projekcijas ekrāns uz priekšējā stikla.
Pats Volkswagen vakar pastāstīja par jaunu elektrisko spēka piedziņu APP550, kas būs viens no pirmajiem, kam būs ID.7, taču pagaidām nav skaidrs, kādas tieši modifikācijas tajā tiks veiktas. APP550 ir kompakts, ļoti integrēts modulis, kas apvieno elektromotoru, invertoru un pārnesumkārbu. Tā maksimālā jauda ir 210 kW (286 ZS) un 550 Nm, kas ir aptuveni pusotru reizi lielāka nekā iepriekšējās sērijas elektromotoru, kas izstrādāti MEB platformai. APP550 galvenās iezīmes ir uzlabota energoefektivitāte, kombinēta dzesēšana (šķidrums un eļļa, bet bez eļļas sūkņa), blīvāki statora tinumi kopā ar lielāku stieples biezumu un lielāki pastāvīgie magnēti. APP550 moduļus ražos Volkswagen Group Components rūpnīcā Kaseles pilsētā Vācijā.